Subiecte la Limba română, profilurile uman și pedagogic – simulare BAC 2025. Elevii au avut de indicat sensul cuvântului „reală” și al secvenței „dădea la o parte”. Caracterizarea unui personaj dintr-un roman psihologic sau al experienței – cerința de la subiectul al III-lea

37.171 de vizualizări
Luni, 24 martie, a avut loc proba scrisă la Limba și literatura română din cadrul simulării examenului național de Bacalaureat 2025. La subiectul al III-lea, elevii de la uman au avut de redactat un eseu de minimum 400 de cuvinte, în care să prezinte particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un roman psihologic sau al experienței studiat. Vezi mai jos, în articol, ce au avut de rezolvat elevii.

Subiectele de la simularea probei de de Limba și literatura română au fost primite de elevi la ora 9, iar timpul de rezolvare este de 3 ore.

La subiectul I, candidații au avut un text la prima vedere de Ștefan Aug. Doinaș, Liviu Rusu, în vol. Evocări. Pe baza acestui text, candidații au rezolvat mai multe exerciții:

  1. Indică sensul din text al cuvântului reală și al secvenței dădea la o parte. 6 puncte
  2. Menționează localitatea în care a funcționat în timpul războiului Universitatea „Regele Ferdinand”, valorificând informațiile din text. 6 puncte
  3. Precizează domeniul artistic în care se manifestă spiritul competitiv al studenților de la Medicină și Litere, justificându-ți răspunsul cu o secvență semnificativă din textul dat. 6 puncte
  4. Explică un motiv pentru care spectacolul regizat de Liviu Rusu a atras atenția. 6 puncte
  5. Prezintă, în 30-50 de cuvinte, un efect pe care îl are muzica simfonică asupra tânărului Ștefan Aug. Doinaș. 6 puncte 

La subiectul I, punctul B, cerința a fost să redacteze un text de minimum 150 de cuvinte, în care să argumenteze dacă profesorii contribuie sau nu la îmbogățirea experienței culturale a tinerilor, raportându-se atât la fragmentul extras din volumul Evocări de Ștefan Aug. Doinaș, cât și la experiența personală sau culturală.

Subiectul al II-lea a avut în prim-plan textul „Iarnă” de Adrian Maniu. Cerința a fost să prezinte, în minimum 50 de cuvinte, relația dintre ideea poetică și mijloacele artistice. Acest subiect valorează 10 puncte.

Subiectul III a fost un eseu în care să prezinte particularitățile de construcție a unui personaj dintr-un roman psihologic sau al experienței studiat.

FOTO Subiecte Limba română – uman
Calendar Simulare Bacalaureat 2025:
  • 24 martie 2025: ⁠Limba și literatura română – probă scrisă
  • 25 martie 2025: ⁠Proba obligatorie a profilului – probă scrisă
  • 26 martie 2025: Proba la alegere a profilului și specializării – probă scrisă
  • 27 martie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă
  • 8 aprilie 2025: Comunicarea rezultatelor
Rezultatele elevilor nu sunt făcute publice. Vor fi comunicate prin profesori

Rezultatele de la simulare, pe 8 aprilie, nu vor fi făcute publice, dar vor fi comunicate prin profesorii elevilor. La simularea Evaluării Naționale 2025 pentru elevii de clasa a VIII-a, rezultatele urmează să fie comunicate pe 31 martie.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Pragul de 40 de absențe nemotivate pentru ca nota la purtare să scadă cu un punct, propus în proiectul de Statut al Elevului, „va fi probabil revizuit”, spune secretarul de stat Florian Lixandru / Câte burse de merit, de reziliență și de performanță vor lua elevii din septembrie? Estimare „după 12 iulie”

Propunerea ca nota la purtare să scadă cu un punct pentru 40 de absențe nemotivate, în loc de 20 ca în prezent, va fi „cu siguranță” luată în considerare pentru…
Vezi articolul

UPDATE Inițiativa PSD cu impact bugetar de peste jumătate de miliard pe lună, adoptată de Senat: Toți profesorii din România să primească un stimulent 2.000 de lei pe lună pe perioada stării de alertă și de urgență. Restul angajaților din școli să primească 1.500 de lei pe lună

UPDATE: Senatul a adoptat luni propunerea legislativă prin care se acordă în perioada stării de urgenţă şi de alertă stimulente de risc cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar şi universitar de 2.000…
Vezi articolul

VIDEO Jean Marie Lehn, laureat al Premiului Nobel pentru Chimie: Educația științifică oferită în școlile, liceele și universitățile noastre, precum și publicului larg, trebuie să fie o prioritate

Jean Marie Lehn, laureat al Premiului Nobel pentru Chimie, a declarat că „educația științifică oferită în școlile, liceele și universitățile noastre, precum și publicului larg trebuie să fie o prioritate”.…
Vezi articolul