Subiectele de admitere la Colegiile Naționale „ar putea să nu fie elaborate de profesorii colegiilor”, spune ministrul Cîmpeanu / Dacă nu avem încredere în profesori, educația nu va face salturi de calitate

2.748 de vizualizări
Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com
Subiectele de admitere la Colegiile Naționale ar putea să nu fie elaborate de profesorii din colegiile respective, după cum a declarat ministrul Educației, în cadrul unei conferințe de presă. Amintim că ministrul a anunțat ieri că elevii care încep clasa a VII-a în această toamnă pot trece în clasa a IX-a, în 2024, printr-un examen de admitere susținut la Colegiile Naționale.

Proiectul cu noua legea a Educației pentru învățământul preuniversitar prevede la art. 74 alin. (2) că “unitățile de învățământ liceal cu statut de Colegiu național pot organiza concurs de admitere în clasa a IX-a, pentru maximum 90% din numărul de locuri atribuite prin planul de școlarizare. Restul locurilor se ocupă prin repartiție computerizată, în urma susținerii evaluării naționale”.

Potrivit lui Sorin Cîmpeanu, subiectele ar urma să fie elaborate de Societatea de Științe Matematice, Institutul de Lingvistică, Academia Română, „de colective externe de experți, de colective de profesori dintr-un grup de 10-12 colegii care vor să se unească și să aibă subiecte unice”.

Reporter: De ce pot colegiile să organizeze admiteri pentru un număr atât de mare de locuri, pentru 90% din totalul locurilor? Cine vor fi cei care vor elabora acel examen de admitere? Vă întreb asta în contextul în care există o îngrijorare în rândul părinților și elevilor că ar putea fi elaborat această admitere de profesori din școală și ar fi avantajați elevii care fac pregătire cu profesorii din respectivul colegiu.

Sorin Cîmpeanu: În primul rând, este vorba de o propunere. Este vorba de o solicitare ce datează de circa 15 ani din partea colegilor naționale de avea dreptul de a organiza admiterea la nivel de colegiu. În al doilea rând, aceste legi și modalitatea în care Ministerul Educației prezintă aceste legi își dorește să consolideze încrederea în profesori, pentru că dacă nu avem încredere în profesori, putem să-i plătim, putem să le oferim condiții – degeaba, educația nu va face salturi de calitate. Înțeleg îngrijorările, le-am înțeles perfect. Tocmai de aceea am spus că, dacă această propunere va fi validată în procesul de consultare, există soluții.

Am spus că subiectele ar putea să nu fie elaborate de profesorii din acest colegiu și ar putea fi elaborate de Societatea de Științe Matematice din România, sper că avem încredere, pentru că ați văzut ce rezultate ne-a oferit la olimpiadele internaționale, și de Institutul de Lingvistică, de Academia Română, de colective externe de experți, de colective de profesori dintr-un grup de 10-12 colegii care vor să se unească și să aibă subiecte unice, sau 20, 30. În total avem peste 200 de colegii naționale în România în acest moment. De ce există soluții, important este să cădem de acord asupra acestei posibilități, care se constituie într-o șansă în plus, nu în minus”.

Amintim că Sorin Cîmpeanu a anunțat anul trecut că examenul de admitere în liceu organizat înainte de Evaluarea Națională s-ar putea întâmpla “din toamna anului în care va trece o nouă Lege a Educației”. Mai multe detalii aici.

Foto: © Pressmaster | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Elevii care încep clasa a VII-a în această toamnă pot trece în clasa a IX-a, în 2024, printr-un examen de admitere susținut la Colegiile Naționale, potrivit propunerilor din noua Lege a Educației
Iunie 2021 – Admiterea la liceu organizată înainte de Evaluarea Națională s-ar putea întâmpla din toamna anului viitor – anunță ministrul Educației. Cîmpeanu: Elevii admiși la liceu ar putea să nu mai dea Evaluarea Națională. Poate un liceu să lase 25% din locuri pentru ocupare prin repartizare computerizată

8 comments
  1. Da, e clar. Se va aranja asa cum se aranjeaza acum si olimpiadele. Ajuta-l pe al meu ca si eu il ajut pe al tau. Sau, tu il meditezi pe al meu si eu pe al tau.
    Pe bune??!!! Cat vreti sa mai mulgeti? Lasati- va de examene si puneti mana sa invatati copiii la clase!

  2. SSMR își dorește de multă vreme să intervină cam peste tot pe unde sunt concursuri de matematică. Ghici de ce?

  3. Bate campii asta din nou :)). Nu e vorba de “încredere în profesori”. E vorba sa faci un sistem care sa nu fie usor corupt. E vorba sa ai o justitie care ii pedepseste exemplar pe corupti.

    Aiurelile debitate culmineaza cu “Societatea de Științe Matematice din România” si “Institutul de Lingvistică, de Academia Română”, lol.

  4. Ce glumeț e Cârpeanu!
    Colegiile cer de 15 ani….
    Să ne arate și nouă cererile…
    Si noi cerem 6% din PIB.

    Dacă vor clasă de excelență să li se aprobe 10% din nr de locuri prin admitere.
    Atunci ne vom convinge că manevra din art. 74 a noii legi nu e doar corupție mascată pt boierii de viță nouă!
    Alin. 2-10 din art. 74 trebuie ELIMINATE in totalitate.

  5. declaratia Unesco de la Salamanca:
    La Salamanca a fost adoptată viziunea asupra educaţiei incluzive şi au fost făcute recomandări care au rămas de referinţă pentru UNESCO şi întreaga comunitate internaţională, în toată perioada ulterioară:
    „…şcolile trebuie să includă în procesul de învăţământ toţi copiii, indiferent de condiţiile fizice, intelectuale, sociale, emoţionale, lingvistice sau de altă natură ale acestora”. Acestea (şcolile) trebuie să includă în egală măsură copiii cu dizabilităţi şi pe cei supradotaţi, copiii străzii şi pe cei încadraţi în muncă, copiii aparţinând populaţiilor locuind în zone greu accesibile sau ducând o viaţă nomadă, copiii aparţinând minorităţilor lingvistice, etnice sau culturale, precum şi copiii provenind din alte zone sau grupuri dezavantajate sau marginalizate (direcţii de acţiune, introducere, 3).

    http://www.csie.org.uk/inclusion/unesco-salamanca.shtml

    1. Corect, toți la Sorbona, Oxford,….
      Stupoare, nu se întâmplă
      Dreptul la educație e una,ceea ce poate fiecare e alta.
      Dar de ce să nu facă toți, indiferent de …, cel puțin 2 facultăți, să fie în lege, toți cu media 10, căăăă doar avem dreptul ( poate și stingul)

  6. Colega mea de matematica a crescut deja tariful la 170 lei/sedinta (1,5 ore). Cu ce credeti ca isi tine vila 900 m² si cele doua BMW-uri noi? La scoala vine cu un Fiat prapadit. Sa nu ma inelegeti gresit, pentru ca nu spun lucrurile astea din invidie. Sunt destul de multumit cu ce am, doar ca nu imi plac fitosii mediocri, snobii, pilosii (de partid sau altii) si prefacutii.

  7. Ce mincinos:
    propunerea legislativa zice asa:
    Desfășurarea concursului de admitere se va finaliza cu cel puțin 3 săptămâni înainte de prima probă a evaluării naționale. Probele scrise trebuie să respecte programa școlară. În elaborarea subiectelor sau organizarea concursului de admitere nu pot fi implicate persoane care au rude până la gradul al III-lea sau afini sau cadre didactice care desfășoară meditații cu elevii, care finalizează clasa a VIII-a la momentul derulării concursului.

    De ce trebuie Societatea Română de Matematică sa faca subiecte dupa programa scolara?

    Oricum e un demers segregationist care va ramane in istorie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like