Subiecte și bareme la Matematică, de la testarea inițială pentru Evaluarea Națională 2025 a elevilor de clasa a VIII-a din Călărași / La subiectul III, elevii primesc puncte pentru orice soluție corectă, chiar dacă este diferită de cea din barem, spune inspectorul general adjunct Călin Nicușor

19.538 de vizualizări
Foto: captură subiect testare inițială 2025 Călărași
Elevii din județul Călărași au susținut astăzi, 19 septembrie, proba la matematică din cadrul  testării inițiale pentru Evaluarea Națională 2025. Pe 18 septembrie, elevii au avut proba la Limba și Literatura Română. Subiectele au fost elaborate în formatul celor de la Evaluarea Națională, iar baremele au fost concepute pentru a oferi o imagine clară asupra nivelului de pregătire al fiecărui elev. „La subiectul al treilea, elevii primesc puncte pentru orice soluție corectă, chiar dacă este diferită de cea din barem”, a declarat pentru Edupedu.ro inspectorul școlar general adjunct al ISJ Călărași Călin Nicușor.

Aceste evaluări au avut ca scop identificarea nivelului la care se află elevii la începutul anului școlar și depistarea punctelor slabe care ar putea necesita activități remediale în perioada următoare: “Le corectează profesorii de la clasă, ei interpretează rezultatele, noi vom centraliza tot ce primim din școli. În funcție de rezultate, de specificul școlilor și de încadrarea la clasă pentru disciplinele limba română și matematică, vom desfășura diferite activități (alte simulări, inspecții cu focusare pe activitățile remediale)”, a precizat pentru Edupedu.ro inspectorul general adjunct al ISJ Călărași Calin Nicușor.  

Subiectele au fost structurate pentru a acoperi principalele capitole din programa școlară. Inspectorul a susținut pentru Edupedu.ro că prima parte a testului de matematică a inclus întrebări de tip grilă, însă elevii nu s-au limitat doar la selectarea răspunsului corect. „Am solicitat ca la subiectele tip grilă (subiectele 1 și 2) să argumenteze răspunsul selectat, practic să scrie în lucrare rezolvarea completă“, a mai explicat el. Partea a doua a testului a fost axată pe geometrie și trigonometrie, unde s-au cerut calcule ale unghiurilor și segmentelor în figuri geometrice. Cea de-a treia secțiune a cuprins probleme de dificultate ridicată, care au testat nu doar cunoștințele teoretice ale elevilor, ci și capacitatea de a le aplica într-un mod logic și coerent.

Inspectorul școlar general adjunct a subliniat că justificarea răspunsurilor a fost esențială pentru a obține o evaluare detaliată a dificultăților întâmpinate de elevi. „O să știm mai bine unde greșesc elevii, cât de bine duc firul rezolvării și ce anume îi împiedică să obțină rezultatul corect”, a adăugat acesta.

Baremul de corectare a fost conceput să acorde puncte pentru fiecare pas corect din rezolvare, asigurând astfel o evaluare cât mai obiectivă a întregului proces de rezolvare. În plus, la subiectul al treilea, elevii primesc puncte pentru orice soluție corectă, chiar dacă este diferită de cea din barem. Nota finală se calculează prin împărțirea la 10 a punctajului total acordat pentru lucrare.

Test inițial, clasa a VIII-a, septembrie 2024, simulare Călărași:

Barem test inițial, clasa a VIII-a, septembrie 2024, simulare Călărași:

Citește și:
Subiecte și bareme la Limba și literatura română, pe modelul celor de la Evaluarea Națională, pentru testarea inițială a elevilor de clasa a VIII-a din județul Călărași

1 comment
  1. Nu sunt un susținător al evaluărilor repetate la nesfârșit (testări inițiale cu subiecte tip, simulări la nivel de școală, simulări județene, simulări naționale, testări Brio etc.), toate consumând timp util explicării, demonstrării, experimentării, învățării, fixării, extinderii, recapitulării, însă, trebuie să recunosc, ministerul greșește teribil când forțează generalizarea evaluărilor bazate exclusiv pe itemi tip grilă. Sigur că se evaluează mai repede, că platforme digitale se pot constitui rapid, cu profituri spectaculoase, fără consum excesiv de resurse, însă elevul este descurajat să gândească, să rezolve structurat, să explice, să își susțină alegerile, să creeze, să personalizeze produsul final. Faptul că, la Călărași, inspectorul școlar general adjunct are curajul de a urmări și raționamentul elevilor, de a evalua și rezultatele intermediare, și efortul elevilor, este foarte lăudabil. Aș propune ca inspectoratele cu probleme mari la examene să fie conduse de profesori care provin din rândul profesorilor cu rezultate excelente la examene, care pot inspira și crește prestigiul instituțional. Profesorii au fost educați bine de profesorii lor buni, nu de cei mai slabi.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Doar jumătate din locuințele din România au internet de mare viteză, iar 20% dintre români nu au fost niciodată online, anunță Cristin Popa, director în Autoritatea pentru Comunicații: La licitația pentru licențele 5G, de anul viitor, vom avea în vedere să intrăm cât mai mult în zona rurală

„Aproape o cincime dintre români nu au utilizat niciodată internetul, pe de altă parte, mai puțin de o treime dintre români au cunoștințe digitale elementare”, a spus vineri Cristin Popa,…
Vezi articolul

Cercetătorul și filologul Ștefan Colceriu: Limbile latină și greacă veche sunt grele, iar în societate totul este la mintea cocoșului. Ne-am dezobișnuit să facem lucruri grele și, dacă vine vreo adversitate peste noi, ne poate doborî cu ușurință

Unul din motivele pentru care limbile clasice – latină și greacă veche ar trebui predate în școli mai intens este faptul că sunt limbi grele „și că în general în…
Vezi articolul