Studiu despre generația Alpha, care peste 4 ani intră oficial în câmpul muncii: Peste 30% dintre respondenții din România cred că vor folosi rețelele sociale la viitorul job și peste 80% vor să dezvolte o afacere proprie în paralel cu ocupația principală

Foto: © Yanlev | Dreamstime.com

Studiul cu privire la generația Alpha indică o schimbare majoră în ceea ce priveşte așteptările legate de viitorul loc de muncă: Peste o treime (37%) dintre respondenții din România cred că vor folosi rețelele sociale la viitorul job, și 88% dintre copiii intervievaţi vor să devină propriul șef sau să dezvolte o mică afacere proprie în paralel cu ocupația principală, şi doar 6% dintre respondenți își doresc să lucreze pentru un angajator.

Peste patru ani primii membri ai generației Alpha (născuți între 2010 – 2025) vor intra oficial în câmpul muncii, potrivit unui comunicat de presă, care menționează că studiul realizat pe această generație, indică o schimbare majoră în ceea ce priveşte așteptările legate de viitorul loc de muncă: peste trei sferturi dintre copiii intervievaţi (88%) vor să devină propriul șef sau să dezvolte o mică afacere proprie în paralel cu ocupația principală, şi doar 6% își doresc să lucreze pentru un angajator.

“Dacă aceste așteptări se vor materializa conform datelor reflectate în studiu, generația Alpha are potențialul de a transforma complet modul în care afacerile și comunitățile vor funcționa în următorii cinci, zece ani”, scrie în comunicatul de presă.

Studiul realizat pe cei 500 de copii, arată că este o generație care folosește digitalizarea și inteligența artificială.  

Întrebați cu privire la așteptările legate de viitorul loc de muncă, aproximativ unul din trei (29%) respondenți aparținând generației Alpha crede că inteligența artificială va fi parte integrantă a activității lor profesionale, la fel și realitatea virtuală sau augmentată (27%).

Peste o treime (37%) dintre respondenții din România cred că vor folosi rețelele sociale la viitorul job, iar un procent similar (34%) cred că vor folosi tehnologii de comunicare, precum email sau video-conferințe.

Aproape trei din patru copiii intervievați învață despre cum pot câștiga bani din familie (73%), apoi de la creatorii de conținut (37%), de la profesori (25%) și prieteni (23%).

Peste trei sferturi dintre copiii care au participat la studiu (78%) au câștigat bani pe cont propriu în ultimul an, iar cei mai mulți dintre aceștia (46%) au obținut veniturile ca urmare a unor activități prin care și-au ajutat părinții sau alți membri ai familiei. 

Dintre copiii români care au câștigat bani prin forțe proprii în ultimele 12 luni, aproape două treimi (61%) dintre respondenți au folosit tehnologia pentru acest lucru. Rețelele sociale (50%) sunt cea mai comună tehnologie utilizată pentru a face bani, urmate de platformele de streaming online (24%), design software (14%), programare și inteligență artificială (11% fiecare).

“Când vine vorba de sursele de inspirație ale copiilor, imaginația se situează pe primul loc 50%, dintre cei 500 de intervievați depășind rețelele sociale și creatorii de conținut (45%), jocurile online (43%) sau discuțiile cu prietenii (42%). De altfel, România este țara cu cel mai mare procent de copii care își găsesc inspirația citind (35%) și cel mai mic procent de respondenți care se inspiră de pe platforme sociale și conturile creatorilor de conținut”, potrivit studiului. 

Foto: © Yanlev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Exit mobile version