Elevii de clasa a VIII-a au primit două texte la prima vedere la simularea probei de Limba și literatura română de la Evaluarea Națională 2025, potrivit subiectelor consultate de Edupedu.ro. Primul text este poezia „Trezire” de Lucian Blaga, iar al doilea este din articolul jurnalistei Cristina Ștefan „Rezistența prin apicultură”, publicat în Dilema veche în 2017. Baremul de notare va fi anunțat de Ministerul Educației la ora 15:00 și Edupedu.ro va publica documentul în acel moment.
De remarcat că cel de-al doilea text nu conține arhaisme, regionalisme și alte cuvinte greoaie sau situații complicate.
Pe baza acestor două texte, elevii au avut mai multe cerințe, primele fiind itemii de atenție și de identificare pe text a unor aspecte solicitate. Primii itemi sunt de tip grilă, în care elevii trebuie să încercuiască litera corespunzătoare răspunsului corect.
Subiectul I, A, punctul 5 – elevii au avut de bifat dacă enunțurile date sunt false sau adevărate, câte trei enunțuri din fiecare text, potrivit broșurii de examen.
Punctul 6 de la subiectul I (A) a cerut elevilor să precizeze felul rimei din prima strofă și măsura primelor două versuri din textul blagian.
La punctul 7 au avut de prezentat, în minimum 30 de cuvinte, un element de conținut comun celor două texte, valorificând câte o secvență relevantă din fiecare text.
Plecând de la textul Cristinei Ștefan, punctul 8 îi întreabă pe elevi dacă „crezi că, odată ce ai făcut o alegere, este bine să îți păstrezi opțiunea, indiferent de situație?”. Subiectul aștepta un răspuns motivat în 50-100 de cuvinte.
Punctul 9 le cere candidaților să asocieze poezia „Trezire” de Lucian Blaga cu un alt text literar studiat la clasă sau citit ca lectură suplimentară, prezentând, în 50 – 100 de cuvinte, o valoare comună, prin referire la câte o secvență relevantă din fiecare text.
Subiectul I B, punctele 1-8 au fost cerințe de vocabular și gramatică, primele 4 notate cu câte 2 punte, iar următoarele 4 cu câte 6 puncte.
Subiectul al II-lea, notat cu 20 de puncte, le-a cerut elevilor să scrie un text de minimum 150 de cuvinte, în care să prezinte mesajul poeziei/o semnificație a poeziei „Trezire” de Lucian Blaga.
15 comments
am găsit două interpretări ale poeziei pe: exercitiigimnaziu blogspot.ro și prof.cosmin șontică….restul…tăcere.Mulți elevi n-au înțles poezia,cred că nici unii profesori,cred că nici copii care merg prin păduri,ca să ajungă la școală…..TREZIREA!!!!
Directoarea la scoala mea nu vine la ore. Din 4 ore pe saptamana facem o ora jumatate maxim in care ne pune sa copiem din manual. Cum sa stiu sa rezolv ?!?!?!?!
A fost o simulare relativ usoara pentru cei care au invatat,insa eu consider că unele subiecte au fost prea complexe pentru copiii de nota 8.
Subiecte greute, dar nu imposibile. Posibil, se vor lua note mici din pricina faptului ca la al 2 lea subiect a picat un eseu care nu mai picase din 2017. Succese tuturor la matematica.
Salut
sunt elev la scoala George Bacovia nr 111 si din punctul meu de vedere nu prea zice ca vaida aia sau cum o cheama sta in prahova sau ca actiunea din textul 2 e primavara
Au fost subiectule. Forte ușoare și a fost o simulare chiar ușoară pentru cei care au învațat dar pentru cei care nu au învățat cred că li-sa părut greu
Bună ziua!
Sunt elevă la Școala Gimnazială Nr.99.
Astăzi la ora 09:15 am dat cu toții această simulare.
Din punctul meu de vedere a fost o simulare grea.
Unele exerciții au fost ușoare,altele foarte grele.
Ar trebui ca la examen să nu se dea astfel de exerciții care sunt foarte grele,deoarece cu toții vom lua note foarte mici,chiar dacă învățăm!
Mulțumim uwu
Esti ok de pui uwu pe edupedu?…
ce naspa, nu mai vin
vreau sa mă anunțați și pe mine acum când se pun simulările la matematică
maine e simularea la matematica
simularea a fost destul de grea având în vedere S I punctul B este destul de greu,puteau să pună cu diftong triftong și hiat,alea sigur toată luna le a înțeles
subiectul B a fost ușor, n am mai deschis cartea de o săptămâna și l am făcut pe tot corect. trezirea!!!
Ce noroc, ce noroc că sunt a IX-a