Subiectele date la simularea Evaluării Naționale de către elevii de clasa a VIII-a, la proba de Matematică, au avut un timp de rezolvare de 120 de minute de la primire. Proba a început, teoretic, la ora 09:00 și s-a încheiat în jurul orei 11:00.
UPDATE: Baremele au fost publicate.
Structurate pe 3 subiecte, fiecare punctate cu 30 de puncte și 10 puncte acordate din oficiu, exercițiile de la Matematică pot fi văzute mai jos, în articol. Subiectul I este format din itemi obiectivi, de tip grilă, la fel și subiectul al II-lea. Pentru subiectul al III-lea rezolvările se puteau scrie și argumenta pe foaia de examen, în dreptul problemei.
Edupedu.ro a scris că Ministerul Educației a trimis săptămâna trecută școlilor un set de precizări, câteva dintre acestea vizând direct proba care a avut loc astăzi:
- La proba de matematică, un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală și încercuirea altui răspuns considerat corect.
- La figurile de la proba de matematică sunt permise marcajele pe figură și completarea figurilor cu creion sau stilou/pix de culoare albastră.
- Este permisă realizarea unor figuri geometrice (cu creion sau stilou/pix de culoare albastră) în spațiul pus la dispoziție pentru rezolvarea problemelor.
Rezultatele obținute la simulările naționale nu sunt afișate și nu sunt făcute publice, conform procedurii.
Subiectele date la Matematică, obținute de Edupedu.ro, au fost următoarele:
Rezultatele probelor scrise de la simularea Evaluării Naționale vor fi aflate de elevi pe 14 aprilie, potrivit calendarului oficial.
32 comments
Nu este gresita formularea.
Ez shiton , mi-a luat 45 de minute , se dadea mai gresit in anul trecut . Din cauza aceasta mediile la licee au crescut asa de mult
Am luat 5.70
Bravo
Cam putin 2 ore pentru aceste subiecte, 2 ore ii ia unui copil doar pentru subiectul 3. Probabil ca cei de la minister se gandesc ca copiii sunt roboti si nu le mai trebuie timp de gandire.
2 ore e prea mult
la prob 2 din III si eu consider ca formularea este gresita atata timp cat E(x) poate avea valori mai mari de 15.Formularea carecta gramatical era “pentru valoarea minima a lui E(n).
Imi place sa citesc toate comentariile puse de parinti cu “copii care invata”. Toti se plang de prostii de genul “La subiectele I si II sunt 5 puncte dar la III sunt cate 2 si 3 puncte, cu elevii “destepti” cum ramane?”.
Cum este posibil sa notati la subiectul I si II exercitiile cu 5 puncte fiecare, iar la subiectul
III care este mai complex sa fie notate problemele cu a-2 respectiv b-3 puncte/ fiecare raspuns.
Ce multumire au copiii care invata sa fie notati cu un asemenea punctaj.
din graba ca sa ajunga la subiectul III pot gresi exercitii baneale cum ar fi subiectul I.
ex. gresesti 2 ex de la subiectul I si pierzi 10 puncte, iar daca faci problemele grele de la III pentru 6 probleme primesti 2 pct.x6 =12 pct
In concluzie nota 7 o primesti usor …..sau daca incercuiesti la ,,nimereala,, vorba lor esti norocos.
Pacat ……nu vad nici o logica in punctajul de la teste, dar ce e mai normal….
mai gandeste o data si apoi scrie. elevii buni pot rezolva cu usurinta subiectul III si astfel pot accede la un liceu bun, iar pt cei cu pregatire medie , o nota de 7 le asigura accesul la un liceu decent. Daca asa ti-ai educat copilul sa gandeasca, ai gresit. Va fi un egoist si un invidios toata viata! Pacat.
Corect.
odata*
atunci sa fie mai atenti 🙂
Sunt clasa a-6 a si deja am luat 7
la subiectul I ex 5 corect este d, daca la acest subiect va referiti
Conform calculelor mele care sunt lfl de bune ca și matematica mea iau 2
Ieu o sa vorbesc personal cu ceidela Ministrul educatiei, pentruca ieu nu maisuport ca ieu la a 2 a sansa la 40 de ani trebuie satrec prin aceste teste!
daca invatai cand trebuia stiai ca nu se scrie ieu ci eu, ca ceidela-cei de la, si chestii de genul dar na…
o scris si pentru ca legat)))))))
La primul egzergitie mie mia dat -12. varog frumosi sa nu mai faceiti subiectur gresti sil wu ple!
In baremul de corectare spune ca la ex 5 raspunsul corect este d) , ceea ce este fals, a) este raspunsul corect, am senzatia ca cineva a facut o greseala in barem.
Nu, răspunsul corect este c)
unde-s baremele???????
nu stiu
Subiectul de la III2.b) este greșit. Corect “era cel mai mic”.
ba nu este cel mai mai divizor comun cu cel mai mic este cmmmd cel mai mic multiplu comun
Este corect . Este formulat destul de prost , dar nu gresit. Pentru cel mai mare a , E(x) este valoarea minima , nu invers .
Nu e absolut deloc gresit. A este cel mai mare numar, astfel incat E(x) este mai mate decat el. Cu alte cuvinte, valoarea minima a lui E(x).
A este 15 si expresia e mai mare decat 15, dar e mai mare si decat 7, de exemplu. 15 e mai mare decat 7.
E corect enuntul la III2.b). Cel mai mare nr este 15.
enuntul este corect. Inegalitatea e adevarata pt orice x daca A este mai mic sau egal cu 15. deci cea mai mare valoare a lui A este 15
Nu este gresita formularea.
Ai drrptate.Este formulat gresit!