Subiect BAC 2024 Matematică, propus de profesorul Mădălin Ghiuler – descarcă. „Orice elev care a lucrat variantele din ultimii 10 ani este familiarizat cu absolut orice tip de cerință”

14.929 de vizualizări
Foto: Mădălin Ghiuler
Un subiect de Bacalaureat pentru proba de Matematică a fost trimis pe adresa redacției de profesorul Mădălin Ghiuler de la Liceul cu Program Sportiv Focșani și Școala Gimnazială Ștefan cel Mare, pentru a veni în sprijinul pregătirii elevilor de liceu. Profesorul oferă totodată și câteva indicații pentru candidații la examenul de Bacalaureat 2024.

Profesorul Mădălin Ghiuler, premiat Merito, spune că elevii mai pot lucra până la proba din vară exerciții pe care simt că le stăpânesc mai greu și este de părere că „orice elev care a lucrat variantele din ultimii 10 ani este familiarizat cu absolut orice tip de cerință”.

Cât despre varianta pe care o propune spre rezolvare elevilor care citesc Edupedu.ro, aceasta „depășește într-adevăr nivelul clasic al subiectelor date în ultimii ani, dar respectă programa în totalitate cu ceva cerințe ușor piperate. La profilul de matematică-informatică este evident să existe 1-2 cerințe mai speciale pentru a evidenția un 10 curat”.

  • Subiectul poate fi descărcat mai jos din articol, după declarațiile profesorului. Vom reveni peste câteva zile cu baremul aferent acestui model de subiect.

Bacalaureat 2024 începe pe 17 iunie cu proba de limba română oral. Probele scrise au loc între 1 și 5 iulie, cu o zi liberă între proba obligatorie și proba la alegere. Proba la matematică este pe 2 iulie, conform calendarului.

Edupedu.ro: Ce sfaturi pentru Bacalaureat aveți pentru elevi?

Mădălin Ghiuler: Ca sfaturi utile pentru copii atunci când susțin proba de bacalaureat la matematică ar fi următoarele:

a) în momentul în care s-a terminat de rezolvat o cerință, să se recitească cu mare atenție enunțul deoarece se întâmplă să omită mici detalii precum: să nu vadă cuvântul „nenul” din cerința „să se determine numerele naturale nenule”;

b) atunci când este de rezolvat o inecuație este foarte importantă mulțimea în care se rezolvă… pentru că se întâmplă, de exemplu, să se ceară numerele întregi x și să se termine rezolvarea după ce s-a aflat intervalul care este din mulțimea numerelor reale (deci să nu mai selectăm din acest interval doar mulțimea care interesează pe autor).

c) să țină cont de toate condițiile existente care trebuie îndeplinite, după care încep să rezolve (de exemplu la ecuații iraționale, la ecuații logaritmice, la domeniul de definiție al funcției căreia îi stabilim monotonia etc.), motiv pentru care am propus problema 2) de la subiectul l.

D) Un aspect foarte important la finalul tezei: indiferent de metoda de rezolvare a problemelor, nu trebuie să avem vreo informație în ipoteză pe care să n-o fi folosit-o, pentru că atunci sigur ceva nu este în regulă.

Edupedu.ro: Ce mai pot face elevii în timpul care a rămas până la Bacalaureat?

Mădălin Ghiuler: În timpul rămas până la bacalaureat este evident că trebuie lucrate variante și tipuri de exerciții pe care le stăpânește fiecare copil mai greu, dar recomand reactualizarea întregii materii evidențiind cu carioca, căci putem uita lucruri banale și fără acestea să nu putem rezolva vreo cerință.

Lucrând teste grele și foarte grele ne putem speria, putem intra în panică și nu este o variantă bună în acest moment. Mai recomand analizarea modelelor de bacalaureat din ultimii 10 ani cu simț de răspundere.

Edupedu.ro: Ce pot face elevii atunci când nu își amintesc cum să rezolve o anumită cerință la examen?

Mădălin Ghiuler: Este timp suficient pentru a rezolva subiectul la matematică, indiferent de ritmul pe care îl au copiii și de volumul de informații. Atunci când o cerință îmi dă bătăi de cap ca elev, recomand să lucrăm întâi tot ce pot face și sunt sigur că am făcut, dar să nu uităm ce am lăsat în urmă nerezolvat.

Orice elev care a lucrat variantele din ultimii 10 ani este familiarizat cu absolut orice tip de cerință. Diferența poate apărea acolo unde nu avem un șablon (anumite limite de șiruri, anumite inegalități sau chiar un punct c) de la polinom), motiv pentru care am propus 2c) subiectul ll).

Varianta propusă de mine depășește într-adevăr nivelul clasic al subiectelor date în ultimii ani, dar respectă programa în totalitate cu ceva cerințe ușor piperate. La profilul de matematică-informatică este evident să existe 1-2 cerințe mai speciale pentru a evidenția un 10 curat”.

FOTO DOCUMENT DESCARCĂ Subiectul propus de profesorul Mădălin Ghiuler:

Vom reveni peste câteva zile cu baremul aferent acestui model de subiect.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like