Subiecte pentru Evaluarea Națională 2024, propuse de profesorul de matematică Mădălin Ghiuler: Este în regulă să vedem lucrurile și un pic mai riguros – descarcă

63.292 de vizualizări
Foto: Mădălin Ghiuler/ Colaj Edupedu.ro
Un subiect de Evaluare Națională pentru proba de Matematică a fost trimis pe adresa redacției de profesorul Mădălin Ghiuler de la Liceul cu Program Sportiv Focșani și Școala Gimnazială Ștefan cel Mare, pentru a veni în sprijinul pregătirii elevilor de clasa a VIII-a.

Profesorul Mădălin Ghiuler, premiat Merito, spune că „din punct de vedere al volumului de muncă, acest subiect poate dă puțin de furcă. În general, la subiectul al lll-lea, punctele a) ale celor șase exerciții nu presupun un mare efort, dar nu putem fi siguri de asta” și a dat exemplul subiectului primit de elevi acum doi ani.

Cât despre varianta pe care o propune spre rezolvare elevilor care citesc Edupedu.ro, acesta mai spune că „subiectele nu sunt copiate din modelele deja existente și cunoscute de copii, dar respectă 100% programa și cerințele sunt cele cu care ei sunt familiarizați”.

Evaluare Națională la clasa a VIII-a 2024: înscrierile pentru examen au început marți, 11 iunie. Elevii termină cursurile pe 14 iunie – calendarul probelor.

  • Subiectul poate fi descărcat mai jos din articol, după declarațiile profesorului. Vom reveni peste câteva zile cu baremul aferent acestui model de subiect.

În elaborarea subiectelor am ținut cont de modelul de Evaluare Națională și de simularea națională care a avut loc. Este foarte adevărat că din punct de vedere al volumului de muncă, acest subiect poate dă puțin de furcă. În general, la subiectul al lll-lea, punctele a) ale celor șase exerciții nu presupun un mare efort, dar nu putem fi siguri de asta (a se vedea subiectul de EN dat în 2022, problemele de geometrie plană)”, spune Ghiuler pentru Edupedu.ro.

Iar profesorul a continuat: „Pot spune că la examen cerințele au fost ușor mai aerisite decât în acest subiect, dar având în vedere și subiectul de la simulare, am considerat că este în regulă să vedem lucrurile și un pic mai riguros, nu pentru a da emoții… ci pentru a relua o experiență. Subiectele nu sunt copiate din modelele deja existente și cunoscute de copii, dar respectă 100% programa și cerințele sunt cele cu care ei sunt familiarizați.

Am gândit câteva zile elaborarea subiectelor, mi-am adunat câteva idei pe zi, le-am așezat în ordine și a rezultat acest subiect. Voi reveni cu sugestii de rezolvare în câteva zile, iar până atunci doresc mult succes tuturor absolvenților și un « O să fie foarte bine! »”.

FOTO DOCUMENT DESCARCĂ Subiectul propus de profesorul Mădălin Ghiuler:

Vom reveni peste câteva zile cu baremul aferent acestui model de subiect.


24 comments
  1. Test frumos, dar spre final conținutul se diluează( problema III 5,6). Pentru ce erau necesare la III 5 lungimile segmentelor AF respectiv DE? Oricum felicitari pentru preocupare, într-adevăr nu sunt prea multe influente din teste deja apărute sau culegeri.

  2. Am lucrat in multe domenii în 28 de ani de activitate, am făcut și 2 facultăți, la una am studiat și matematica cu aplicații în biologie. La ce mi-a ajutat în viață? La nimic. Cu logica lăsați-o mai moale. Testele care împing spre abstractizare ajuta in special profesorii de matematică, pentru meditații. Să îmi ziceți câți profesori de matematică știți care nu face meditații contra cost. Eu știu multi, dar niciunul care să facă gratis. Sunt însă multi profesori care încearcă la clasa sa ii ajute și pe cei care nu își permit meditații plătite.

      1. trebuie sa dici perpendiculara din D pe AC si apoi faci asemanare apoi congruenta de triunghiuri si gata iti ieste ca triunghiu CDG este isoscel

  3. Subiect asa e greu rau , domnu de meditatii mi-a dat testu asa si am luat 9 si eu sunt un copil de zece ca lucrez in fiecare zi 3-4 teste la mate. Nu am mai intalnit un grad ata de ridicat de dificultate la un test de evaluare nationala, zici ca e de olimpiada.

  4. Dacă s ar lucra cu adevărat matematică în școală atunci acest test nu ar fi considerat greu. Cred însă, ca se dorește indobitocirea oamenilor cu ceea ce numim astăzi educație.

  5. Eu tot ma intreb:
    – Cine a facut vreun studiu sa valideze daca aceste testari isi ating scopul? Daca este suficient timp pentru un elev de nivel mediu sa le rezolve fara stres? Sa faca analize statistice complexe intre pragul minim de pregatire si nivelul care trebuie atins pentru a trece acest examen?
    – Si se mai vinde un mit periculos: “testarile sunt conforme cu programa”. Hello, ati vazut manualele sa vedeti cum “intepreteaza” prea-maritii autori de manuale aceste “conform cu programa”. Care mai de care mai creativ, mai alambicat si mai lipsit de aplicabilitate. Pagini pline ochi cu de tot felul de informatii ca si un adult ar renunta sa lucreze dupa asa ceva dar un elev care abia descopera tehnica invatarii.
    – Care este scopul acestei evaluari: sa ii facem robotei care sa stie formule complexe matematice care ii ajuta sa treaca examenul, dupa eforturi supraomenesti pentru unii si bani si stres pentru altii, sau sa ii aducem la un minim nivel de literatie matematica care sa ii ajute toata viata? Mai analizati si alte sisteme educationale si vedeti ca in tarile unde sunt rezultate bune la testarile internationale se face mult mai putina materie dar foarte aplicata, facuta in ritmul de intelegere al copilului. Nu se vrea sa ii “indoape” pe copii cu prea mult ca sa se dea mari cu olimpicii (pe care noi ii exportam la altii, oricum) ci vor sa ii faca oameni care sa inteleaga ce se intampla in jurul lor. La noi mentalitatea comunista de mult, greu si complicat, asa le trebuie copiilor, nu a murit, din pacate. Mai lasati copiii sa isi traiasca copliaria si adolescenta, nu-i mai abuzati cu un sistem infect. Si va mai mirati ca stau pe tablete sau se apuca de droguri. Pai cum sa nu, daca viata lor e absurda, li se cer lucruri peste puterile lor!
    Sa fie clar, extrem de multi parinti sau chiar dascalii de la clasa care isi cearta copiii ca nu au rezultate mai bune, nu pot rezolva testele nici de la Romana nici de la Matematica, atunci cum le pot cere copiilor asa ceva? Doar fiindca ei au “scapat” de scoala cum au scapat, vor sa ii faca si pe copii sa treaca prin traume similare.
    Mai ganditi-va inca odata: care este scopul acestor evaluari? EN si Bac? Sa ii stresam pe copii si parinti sau sa ii aducem la un nivel de educatie care sa le si foloseasca la ceva?
    Ca sa nu mai spunem ca Matematica este ceva ce nu toti copiii fac cu placere. De ce ii chinuim pe toti? De ce le distrugem increderea in ei cu testare la ceva ce nu le place?? Este absurd si retrograd. Educatia e Romania este exact cum spunea eleva din Ineu: o mare minciuna si ipocrizie.

  6. nu înțeleg de ce lumea spune că e greu primele două subiecte sunt de 10 ori mai ușoare decât cele din iarna și cred că oricine poate face macar de 6

  7. Îi recomand domnului Ghiuler să-și dea demisia. Subiectul asta este mai greu decât simularea pe care am dat o in februarie. Având în vedere ca noi am făcut aproape doi ani de gimnaziu online și am prins și greva de anul trecut ar trebui sa ne dea subiecte cam aproape la fel de simple ca cele care s au dat anul trecut. Daca dumnealui i se pare ca subiectul asta poate fi facut atunci sa dea el examenul in locul nostru. Mulțumesc anticipat

    1. Exact!! Daca a vazut ce s a intamplat i februarie, mai greu vrea sa ne dea? sa renunte la idee ca nu o sa ajute la nimic daca propune astfel de subiecte

  8. Nu mai zicem ca generatia aceasta a fost acea generatie care a facut online?
    Totusi nu merita sa fie asa de grele exrcitiile.

    1. Ce subiecte de dificultate ,,normala”, sa ne dați asa și la examen și o sa vedeți ce mândrii o sa va facem. Sa va pregătiți liceele cu medii scăzute cu poate un punct sau cu doua.

  9. Oameni buni sa ne gândim la copii din ziua de azi care au lucrat sute și mie de exerciții și nu au întâlnit așa ceva….exercițiile sunt extrem de grele copii care sunt de 10 iau 8 nu mi-se pare normal.multumesc !

    1. Testele normale au un grad de dificultate mic.Acest text a fost conceput ca să fie greu.Consider că acest test e mai greu decât cel de la simulare,dar dacă lucrăm teste grele ne vom dezvolta abilitatea de a face exerciții.

      1. Nimeni nu se gândește că copiii ăștia au făcut și ore online, în care nu se învăța mai nimic, unii dintre profesori sunt slab pregătiți și dezinteresați + a fost și greva profesorilor. Nu toată lumea are bani de meditații ca copilul să ia o notă bună la examen.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Peste 200 de școli în care distanțarea de 1 metru nu poate fi respectată, identificate într-un sondaj al Consiliului Național al Elevilor / În aproape 380 de unități elevii nu ar avea apă curentă și săpun

În 214 școli din 755, cuprinse în analiza Consiliului Național al Elevilor, distanțarea de 1 metru nu poate fi respectată, potrivit răspunsurilor elevilor la un sondaj online autocompletat, potrivit unui…
Vezi articolul

Evaluarea online a elevilor. Recomandarea Ministerului Educației: Utilizarea de aplicații și platforme educaționale care permit construirea, administrarea testelor și raportarea rezultatelor în timp real

“Pentru evaluarea elevilor, recomandăm utilizarea de diverse aplicații și platforme educaționale care permit construirea, administrarea testelor și raportarea rezultatelor în timp real. Se aplică la multe școli prin platformele Microsoft…
Vezi articolul

Anunț confuz al Ministerului Educației pentru angajare pe un post la o școală europeană. Nu e clar dacă postul este de asistent director sau director adjunct și dacă e vorba despre Școala Europeană Bruxelles IV sau Luxembourg I / UPDATE Anunțul a fost corectat

Ministerul Educației a publicat pe 15 martie un anunț pentru un concurs în urma căruia vor fi selectați maximum doi candidați pentru un post la o Școală Europeană. Numai că…
Vezi articolul