Subiecte la Limba română, profilurile uman și pedagogic – Bacalaureat 2024

14.220 de vizualizări
Varianta extrasă pentru proba scrisă de Limba și literatura română, profilurile umanist și pedagogic a fost similară cu cea de la real, ca de obicei, cu excepția câtorva cerințe considerate mai grele în cazul celor pentru profilul umanist.
Subiecte la Limba română, profilurile real, tehnologic și vocațional – Bacalaureat 2024

Reamintim că  subiectele de la română, Bacalaureat 2024, au fost fotografiate și trimise pe internet dintr-un centru de examen din Gorj. Este anchetă a ISJ la liceul respectiv.

Subiectul I B: Un text argumentativ pe tema „Dacă emoțiile influențează sau nu sinceritatea exprimării”.

Subiectul II: rolul notațiilor autorului într-un text dramatic da.

Subiectul III – eseu de 400 de cuvinte cu particularitățile de construcție ale unui personaj dintr-o nuvelă studiată.

Articol în curs de actualizare


5 comments
  1. Pentru cei care termina profil umanist, nu pot mai mult. Cei de la real pot mai mult. Au mintea antrenata.

  2. Asta seamana cu subiectele de la teza la romana din trimestrul 2 din clasa a 6-a.
    Presupun ca s-au dat 3 ore ca sa aiba timp copiii si de live-uri pe Facebook.

  3. Vouă vi se pare normal ca primele 2 subiecte (în valoare de 7 puncte din 10, cu tot cel din oficiu) să fie absolut identice pentru toate profilurile liceale, indiferent câte ore au avut de studiu pentru limba română?! Cei de la uman/filologie au de la 4-5 ore pe săptămână în sus, cei de la real și tehnic câte 3, iar cei de la seral (care încă există) doar 2. Toți dau aceleași subiecte!

    Iar la subiectul 3, indiferent ce conține, întotdeauna e 90% identic (ca azi, au de scris despre nuvelă – particularități de construcție la real și tehnic, caracterizarea unui personaj la uman). La fel la toate celelalte examene anterioare, simulări sau probe reale!

    Și după aia începem cu note de 10 pe linie la filo, și note mai mici la real/tehnologic, cu învinuirea profesorilor de la liceele din urmă cum că nu și-ar face treaba la fel de bine ca cei de la uman!

    1. da, ni se pare normal deoarece subiectele 1 si 2 nu necesita un nivel mai mare sau mic de cultura, avand in vedere ca sunt niste cerinte pe care oricine ar trebui sa le rezolve(intelegerea unui text, argumentarea unei opinii si comentarea succinta a unui text literar)

      diferenta se face la subiectul 3, mai ales avand in vedere ca de cele mai multe ori profesorii corectori sunt mult mai indulgenti cu elevii de la real

      in schimb, un lucru care ar trebui sa ne ingrijoreze este faptul ca elevii de la uman au exact aceleasi subiecte, tinand cont ca o clasa de filologie face 4-5 ore de romana/saptamana, iar cel de stiinte sociale are acelasi numar cu cei de la real, 3 ore, insa sunt tratati identic.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Examenele de final de liceu în Republica Cehă includ probe obligatorii și examene cu participare voluntară – prezentarea oferită modelului ceh în „Ghidul profesorului” pentru Bacalaureatul din România

Examenele prin care se încheie studiile liceale în Republica Cehă, în funcție de filiera urmată – Maturita și VET – se numără printre exemplele internaționale de „Bacalaureat” sau echivalent, oferite…
Vezi articolul