Studiu Salvați Copiii: Starea de urgență a afectat și mai mult accesul la hrană, educație și medicamente pentru copiii din medii vulnerabile

1.134 de vizualizări
Foto: Pixabay.com

 

Peste o treime dintre familiile vulnerabile socio-economic au întâmpinat dificultăți în a procura alimente necesare hrănirii copiilor, în timpul stării de urgență, iar aproape un sfert (23%) nu au putut asigura copiilor medicamentele necesare, porivit unui studiu efectuat de organizația Salvați Copiii. Peste 40% dintre copiii din eșantion nu au beneficiat de educație online, „ceea ce agravează clivajul social”, după cum arată sursa citată.

Studiul, anunțat marți printr-un comunicat, a fost realizat în perioada 22-25 aprilie în rândul beneficiarilor de programe socio-educaționale derulate de această organizație.
Potrivit estimărilor Salvați Copiii, numărul copiilor de vârstă școlară aflați în risc de sărăcie sau excluziune socială care nu au participat la educația online poate trece de 400.000.

Studiul arată că:

  • 66% dintre respondenți afirmă că cel puțin o persoană din gospodărie a fost afectată pe plan profesional în timpul crizei pandemice și al măsurilor de carantină socială luate. Cei mai mulți spun că nu mai pot găsi de muncă ocazional (27%) sau că sunt în șomaj tehnic (17%);
  • 7% dintre respondenți spun că au rămas fără loc de muncă ca urmare a acestei crize;
  • 36% dintre respondenți afirmă ca nu au putut procura produse sau alimente de strictă necesitate;
  • 23% dintre respondenți spun ca nu au putut procura medicamente necesare copiilor;
  • 15% dintre respondenți menționează că nu au avut acces la medic..

Salvați Copiii arată că „n factor suplimentar și agravant de discriminare l-a constituit în această perioadă accesul limitat sau lipsa accesului la educație”:

  • La nivelul celor 891 de copii școlari din familiile cuprinse în eșantion, 162 au avut lecții online la toate materiile și 351 la unele materii.
  • Acest lucru înseamnă că 378 (42,42%) de copii nu au avut acces la educație online, ci doar la alte intervenții de educație la distanță, la sprijin educațional din afara școlii sau au fost complet privați de educație.

Asociația consideră că principala cauză pentru această situație este „lipsa unor politici publice naționale, care să acopere familiile vulnerabile și în general familiile unde accesul la internet și tehnologie pentru școala online lipsește sau este limitat.”

În rândul celor 891 de copii școlari din familiile cuprinse în eșantion:

  • 89 nu au acces la internet deloc (10%)
  • 541 au acces la internet acasă doar prin telefoane mobile (60,7%)
  • doar 261 au acces la internet și de pe desktop, laptop sau tablete (29,2%), dintre care doar despre 112 putem spune că au acces individual la echipamentele respective (12,2%).
  • În ceea ce îi privește pe părinți, doar una din 10 persoane spune că reușește să își ajute suficient toți copiii pentru a continua să învețe în această perioadă, iar 40% dintre respondenți afirmă că nu reușesc să își ajute suficient copiii să învețe în această perioadă.

Foto: Pixabay.com


1 comment
  1. Ce face statul,guvernul, ministerul educației in tot acest timp? Cheltuie milioane pentru organizarea examenelor de bacalaureat si evaluare națională cand ar putea ajuta acești copii. Sunt mai importante examenele decât sănătatea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

EXCLUSIV Directoarea Centrului de Asistență Educațională CJRAE Mehedinți, plasată în control judiciar de DNA pentru luare de mită. Surse: Ar fi fost prinsă în flagrant luând mită pentru angajarea unei persoane pe un post de consilier școlar

Directoarea Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională (CJRAE) Mehedinți, Andreea Florentina Bădescu, este inculpată într-un dosar penal deschis de Direcția Națională Anticorupție – Serviciul Teritorial Craiova, pentru acuzația de…
Vezi articolul

Salvați Copiii România: Patru din cinci sesizări privind infracțiuni împotriva libertății și integrității sexuale comise asupra minorilor s-au soluționat cu clasarea faptelor sau cu renunțarea la urmărirea penală / În anchetă, copilul-victimă trebuie să treacă prin minimum 6 mărturisiri ale abuzului

Patru din cinci sesizări având ca obiect infracțiuni împotriva libertății și integrității sexuale comise asupra minorilor s-au soluționat cu clasarea faptelor sau cu renunțarea la urmărirea penală. Ponderea cea mai…
Vezi articolul

Adrian Rădulescu, antrenorul lui David Popovici: N-ar trebui să privim înotul ca pe un privilegiu, ci ca pe un drept. Așa cum ar trebui să știi să alergi, să sari, ar trebui să știi să și înoți / Sunt multe lucruri pe care putem să le integrăm în sistemul educațional

„Înotul nu ar trebui să fie văzut ca un privilegiu, ci ca pe un drept”, spune într-un interviu acordat Edupedu.ro antrenorul Adrian Rădulescu, cel care îl pregătește pe campionul olimpic…
Vezi articolul

ASE București și UMF Carol Davila – singurele universități românești în top 1000 al clasamentului Times Higher Education 2025 / Nicio instituție românească de învățământ superior nu crește, iar peste jumătate dintre cele listate sunt în coada rankingului global

Academia de Studii Economice și Universitatea de Medicină și Farmacie „Carol Davila” sunt singurele instituții românești de învățământ superior care figurează în top 1000 al celei mai noi ediții a…
Vezi articolul