Subiectele de la Matematică, date azi la Evaluarea Națională de la clasa a IV-a

140.327 de vizualizări
Subiectele de la Matematică, date azi la Evaluarea Națională de la clasa a IV-a
Subiectele de la Matematică, date azi la Evaluarea Națională de la clasa a IV-a
Miercuri, 19 iunie, a fost ziua probei scrise la Matematică pentru elevii de clasa a IV-a. Testele au fost făcute de Centrul Național pentru Politici și Evaluare în Educație – CNPEE. Rezultatele acestor evaluări sunt primite doar de către elevi și părinți, nu sunt făcute publice de către școli sau minister.

Publicăm testele date de elevi:

Testul 1:

„Numeroși exploratori au realizat expediții geografice, care au condus la descoperirea de noi locuri și de rute de acces către acestea. De asemenea, din veacul trecut, se cercetează adâncurile apelor și ale solului și se efectuează zboruri de cucerire a Cosmosului. Rezolvă testul următor și vei afla informații despre marile expediții și despre conducătorii lor. Succes!

Navigatorul genovez Cristofor Columb a descoperit America în anul 1 492. Cum se descompune numărul 1 492 în mii, sute, zeci şi unităţi?

Testele sunt date pe două numere, redăm și testul II:

Foto: captura din testul 1


7 comments
  1. Citesc aprecieri ca aceste subiecte sunt prea multe, prea grele si nu e timp nici macar de citit enuntul… In aproximativ 10 ani, acest copii vor intra pe piata muncii, iar in era digitalizarii cerintele sunt MARI, trebuie intelese sisteme complexe, probleme de tot felul trebuie rezolvate repede, munca repetitiva dispare treptat! Cerintele sunt rezonabile si nu toata lumea trebuie sa rezolve 100%.

  2. Buna dimineața. Vad si aici diverse reacții cu privire la subiectele mai sus postate. Părerea mea este ca au fost excelent concepute. Sunt părinte si îmi doresc pentru copilul meu din clasa a IV-a cel puțin un nivel mulțumitor din punct de vedere calitativ al cursurilor si totodată a testelor de evaluare. Nu vreau sa supăr pe nimeni dar un copil de clasa a IV-a de nivel mediu trebuie sa poată rezolva 70% din problemele de mai sus in 60 de minute. Următorul nivel rezolva 80%-100% in 60 de minute iar nivelul de excelenta rezolva 90%-100% in aproximativ 30-40 minute. Contează foarte mult atât nivelul de implicare a învățătorului cat si nivelul de implicare a elevului si totodată capacitatea acestuia. Va reamintesc ca școala primara si gimnaziu asigura doar strictul necesar pentru dezvoltarea unui copil. In concluzie subliniez faptul ca nici un test n-ar trebui sa fie considerat greu, doar noi ar trebui sa nu ne mulțumim cu puțin!

  3. Foarte mult pentru un timp atit de scurt. Sint parinte nu profesor dar pot sa apreciez ca astia nu sint intregi la cap. Cum sa le dai asa ceva?

  4. Felicitari si pentru ,,timpul alocat,,. Poate ca ar fi fost suficiente si cateva minute dar au uitat sa scrie la sfarsitul testului A SE CITI NU A SE REZOLVA.

  5. Excepțional! O simbioză perfectă matematică-geografie. Felicitări colectivului de elaborare a subiectelor!

  6. Avand in vedere ca de un an de zile scoala s-a facut cum s-a facut, toti copiii care au rezolvat corect cel putin 50% din test, ar trebui sa primeasca din start calificativul FB in catalog.

  7. Doamne feri!!!! In clasa a IV-a elevul nici nu reuseste sa citeasca enuntul bine sa rezolve atatea exercitii… Voi sunteti nornali? Eu, ca profesor si nu stiu daca in scris reuseam sa termin la timp totul. De ce ati facut asa ceva? Care este scopul marsav pentru care ati dat asa ceva??? Timp scurt, exercitii foarte multe, limbaj inadecvat varstei, dificultate peste nivel. Ce urmariti? Sa demonstrati ca e profesorul prost? Edupedu, luati, va rog, interviu la 3-4 invatatori din colturi diferite ale tarii si sa va vorbeasca intr-un articol despre aceste subiecte..o analiza reala, cinstita a lor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Structura Evaluării Naționale nu evaluează raționamentul matematic. Evaluează norocul sau șansele, spune Sorin Haiduc, profesor de matematică / Sistemul actual este în defavoarea copiilor buni

Profesorul de Matematică și directorul Colegiului Național „Preparandia – Dimitrie Ţichindeal” din Arad, Sorin Haiduc a vorbit marți, 9 iulie, despre structura deficitară a subiectelor de la Matematică. Profesorul a…
Vezi articolul