Subiecte clasa a II-a Română Citit: Ministerul Educației a publicat testele de la evaluarea națională la Limba română citit

68.590 de vizualizări
Subiecte clasa a II-a Română Citit
Subiecte clasa a II-a Română Citit
Subiectele de clasa a II-a de la evaluarea națională la Limba română – Citit au fost publicate de Ministerul Educației și pot fi descărcate de mai jos. Elevii de clasa a II-a au susținut în această dimineață a doua probă din cadrul evaluării naționale: testarea la Citit. Subiectele au fost concepute de Ministerul Educației, iar copiii au avut la dispoziție 30 de minute pentru a rezolva testele.

Evaluarea Națională la clasa a II-a va continua mâine cu testarea la Matematică, iar vineri elevii aparținând minorităților naționale vor susține proba Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit.

Subiecte clasa a II-a Română Citit

Descarcă de mai jos subiectele de astăzi de la Limba română Citit – clasa a II-a 2019:

Calendar Evaluarea Națională clasa a II-a 2019
7 mai 2019: Limba română – Scris
7 mai 2019: Limba maternă – Scris
8 mai 2019: Limba română – Citit
8 mai 2019: Limba maternă – Citit
9 mai 2019: Matematică
10 mai 2019: Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit
Cum se desfășoară evaluarea la clasa a II-a: în ce săli dau copiii testarea și cine îi supraveghează

Sălile în care se desfășoară Evaluarea Națională la clasa a II-a sunt, de regulă, sălile de clasă în care elevii învață în mod obișnuit. “Acestea vor fi adaptate în prealabil, după caz, în funcție de testul planificat, prin eliminarea oricăror materiale didactice care ar putea influența desfășurarea probelor”, a precizat Ministerul Educației.

Evaluarea Națională la clasa a II-a se desfășoară în timpul orelor de curs, în funcție de programul fiecărei școli. Elevii de clasa a II-a au 30 de minute timp alocat pentru rezolvarea subiectelor, la fiecare testare.

Subiectele sunt împărțite chiar de învățătorul de la clasa respectivă, care este asistat pe toată durată evaluării de un al doilea profesor, care nu predă la acea clasă. Elevii se vor așeza în bănci așa cum obișnuiesc să o facă zilnic, subiectele fiind concepute pe 2 numere.

Înainte de începerea testului, învățătorul le spune copiilor care sunt regulile evaluării. În momentul în care primesc testele, elevii trebuie să își scrie pe foaia de evaluare numele, prenumele și școala.

Învățătoarelor le este interzis să le dea copiilor indicații despre rezolvarea subiectelor, să modifice testele sau să completeze rezolvările testelor.

La încheierea celor 30 de minute de evaluare, învățătoarea ia foile de test de la copii și le predă, pe bază de proces-verbal, directorului școlii, care este președintele comisiei de organizare a evaluării în școală.

Subiectele de la evaluarea la clasa a II-a trebuie îndeplinească următoarele condiții, potrivit regulilor de Evaluare, definite în metodologie:

  • să aibă un nivel mediu de dificultate
  • “să fie formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu”
  • să aibă un “format asemănător celui al evaluărilor internaționale”

Subiecte clasa a II-a Română Citit: Cine corectează testele

Lucrările scrise de elevii de clasa a II-a sunt evaluate în școală, de către profesorii din respectiva unitate școlară. Fiecare test este evaluat și notat de către două cadre didactice, dintre care unul este învățătorul de la clasă.

Testele de la clasa a II-a trebuie să fie corectate în termen de cel mult 7 zile de la data susținerii ultimului test de la clasa respectivă.

Ce se întâmplă cu rezultatele de la evaluarea națională la clasa a II-a

Rezultatele obținute de fiecare elev de clasa a II-a nu se afișează, nu se anunță public și nu se trec în catalog. Rezultatele de la evaluarea națională la clasa a II-a le sunt comunicate de către învățătoare părinților, individual.

Scopul evaluărilor este de a arăta în ce măsură și-au însușit copiii elementele de bază prevăzute de programa școlară și de a-i ajuta pe cei care au lacune să le remedieze, pe timpul verii.

Pe baza acestor teste, învățătoarele trebuie să realizeze planuri individualizate de învățare, adaptate fiecărui elev la care a identificat probleme. Planurile trebuie comunicate părinților, pentru a fi parteneri în procesul de învățare.

Planul individualizat de învățare este un “instrument fundamental de remediere/dezvoltare/orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării”, prevede metodologia. Actul aprobat prin ordin de ministru precizează că “decizia privind elaborarea planului individualizat de învățare al elevului se ia coroborând rezultatele la EN cu datele și observațiile înregistrate de-a lungul parcursului educațional al elevului”.

“După informarea părinților/reprezentanților legali, se întocmește un proces-verbal, în care aceștia semnează pentru luarea la cunoștință a informațiilor referitoare la rezultatele elevului la EN și, după caz, la măsurile prevăzute în planul individualizat de învățare”, se mai arată în metodologie.

Modele de subiecte pentru Evaluarea Națională clasa a II-a 2019
Modele de teste Matematică clasa a II-a
Modele de teste Matematică clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Scris clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Scris clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Citit clasa a II-a
Modele de teste Limba română – Citit clasa a II-a
Modele de teste Limba maternă – Scris clasa a II-a
Modele de teste Limba maternă – Citit clasa a II-a
Modele de teste Limba română pentru minoritățile naționale – Scris-Citit clasa a II-a
De ce este nevoie de evaluare la clasa a II-a

Evaluarea la clasa a II-a este prima testare în cadrul căreia copilul este expus unor subiecte făcute de altcineva decât cadrul didactic cu care este obișnuitPărinții pot compara, astfel, rezultatele obținute de copil la această testare națională cu rezultatele obișnuite primite de elev de la învățătoare și pot vedea dacă a fost evaluat corect în timpul anului.

Rezultatele ar trebui să îi ajute pe părinți să afle pe ce anume să insiste, în lucrul cu copiii, pe timpul verii.

Un alt obiectiv al evaluărilor este de a-i obișnui pe copii cu condițiile de examen, pentru a nu se trezi la final de clasa a VIII-a, când au un examen care le hotărăște traseul școlar, pentru prima oară în fața unei evaluări naționale.

Aceste testări trebuie să radiografieze în mod real în ce măsură au înțeles copiii elementele prevăzute de curriculumul național, dar și efortul depus de învățători: au ridicat nivelul celor mai mulți copii din a II-a până în a IV-a sau au mers doar cu vârfurile, iar restul copiilor s-au adâncit în necunoaștere? În contextul unei salarizări diferențiate, aceste evaluări sunt esențiale.

Vezi mai jos o broșură informativă despre Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, realizată de Mișcarea Populară:

Brosura Evaluare Clasa II

Citește și:

1 comment
  1. Rezultatele de la aceste evaluări zac în dulapurile școlii fără ca mulți părinți să fie interesați de acestea! Ba mai mult, rămâne mai puțin oxigen în atmosferă după tăierea copacilor pentru pregătirea foilor cu subiecte! Rezultatele nu sunt trecute în catalog, subiectele sunt chiar simple pentru cei care învață, iar stresul printre elevi este introdus încă de la vârste fragede! Când d-na Ministru era elevă susținea astfel de porcării?! Vrem să știm pentru ca ai noștri prunci să ajungă și ei la Minister??!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

VIDEO și TEXT INTEGRAL Ligia Deca: Mă aștept ca sprijinul Coaliției pentru legile educației să fie evident și în dezbaterea parlamentară. Dacă legile sunt adoptate până la finalul acestui an școlar, ele intră în vigoare începând din toamnă / Despre modificarea admiterii la liceu: În parlament se pot aduce îmbunătățiri

Ministra Educației, Ligia Deca, a susținut la Guvern o serie de declarații cu privire la traseul proiectelor de legi ale educației, la finalul ședinței Executivului. Aceasta a precizat că așteaptă…
Vezi articolul

VIDEO Octavian, membru al Boardului Copiilor UNICEF: Propunem introducerea unui nou obiect de studiu care să ne învețe cum să gestionăm gândurile și emoțiile, dar și training-uri pentru profesori ca să poată identifica cât mai devreme provocări legate de sănătatea mintală

O propunere legată de sănătatea mintală a copiilor a venit luni de la Octavian, în vârstă de 17 ani, membru al Boardului Copiilor UNICEF: Copiii consideră sănătatea mintală ca fiind…
Vezi articolul