Subiecte Limba română Evaluarea Națională 2022 – simulare. „Crezi că dialogul deschis cu profesorii îi îndepărtează sau îi apropie pe elevi de înțelegerea lecțiilor predate?” – argumentare în 50-70 de cuvinte, unul dintre itemii de la clasa a VIII-a

348.740 de vizualizări
Subiectele de la clasa a VIII-a, pentru proba de simulare a Evaluării Naționale 2022, la Limba și literatura română, au avut un timp de rezolvare de 120 de minute de la primirea lor, în jurul orei 09:00. Elevii au fost așezați în bănci câte unul, în ordine alfabetică, fiind simulate în detaliu și condițiile de la examenul din vară, nu doar subiectele.

UPDATE: Baremele de corectare și notare pentru Limba română, simularea Evaluării Naționale 2022, publicate de ministerul Educației

Pentru simularea Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a subiectele sunt redactate sub forma unei broșuri, iar elevii scriu rezolvarea direct în acea broșură.

Subiectul I a fost axat pe două texte la prima vedere, primul din opera Dacia Felix a lui Cezar Petrescu, al doilea din Oameni, fapte, amintiri, a lui Francisc Munteanu.

La punctul A, 8, elevii au avut de scris un text argumentativ de 50-70 de cuvinte cu părerea lor despre următoarea întrebare: „Crezi că dialogul deschis cu profesorii îi îndepărtează sau îi apropie pe elevi de înțelegerea lecțiilor predate?”

Subiectul al II-lea a fost o caracterizare a personajului Domnul Preda, din textul lui Cezar Petrescu, în 150 de cuvinte, care să urmărească o serie de elemente indicate.

Redăm subiectele obținute de Edupedu.ro:

Baremul de notare și rezolvare va fi afișat de Ministerul Educației la ora 15:00, iar Edupedu.ro îl va publica.


27 comments
  1. Parerea mea, ca elev care a dat simularea este ca nu a fost greu deloc…
    Chiar daca am luat o nota micuta (8.55) nu a fost vina subiectului, ci a fost vina mea pentru neatentie… Chiar daca am fost in on-line 2 ani asta nu inseamna ca nu puteam invata.
    Si ma dau exemplu pe mine, la scoala mea (nr.5 Bucuresti) profesoara noastra de limba romana nu preda de 5 ani, efectiv nu preda, si totusi fara meditatii am reusit sa iau o nota decenta, nu inteleg harababura si tot scandalul facut pe o simulare…

    1. Sunt complet de acord cu tine! Nu am făcut meditații la rom, și tot am luat 9.55. Toți cei care se plâng e clar ca nu au depus prea mult efort

  2. nu a fost asa greu nu inteleg de ce va plangeti atata. eventual mai intai puneti mana pe carte inainte de a scrie aici

  3. Timp de lucru foarte putin, iar subiectul a fost greu. Daca asa o sa primim si la evaluare atunci o sa fie rata de probabilitate de 60% pentru ca, dupa 2 ani de on-line si pandemie, nu toti sunt asa de buni si se ridica la standardul subiectului acesta

    1. Prea greu d-lor din minister,pt.o generatie ce a prins 2ni de pandemie !
      Faceti bine si nu-i nenorociti si revizuiti dificulatea subiectelor !!! [comentariu editat pentru a elimina majusculele]

    2. Te-nseli. Am dat examenul anul trecut si vad ca mare parte din exercitii s-au schimbat. E mai usor la voi. Gen, pe bune?! Voi primiti exercitii de genul ,,Litera ,,x” reda sunetul [gz] in cuvantul […]” si mai am cateva exemple de dat din simulare. Eu zic sa va multumiti cu ce primiti la romana. Consideri ca 2 ore nu-ti ajung pentru niste exercitii obosite? sau pe tine te trag in jos compunerile?

  4. Foarte multe texte de redactat. Timp de lucru 2 ore, INSUFICIENT!
    Subiect făcut la repezeală, „pe genunchi”, ca să se laude unii realizatori de subiecte ce deștepți sunt. Cred că cei care au făcut subiectele nu au predat o oră la gimnaziu!

  5. Mie mi se pare aceasta simulare foarte grea in conditiile in care s-a facut scoala online si mai mukt ca sigur ca nimeni nu a inteles bine materia

  6. In textul de inceput al acestei stiri este o greseala, mai precis, corect este “La punctul A, 8…” si nu “La punctul B,8…”:
    Textul original al stirii este: “La punctul B, 8, elevii au avut de scris un text argumentativ de 50-70 de cuvinte cu părerea lor despre următoarea întrebare: „Crezi că dialogul deschis cu profesorii îi îndepărtează sau îi apropie pe elevi de înțelegerea lecțiilor predate?”

    1. Simularea nu mi se pare solicitanta din punct de vedere al cerintelor, insa nu este suficient timpul pentru volumul de munca necesar, iar uneori exprimarea este prea alambicata pentru generatia “Tik Tok”. Un subiect care foarte usor putea aduce nota 5. Si o spune un profesor ce nu preda limba romana.

      1. Triumfătoare concluzie…. Adică pentru 5 îi pregătim noi? ăsta e idealul unui profesor “ce nu predă limba română”?!!! De-asta ar fi absolut necesară introducerea evaluării standardizate, dar pentru toate disciplinele… ca să pricepeți că trebuie să se implice toți profesorii pentru un standard deasupra lui 5!

        1. Sunt curioasă câți adulți știu ce înseamnă efigii…și care e singularul. De asemenea, harnici și silitori sunt sinonime parțiale. Nu spui unui om ce lucrează cu sârg în grădină că e silitor… Copiii de gimnaziu așa văd lucrurile. Textele date ar trebui să fie ușor de înțeles, cuvintele din masa vocabularului. Este text la prima vedere. Subiectul trebuie gândit pentru toți elevii, după 2 ani grei de pandemie și online, fără subtilități și subiecte discutabile.

      2. va corectez. nu toti folosim tik tok-ul. termenul generatia “tik tok” nu prea se potriveste cu unii. 😐

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Puțin peste 155.000 de elevi absolvenți de clasa a VIII-a susțin mâine proba de limba română la Evaluarea Națională 2022 / Regulile examenelor – lucrările scrise ale absolvenților de clasa a VIII-a din județul Dâmbovița vor fi evaluate digitalizat în cadrul unui program-pilot derulat în premieră în acest an

Cu mai puțin de o zi înainte de a începe Evaluarea Națională pentru absolvenții claselor a VIII-a, ministerul Educației a trimis un comunicat de presă privind numărul elevilor care au…
Vezi articolul