Subiecte la Limba română, profilurile uman și pedagogic – Bacalaureat 2024

23.017 vizualizări
Varianta extrasă pentru proba scrisă de Limba și literatura română, profilurile umanist și pedagogic a fost similară cu cea de la real, ca de obicei, cu excepția câtorva cerințe considerate mai grele în cazul celor pentru profilul umanist.
Subiecte la Limba română, profilurile real, tehnologic și vocațional – Bacalaureat 2024

Reamintim că  subiectele de la română, Bacalaureat 2024, au fost fotografiate și trimise pe internet dintr-un centru de examen din Gorj. Este anchetă a ISJ la liceul respectiv.

Subiectul I B: Un text argumentativ pe tema „Dacă emoțiile influențează sau nu sinceritatea exprimării”.

Subiectul II: rolul notațiilor autorului într-un text dramatic da.

Subiectul III – eseu de 400 de cuvinte cu particularitățile de construcție ale unui personaj dintr-o nuvelă studiată.

Articol în curs de actualizare


8 comments
  1. Pentru cei care termina profil umanist, nu pot mai mult. Cei de la real pot mai mult. Au mintea antrenata.

    1. Iar cei de la tehnologic și/sau seral ce vină au? Că va urma ”evaluarea” finală după ce se termină abrambureala asta și cei din tehnologic (ca de obicei) vor fi puși la zid, că de ce nu-s la fel ca cei de la filo sau de la mate-info! Și nu mai zic că cei de la mate-info dau fie matematică, fie informatică la a doua probă, iar cei de la filologie dau probe (care ar trebui să fie pentru ei) mult mai ușoare (am văzut subiecte la uman… erau cam o bătaie de joc față de ce era cerut de la cei de la real.)

      La facultate încă se intră în baza mediei la bacalaureat, în cele mai multe cazuri… Elevii de la real și tehnic sunt defavorizați în cazul ăsta.

    2. Cei de la uman sunt mult mai mult antrenați pe subiectul de română, în timp ce cei de la real primesc subiecte mai ușoare că nu pot mai mult.

  2. Asta seamana cu subiectele de la teza la romana din trimestrul 2 din clasa a 6-a.
    Presupun ca s-au dat 3 ore ca sa aiba timp copiii si de live-uri pe Facebook.

  3. Vouă vi se pare normal ca primele 2 subiecte (în valoare de 7 puncte din 10, cu tot cel din oficiu) să fie absolut identice pentru toate profilurile liceale, indiferent câte ore au avut de studiu pentru limba română?! Cei de la uman/filologie au de la 4-5 ore pe săptămână în sus, cei de la real și tehnic câte 3, iar cei de la seral (care încă există) doar 2. Toți dau aceleași subiecte!

    Iar la subiectul 3, indiferent ce conține, întotdeauna e 90% identic (ca azi, au de scris despre nuvelă – particularități de construcție la real și tehnic, caracterizarea unui personaj la uman). La fel la toate celelalte examene anterioare, simulări sau probe reale!

    Și după aia începem cu note de 10 pe linie la filo, și note mai mici la real/tehnologic, cu învinuirea profesorilor de la liceele din urmă cum că nu și-ar face treaba la fel de bine ca cei de la uman!

    1. da, ni se pare normal deoarece subiectele 1 si 2 nu necesita un nivel mai mare sau mic de cultura, avand in vedere ca sunt niste cerinte pe care oricine ar trebui sa le rezolve(intelegerea unui text, argumentarea unei opinii si comentarea succinta a unui text literar)

      diferenta se face la subiectul 3, mai ales avand in vedere ca de cele mai multe ori profesorii corectori sunt mult mai indulgenti cu elevii de la real

      in schimb, un lucru care ar trebui sa ne ingrijoreze este faptul ca elevii de la uman au exact aceleasi subiecte, tinand cont ca o clasa de filologie face 4-5 ore de romana/saptamana, iar cel de stiinte sociale are acelasi numar cu cei de la real, 3 ore, insa sunt tratati identic.

      1. Profesorii nu știu de unde vine lucrarea… de unde și-ar da seama că elevul e de la real sau uman?! Nu cred că în evaluare apare o diferențiere între cei de la uman și cei de la alte profiluri. Diferența e dată de faptul că pentru cei de la uman, care insistă mai mult timp pe acele conținuturi, subiectele sunt mai accesibile (și în consecință, notele mai mari).

        Programele sunt diferite în funcție de profil. Ating temele principale, dar nu în același interval de timp, nu cu aceeași aprofundare. De ce ar trebui să fie subiectele identice?! Atunci să existe o singură programă și unele conținuturi (care să nu intre la examen) să fie facultative/obligatorii în funcție de profil. Atunci n-ar mai fi nicio diferență dacă subiectele sunt concepute 99% identic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Fraudă fără precedent” la examenele naționale, acuză Consiliul Național al Elevilor după ce subiectele la Evaluarea Națională și la proba de Limba română de Bacalaureat 2024 s-au scurs la presă / CNE: o „veste proastă” într-un „an cu deosebită relevanță pentru viitorul politic al României”

„Examenele naționale sunt tratate cu mai multă superficialitate decât oricând”, apreciază Consiliul Național al Elevilor (CNE) într-o luare de poziție făcută publică luni. Organizația acuză o „fraudă fără precedent” la…
Vezi articolul

CNCD se autosesizează după ce Ministerul Educației a menținut pentru minoritari examenul de română la admiterea la facultate. Asztalos: În cazul câtor etnici români în funcții publice reflectă BAC-ul nivelul de stăpânire a limbii române?

Consiliul Național pentru Combaterea Discriminării se autosesizează în problema examenului de limba română pe care Ministerul Educației le permite universităților să îl organizeze pentru absolvenții minoritari care vor să dea…
Vezi articolul

BREAKING Examenele orale de la Bacalaureat se echivalează cu notele din timpul liceului – prevede un proiect de Ordonanță de Urgență publicat de Ministerul Educației, în contextul celor mai mari proteste ale profesorilor în ultimii 18 ani, ignorate de Guvernul Ciucă

Probele de competențe de la Bacalaureat 2023 se echivalează cu notele din timpul liceului – prevede un proiect de Ordonanță de Urgență publicat de Ministerul Educației, în contextul celor mai…
Vezi articolul