Studiu elvețian: Nu poate fi stabilită o legătură clară între redeschiderea școlilor și creșterea numărului de cazuri Covid-19 în lume

975 de vizualizări
Photo 195102426 © Dreamstime.com
Redeschiderea școlilor în lume, după luni de școală online și vacanțe, nu poate fi pusă, în general, în relație directă cu numărul în creștere de cazuri de Covid-19, potrivit unui studiu realizat pe datele din 191 de țări de către fundația elvețiană Insights for Education, citat de Reuters. Aceasta argumentează că, în schimb, închiderea școlilor pe parcursul anului 2020, la nivel global, echivalează cu o “datorie pandemică de învățare” de 300 de miliarde de zile de școală, pierdute acumulat de copiii lumii.

Potrivit analizei citate, 84% dintre aceste zile de școală ar fi pierdute de copii din țările sărace. Raportul arată că, în acest moment, 711 de milioane de elevi de pe glob nu merg, încă, la școală.

“S-a presupus că deschiderea școlilor va determina o creștere a infectărilor și că închiderea școlilor va reduce transmisia, dar realitatea este mult mai complexă”, este citată șefa fundației IfE, Randa Grob-Zakhary.

Studiul a constatat, între altele:

  • 52 dintre țările unde școlile s-au redeschis în august și septembrie, inclusiv Franța și Spania, au înregistrat o creștere a ratei infecțiilor în timpul vacanței școlare, comparativ cu perioada în care au fost închise.
  • În alte țări, precum Ungaria sau Marea Britanie, rata infecțiilor a scăzut după închiderea inițială a școlilor, a rămas scăzută pe timpul vacanței și a reînceput să crească după redeschidere.
  • O analiză detaliată a situației din aceste 52 de țări nu a găsit nicio corelare clară între deschiderea/închiderea școlilor și rata infecțiilor, ceea ce sugerează că alți factori trebuie luați în considerare, pentru a stabili cauzele creșterii numărului de cazuri. De aceea, spune Grob-Zakhary, “este esențial acum să învățăm de la țările care se redeschid pe fondul unei creșteri a ratei infecțiilor”.

Photo 195102426 © Michele D’OttavioDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Justiției, Alina Gorghiu: De foarte multe ori elevii nu fac diferența între o faptă făcută în glumă și o faptă penală. Rog părinții, bunicii, cadrele didactice, să raporteze și faptele de consum de droguri, nu doar pe cele de violență. Nu vă temeți de reacția părinților și a societății

Alina Gorghiu, ministra Justiției, a spus că e nevoie de educație juridică în școli, că “partea de prevenție trebuie făcută mult mai bine” și a subliniat că profesorii și elevii…
Vezi articolul

SURSE Eșec al simulării aplicației Ministerului Educației pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. Ar fi apărut probleme tehnice, iar simularea se va relua joi în toate școlile cu clase primare și gimnaziale

Testarea aplicației Ministerului Educației în toate școlile cu clase primare și gimnaziale, pentru colectarea datelor de la evaluările naționale la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, nu se…
Vezi articolul

INTERVIU Cercetătorul Ciprian Fartuşnic: În școala în care ai o violență vine imediat inspectoratul și te arată cu degetul. Violența nu este întâmplătoare. De multe ori, agresorii de la școală sunt, la rândul lor, victime în alte contexte

„La noi, în școala în care ai o violență vine imediat inspectoratul și te arată cu degetul. Poate nu întâmplător în școala respectivă există violență, am nevoie să mă ajuți,…
Vezi articolul