Studiul matematicii în școală trebuie să integreze mai rapid tehnologiile digitale, pentru a putea asigura competențele de care copiii vor avea nevoie pe viitor – raport britanic

1.499 de vizualizări
Foto: © Sureeporn Teerasatean | Dreamstime.com
Matematica este un domeniu rămas în spatele multor altora când vine vorba despre adaptare la noile tehnologii și la includerea acestora în predare, fapt pentru care este nevoie ca studiul acestei materii să integreze mai rapid tehnologii digitale, afirmă un grup de experți în domeniu, de la Institutul pentru Educație al University College London, într-un document strategic prezentat luna aceasta. Documentul lansează șase recomandări în acest sens.

Raportul lor face parte dintr-un program ce urmărește să se asigure că matematica predată în școlile britanice este potrivită cu nevoile de dezvoltare a competențelor în domeniul matematicii, statisticii și datelor pe care elevii de astăzi le vor avea pe viitor. 

Autorii susțin că, în timp ce avansurile tehnologice rapide, în special în domeniul inteligenței artificiale, capătă o greutate tot mai mare în întreaga societate, predarea matematicii se află într-un moment de răscruce, în condițiile în care acest domeniu a rămas în urma altora în ceea ce privește adoptarea tehnologiilor digitale în activitățile de predare. Lucru care nu trebuie să se producă oricum, ci profesorii trebuie să știe care sunt instrumentele cele mai potrivite, în funcție de obiectivele educaționale.

Cele șase recomandări generale ale autorilor, destinate decidenților în domeniu din Marea Britanie:

  1. Să fie produse tehnologii digitale specifice matematicii, care să fie accesibile ușor în sistemul general de învățământ
  2. Cercetarea și dezvoltarea acestor tehnologii specifice predării matematice să se desfășoare continuu.
  3. Toți profesorii de matematică să se implice în activități de dezvoltare profesională legate te folosirea tehnologiilor digitale
  4. Stabilirea unor mecanisme care să încurajeze adaptarea acestor instrumente și măsuri de responsabilizare – de la evaluări la curriculumul național și la curriculumul programelor de formare a profesorilor
  5. Sprijin pentru școli, așa încât să-și întărească infrastructura tehnologică și să primească instrumente digitale și aplicații
  6. Să fie sprijinit un mediu de lucru cu acces la tehnologii digitale și resurse didactice de calitate

Foto: © Sureeporn Teerasatean | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Greva profesorilor și PNRR au provocat o alocare bugetară de 4,3% din PIB pentru Educație pentru anul 2024, cea mai mare din ultimii cel puțin 20 de ani, dar cu 36 de miliarde de lei mai mică față de prevederile legii Deca-Iohannis

Ministerul Educației a publicat pe Facebook un anunț prin care susține că a crescut alocarea pentru Educație în bugetul pentru anul 2023 până la echivalentul a 4,3% din PIB. Proiectul…
Vezi articolul

ANALIZĂ Plecarea de la Educație a lui Cîmpeanu, meșter în produs subiecte de presă, amputează o bună parte din comunicarea media a Guvernului Ciucă și a PNL, reiese din datele de monitorizare media din ultimele luni

Plecarea lui Sorin Cîmpeanu de la conducerea Ministerului Educației lasă Guvernul și partidul condus de Nicolae Ciucă fără unul dintre cei mai importanți piloni de vizibilitate media, reiese dintr-o serie…
Vezi articolul
începerea școlii, predare bilingvă

Limite ale metarankingului național al universităților realizat de Ministerul Educației pentru anul 2021 – profesorii universitari Mihai Păunescu, Gabriel-Alexandru Vîiu și Bogdan Florian, SNSPA

Ministerul Educației a publicat recent un Raport anual privind Metarankingul național aferent anului 2021. Documentul prezintă o ierarhie a universităților românești care apar în cel puțin un clasament internațional, iar…
Vezi articolul

Radu Vancu, scriitor: Ce se predă în manuale, ca fiind literatură, e literatură îmblânzită, literatură căreia i s-au scos colții. Adevărata literatură e în librării, în biblioteci, trebuie să mergi să o vânezi ca și cum ai vâna un animal sălbatic. Cum ar putea un profesor să facă asta?

„Adevărata literatură e în altă parte”, nu în manualele după care se predă aceasta în școli, spune scriitorul Radu Vancu, întrebat cum ar trebui să se predea literatura, într-o conferință…
Vezi articolul