Subiectele și baremele de corectare de la Olimpiada de Limba germană modernă 2024, etapa pe județ din 16 martie, pentru clasele de liceu, au fost obținute de Edupedu.ro pe surse. Printre cerințele date elevilor a fost, la clasele XI-XII, de analizat un dialog cu replici asemănătoare din piesa „Macarena” a artistei Erica Isac.
Subiectele și baremele pentru liceu, unice la nivel național, pot fi consultate mai jos în articol. Potrivit regulamentului, inspectoratele școlare județene / al Municipiului București pot organiza o olimpiadă județeană la limba germană modernă și pentru clasele de gimnaziu, după o procedură stabilită la nivel de județ.
Elevii de liceu participanți la olimpiada județeană de sâmbătă, 16 martie, au avut de rezolvat, la clasele XI-a și a XII-a, nivelurile de limbă B2 sau C1, următoarea cerință:
- „Explicați prejudecățile/clișeele rolurilor de gen și formele subtile de discriminare a fetelor/femeilor în viața de zi cu zi, folosind ca motto următorul dialog: Andreas: “Dacă nu ar exista bărbați, cine v-ar proteja pe voi, femeile?”. Andrea: “Să ne protejeze de cine?” Dați cel puțin 2 exemple de discriminare care nu sunt imediat recognoscibile și care sunt uneori practicate în mod inconștient de bărbați/băieți (aproximativ 250 de cuvinte, +/-10%)”
Altă cerință a fost, pentru elevii de clasele a IX-a și a X-a, nivelul de limbă B1, să scrie „o povestire sub motto-ul: Nici un om nu se poate simți confortabil dacă nu se acceptă pe sine. (Mark Twain, scriitor american, 1835-1910) (aproximativ 220 de cuvinte) cuvinte, +/-10%)”.
La olimpiada de limba germană modernă subiectul constă într-o cerință de redactat un text pornind de la un motto, afirmație sau citat și este diferită din punct de vedere al structurii subiectului față de olimpiadele altor limbi străine, precum engleză sau franceză, explică mai mulți profesori pentru Edupedu.ro. Punctele se acordă în funcție de patru criterii (SP1 – SP4).
Cele mai multe puncte din cele 38 se acordă creativității, dar cu condiția ca textul să fie redactat la nivelul de limbă la care se înscrie elevul, nu inferior sau superior, apoi urmează puncte pentru „inteligență lingvistică”, corectitudinea gramaticală și numărul de cuvinte.
Corectarea este încă în desfășurare, potrivit inspectorului de limba germană din Ministerul Educației, Sorin Giurumescu: „Corectarea este încă în lucru pentru că, din 2013, la noi se face evaluarea prin scanare și trimiterea în alte județe. Sunt profesori care nu știu de unde sunt lucrările. Evaluarea mai durează, se termină săptămâna acasta, cu sistemul de scanare preluat și la Bacalaureat de un an”.
Subiectul cu versurile asemănătoare din piesa „Macarena” a vizat ca „elevii să scrie despre situațiile de discriminare subtile, poate uneori neintenționate, la care de puține ori ne gândim. Ideile din piesă sunt mai vechi, au circulat pe internet acum ceva timp, le-am adus în actualitate cu această ocazie”, potrivit lui Giurumescu. „Este o olimpiadă pentru elevi cu adevărat inteligenți și am constatat că sunt oameni care evoluează foarte frumos în viață, sunt creativi, inteligenți, cu mare prindere culturală. Sunt subiecte diverse, de actualitate, situații de realitate, nimic ce pot pregăti dinainte”, a mai spus inspectorul pentru Edupedu.ro.
FOTO DOCUMENT Subiecte olimpiada de limba germană – etapa pe județ 2024 (liceu) + orizontul de așteptare pentru corectori:
BAREM Olimpiada de Limba germană modernă – etapa județeană 2024, clasele IX-XII:
Foto: © erkan kurt | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.