Redeschiderea școlilor în lume, după luni de școală online și vacanțe, nu poate fi pusă, în general, în relație directă cu numărul în creștere de cazuri de Covid-19, potrivit unui studiu realizat pe datele din 191 de țări de către fundația elvețiană Insights for Education, citat de Reuters. Aceasta argumentează că, în schimb, închiderea școlilor pe parcursul anului 2020, la nivel global, echivalează cu o “datorie pandemică de învățare” de 300 de miliarde de zile de școală, pierdute acumulat de copiii lumii.
Potrivit analizei citate, 84% dintre aceste zile de școală ar fi pierdute de copii din țările sărace. Raportul arată că, în acest moment, 711 de milioane de elevi de pe glob nu merg, încă, la școală.
“S-a presupus că deschiderea școlilor va determina o creștere a infectărilor și că închiderea școlilor va reduce transmisia, dar realitatea este mult mai complexă”, este citată șefa fundației IfE, Randa Grob-Zakhary.
Studiul a constatat, între altele:
- 52 dintre țările unde școlile s-au redeschis în august și septembrie, inclusiv Franța și Spania, au înregistrat o creștere a ratei infecțiilor în timpul vacanței școlare, comparativ cu perioada în care au fost închise.
- În alte țări, precum Ungaria sau Marea Britanie, rata infecțiilor a scăzut după închiderea inițială a școlilor, a rămas scăzută pe timpul vacanței și a reînceput să crească după redeschidere.
- O analiză detaliată a situației din aceste 52 de țări nu a găsit nicio corelare clară între deschiderea/închiderea școlilor și rata infecțiilor, ceea ce sugerează că alți factori trebuie luați în considerare, pentru a stabili cauzele creșterii numărului de cazuri. De aceea, spune Grob-Zakhary, “este esențial acum să învățăm de la țările care se redeschid pe fondul unei creșteri a ratei infecțiilor”.
Photo 195102426 © Michele D’Ottavio – Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.