Studiul matematicii în școală trebuie să integreze mai rapid tehnologiile digitale, pentru a putea asigura competențele de care copiii vor avea nevoie pe viitor – raport britanic

1.492 de vizualizări
Foto: © Sureeporn Teerasatean | Dreamstime.com
Matematica este un domeniu rămas în spatele multor altora când vine vorba despre adaptare la noile tehnologii și la includerea acestora în predare, fapt pentru care este nevoie ca studiul acestei materii să integreze mai rapid tehnologii digitale, afirmă un grup de experți în domeniu, de la Institutul pentru Educație al University College London, într-un document strategic prezentat luna aceasta. Documentul lansează șase recomandări în acest sens.

Raportul lor face parte dintr-un program ce urmărește să se asigure că matematica predată în școlile britanice este potrivită cu nevoile de dezvoltare a competențelor în domeniul matematicii, statisticii și datelor pe care elevii de astăzi le vor avea pe viitor. 

Autorii susțin că, în timp ce avansurile tehnologice rapide, în special în domeniul inteligenței artificiale, capătă o greutate tot mai mare în întreaga societate, predarea matematicii se află într-un moment de răscruce, în condițiile în care acest domeniu a rămas în urma altora în ceea ce privește adoptarea tehnologiilor digitale în activitățile de predare. Lucru care nu trebuie să se producă oricum, ci profesorii trebuie să știe care sunt instrumentele cele mai potrivite, în funcție de obiectivele educaționale.

Cele șase recomandări generale ale autorilor, destinate decidenților în domeniu din Marea Britanie:

  1. Să fie produse tehnologii digitale specifice matematicii, care să fie accesibile ușor în sistemul general de învățământ
  2. Cercetarea și dezvoltarea acestor tehnologii specifice predării matematice să se desfășoare continuu.
  3. Toți profesorii de matematică să se implice în activități de dezvoltare profesională legate te folosirea tehnologiilor digitale
  4. Stabilirea unor mecanisme care să încurajeze adaptarea acestor instrumente și măsuri de responsabilizare – de la evaluări la curriculumul național și la curriculumul programelor de formare a profesorilor
  5. Sprijin pentru școli, așa încât să-și întărească infrastructura tehnologică și să primească instrumente digitale și aplicații
  6. Să fie sprijinit un mediu de lucru cu acces la tehnologii digitale și resurse didactice de calitate

Foto: © Sureeporn Teerasatean | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Dacian Dragoș, președintele Consiliului Național de Etică și al comisiei de etică de la Babeș-Bolyai, despre verificarea tezei de doctorat a ministrului Cîmpeanu: Tezele vechi nu pot fi verificate concludent prin softuri antiplagiat / “Singura rezolvare a oricăror dubii ar fi fost publicarea integrală a tezei, undeva unde oricine să o poată consulta”

Verificarea tezelor de doctorat mai vechi, precum cea a ministrului Educației, Sorin Cîmpeanu, susținută în anul 2000, nu poate fi făcută prin softuri anti-plagiat într-o manieră în care “să tragi…
Vezi articolul

Fondul pentru situații speciale, la dispoziția ministrului Educației: O mână de universități au folosit, în 2021 și 2022, peste jumătate din banii din FSS cheltuiți în întregul învățământ superior / Universitatea de Agronomie condusă de fostul ministru Cîmpeanu – în top, inclusiv cu bani pentru conferințe de securitate

Un număr restrâns de universități din România atrag cea mai mare parte banilor pe care, potrivit legii, Ministerul Educației îi poate aloca dintr-un fond special, aflat la dispoziția ministrului, destinat…
Vezi articolul

Copiii din România au înregistrat, în doi ani de pandemie, întârzieri de învățare de 4-6 luni, mai mari decât în cazul elevilor din Europa de Vest sau chiar din Republica Moldova – studiu McKinsey / România – întârzieri similare cu cele din Polonia, Ucraina sau mai multe țări africane

Elevii din România au înregistrat, în primii doi ani de la declanșarea pandemiei Covid-19, întârzieri de învățare de 4-6 luni, mai mult decât media pentru Europa și Asia Centrală, potrivit…
Vezi articolul
Raport Banca Mondială

S-a depășit etapa educației pentru mediu, care se predă deja în școli, se trece la dezvoltare durabilă – Societatea de Geografie din România salută raportul “Educația privind schimbările climatice și mediul” prin recomandări, sugestii și corecturi pe text

În alte sisteme de educație din Europa s-a depășit etapa educației pentru mediu – care există deja și în școala românească – și s-a trecut la educația pentru dezvoltare durabilă,…
Vezi articolul