Aproximativ 4 din 5 elevi implicați în programul-pilot „LifeLab by BCR”, program de educație financiară și dezvoltare a abilităților de viață, inițiat de BCR și Școala de Bani, au banii proprii, arată datele unui studiu de evaluare inițială a proiectului. Studiul a fost realizat pe circa 1.000 de elevi din cele 4 școli.
Studiul s-a realizat în cele două școli LifeLab, Liceul „Dinicu Golescu” din Câmpulung Muscel, județul Argeș, și Școala Gimnazială nr. 1, din Poiana Mărului, județul Brașov, și în alte două școli de control, din județele Cluj și Constanța.
Conform datelor, cele mai multe sume provin de la părinți, fiind urmate de cele din partea bunicilor. 51% din elevii participanți la cercetarea din cele două școli în care se desfășoară programul-pilot primesc bursă lunară de la școală. 7% din liceeni primesc bani de la locul de muncă, în timp ce procentul acestora este mai mare cu 5% în cele două școli în care nu este programul.
În școlile LifeLab, 27% din elevi primesc bani zilnic, 21% de 2-3 ori pe săptămână, 21% o dată pe săptămână, 17% o dată pe lună și 14% doar la anumite ocazii (de exemplu, ziua de naștere, ziua onomastică, sărbători, colind).
Studiul arată că „aproximativ jumătate dintre elevii din școlile LifeLab primesc bani zilnic sau de câteva ori pe săptămână. Sumele pe care le primesc cu această frecvență sunt de sub 25 de lei”.
Alexandra Vijeu, reprezentant Cult Market Research, a declarat pentru Edupedu.ro că, pe baza datelor, „se poate observa că elevii din școlile de control au un comportament un pic diferit față de elevii din școlile selectate de BCR. Avem 29% dintre elevi care primesc o dată pe lună bani, un procent mai mare decât cei din școlile LifeLab. Dacă ne uităm la sumele lor, frecvența este peste 51 de lei, să zicem, 51-100 de lei. Copiii din școlile LifeLab primesc mai puțin, dar mai des, în schimb, cei din școlile de control primesc sume mai mari, cu o frecvență mai redusă”.
La întrebarea „Ce ți-ar plăcea să-ți cumperi în următoarele 6 luni din banii tăi (câștigați sau economisiți de tine)?”, aproximativ un sfert dintre elevi și doresc device-uri (laptopuri, computere, tablete, smartphone-uri și componente PC).
În rândul elevilor din școlile LifeLab, dorința de a-și achiziționa haine este mai mică decât în rândul elevilor din școlile de control. Totuși, elevii din Poiana Mărului și din Câmpulung doresc să își cumpere cât mai curând diverse vehicule (ex. ATV, automobil) sau să facă școala de șoferi.
Aproximativ 9 din 10 elevi declară că economisesc, 66% dintre elevi pun o parte din banii primiți deoparte, 23% pun toată suma deoparte și doar 11% aleg să nu economisească.
După ce a avut loc studiul inițial și după etapele de formare pentru toți profesorii implicați, de luna aceasta fiecare școală va stabili o perioadă pentru desfășurarea unui proiect practic, de antreprenoriat social, prin care elevii, alături de părinți și profesori, vor exersa noțiunile învățate. În plus, aceștia, alături de profesorii coordonatori, vor stabili o dorință a clasei și vor urmări îndeplinirea ei.
Studiul integral poate fi consultat mai jos:
2 comments
Pui deoparte numai daca mai ramai cu ceva. Pentru majoritatea romanilor, economisirra este imposibila.
Felicitări celor ce îi instruiesc! Dacă au deja bani de la părinți bunici și alte rude vor deveni cu siguranță politicieni sau funcționari la stat și vor lua de la tot poporul.