Piața de jucării din România ar putea depăși 1,2 miliarde de lei pe fondul creşterii economice şi a diversificării semnificative a obiceiurilor de consum, arată un studiu KeysFin, citat de News.ro.
Producția și comerțul cu jucării au crescut cu peste o treime faţă de 2016, respectiv cu 344% faţă de 2013, la 950 de milioane de lei în 2017, arată studiul.
Comerţul reprezintă principalul motor al evoluţiei afacerilor cu jucării, generând 78% din cifra de afaceri, în creştere de la 72% faţă de 2016.
Cele mai multe vânzări de jucării le-a avut Jumbo, care şi-a consolidat poziţia de lider de piaţă în 2017 cu o cifră de afaceri de 400 milioane de lei (54,2% din total).
Pe locul al doilea în topul comercianţilor de jucării este compania Noriel, cu afaceri de 180 de milioane de lei, urmată de Lydialand Com SRL (33 de milioane de lei), Brick Depot SRL – distribuitorul Lego pe piaţa locală (17,3 milioane de lei; 2,3%) şi J&M SRL (16,4 milioane lei; 2,2%).
Aceste cinci companii generează aproape 90% din cifra totală d eafaceri cu jucării din România, potrivit studiului KeysFin.