Elevii de clasa a XII-a au dat astăzi simularea probei la alegere a profilului și specializării. La proba de Psihologie, o cerință pe care au primit-o liceenii a fost să argumenteze, printre altele, următoarea afirmație: „convingerile sunt adevărate idei-forță care orientează și susțin comportamentul în atingerea scopurilor propuse.”
De asemenea, candidații avut de prezentat, într-o jumătate de pagină, caracterul Anei Aslan, conform teoriei lui G.W. Allport.
Timpul de redactare a subiectelor pentru fiecare probă scrisă a fost de 180 de minute și s-a calculat imediat după distribuirea, către candidați, a subiectelor.
Subiecte Psihologie:
Pe 7 martie este programată proba scrisă la limba și literatura maternă. Comunicarea rezultatelor se face pe 15 martie.
Rezultatele elevilor nu sunt făcute publice. Vor fi comunicate prin profesori
Rezultatele de la simulare, pe 15 martie, nu vor fi făcute publice, dar vor fi comunicate prin profesorii elevilor. Potrivit procedurii, rezultatele nu se contestă (art. 13, alin. 8 din procedură) și pot fi trecute în catalog la cerere.
Art. 18 – „(1) Prezența și rezultatele elevilor la simulările naționale se înregistrează în aplicația informatică SIIIR. Rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice.
(2) Elevii care doresc să predea lucrările înainte de expirarea timpului maxim prevăzut pentru rezolvarea subiectelor pot părăsi sala de examen cel mai devreme după o oră de la începerea probei scrise (în cazul simulării probelor din cadrul Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a), respectiv după o oră şi jumătate de la distribuirea subiectelor în săli (în cazul simulării probelor scrise ale examenului national de bacalaureat), fără a primi subiectele.
(3) Lucrările scrise ale elevilor care au susținut probele din cadrul simulărilor examenelor naționale se arhivează și se păstrează, până la sfârșitul anului școlar următor, în unitatea de învățământ din care provin aceștia.”
Edupedu.ro va publica subiectele și baremele probelor de la simularea examenului național de Bacalaureat după ce acestea vor fi afișate de Ministerul Educației, în după-amiaza zilei de examen, la ora 15:00.
- De exemplu, la simularea Evaluării Naționale 2024 pentru elevii de clasa a VIII-a, rezultatele s-au comunicat pe 23 februarie în unele cazuri sau pe 26 februarie, luni, pentru elevii care erau cu câteva zile înainte în vacanța mobilă. Profesorii au discutat apoi pe marginea lucrărilor cu elevii și părinții după ce borderourile au ajuns în școli, marți, 27 februarie, potrivit surselor Edupedu.ro.
- Este a doua sesiune de corectare digitalizată a unor lucrări la nivel național, după simularea Evaluării Naționale de acum aproape o lună.
1 comment
Din păcate, și anul acesta, conceperea testului grilă la proba de psihologie a lăsat de dorit. În acest sens, doresc să semnalizez următoarele aspecte:
– Caracteristicile esențiale ale ale realității nu pot fi cunoscute în cadrul procesului perceptiv, așa cum se precizează la itemul nr.2. Esența lucrurilor este surprinsă doar de “ ochii minții “, în sfera activității gândirii. Cunoașterea senzorială și cunoașterea logică sunt forme diferite;
– Itemul nr. 10 este formulat ambiguu, astfel încât, este discutabilă considerarea variantei “c” ca fiind răspunsul corect. Aș fi preferat formularea “ Anita se întristează când primește vestea îmbolnăvirii bunicii”, pentru a sublinia caracterul situațional al emoției, comparativ cu dispoziția, care este mai durabilă și transcontextuala;
– Cotarea cu 30 de puncte a Subiectului I este exagerată, întrucât, rezolvarea unor cerințe de acest gen solicită mai mult recunoașterea, ca formă a reactualizării, și mai puțin gândirea. Evaluarea cu 20 de puncte este suficientă realizând, în acest fel, un echilibru între proba de psihologie și cea de logică.
În altă ordine de idei:
– Textul dat la Subiectul III îl consider prea stufos, l-aș mai fi “periat” puțin, pentru a nu dispersa prea mult atenția elevilor;
– Comparativ cu anul anterior, redactarea subiectelor a fost mai reușită. Mai este însă mult de îmbunătățit , pentru a face mai atractivă această probă. Aș pune mai mult accent pe aspectele esențiale ale psihologiei, care pot fi regăsite în viața cotidiană, și aș renunța la modul de abordare stereotipic, în favoarea stimulării gândirii creative.