Studiu american: Reducerea săptămânii de școală de la 5 la 4 zile a dus la creșterea fluctuației de cadre didactice în statul Oregon, în pofida speranțelor că aceasta ar fi o soluție pentru recrutarea și retenția profesorilor

16.963 de vizualizări
Foto: Four Days Week © Steveheap | Dreamstime.com
O măsură aplicată de un număr în creștere de școli americane, în efortul lor de a recruta mai multe cadre didactice și de a întări gradul de retenție a acestora, este aceea de a reduce săptămâna de școală de la cinci la 4 zile. Însă această soluție, potrivit unui studiu realizat pe școlile din Oregon, a avut un efect „surprinzător”: a crescut fluctuația profesorilor în școlile respective, în timp ce, pentru personalul nedidactic, cifrele au rămas neschimbate, scrie publicația Ed Week.

Potrivit acesteia, opțiunea reducerii săptămânii școlare la patru zile este din ce în ce mai populară, numărul de școli care au apelat la măsură crescând considerabil mai ales în ultimii ani, chit că, raportat la totalul școlilor, el rămâne foarte mic: anul trecut, 2.100 de școli americane au adoptat modelul școlii timp de 4 zile pe săptămână, în creștere de la 1.600 în 2019.

  • Decidenții care au optat pentru schimbarea aceasta cred că îi avantajează pentru angajarea unor noi profesori, conform unei cercetări recente, citate de Ed Week. Iar un sondaj realizat în decembrie anul trecut de aceeași publicație arăta că profesorii participanți și-au manifestat preferința de a lucra, mai degrabă, în sistemul de 4 zile pe săptămână.

Acum, arată sursa menționată, o nouă cercetare realizată de specialiști de la Universitatea din California – Irvine și de la Universitatea din Missouri au constatat că, de fapt, rezultatele reale înregistrate sunt diferite. Studiul a analizat situația din școlile din statul Oregon, cu o rată ridicată de unități care apelează la săptămâna școlară de 4 zile, intervalul de referință fiind 2007-2023. Iar acolo s-a constatat că fluctuația profesorilor a crescut, iar cea a personalului nedidactic a rămas în mare parte neschimbată.

Este citat, în acest sens, Aaron Ainsworth, unul dintre autorii studiului, potrivit căruia „faptul că fluctuația profesorilor a crescut este surprinzător pentru noi și, într-un fel, a contrazis ipoteza de la care am plecat (…). Dar pare să sugereze că, dacă obiectivul principal este să adopți această măsură mai ales pentru a întări retenția profesorilor pe termen lung, probabil nu este cel mai bun motiv. Pot exista alte motive, dar oamenii trebuie să le cântărească foarte atent (…)”.

  • Ed Week face trimitere și la alte cauze pentru care unele districte școlare au trecut la săptămâna de 4 zile, inclusiv cele bugetare. „Dar unele districte care au adoptat programul au raportat economii neglijabile. Un studiu care a examinat impactul săptămânii de patru zile asupra unui district mare de lângă Denver a constatat că schimbare a avut efecte negative asupra retenției profesorilor, realizării elevilor și valorilor aferente gospodăriilor din zona respectivă”.

Foto © Steveheap | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


6 comments
  1. Hai să vă povestesc cum stă treaba în multe state americane: oamenii sunt plătiți cu ora. Adică primesc frumos salariul fie lunar fie la două săptămâni, dar se calculează pe oră și se înmulțește cu orele lucrate, evident. În toate statele, ”beneficiile” (între care cea mai importantă e asigurarea medicală) depind de numărul total de ore lucrate. N-ai 40 (pot fi și 39), nu primești ”beneficiile”.

    Când a fost propus sistemul de lucru în 4 zile pe săptămână, profesorii au înțeles că 40 de ore în 4 zile, administratorii au înțeles că maxim 32 de ore. De acolo evident o discrepanță majoră – nimeni nu mai e plătit salariul întreg, dacă administrația școlii nu binevoiește, se duc toate ”beneficiile” (și dacă nu știați, aflați acum că și dacă au asigurare medicală riscă să plătească din buzunar tot, dacă ajung din greșeală la un spital sau la un doctor sau la un anestezist sau la un laborant!! care nu sunt din rețeaua medicală aprobată de asigurator. Și chiar dacă toți sunt din aceeași rețea și e agreată de asigurator, oamenii tot mai pun din buzunar coplata – care se acumulează până termini partea ta într-un an, nu la fiecare vizită la spital. Adică, ai coplată de 10k USD, o plătești toată din buzunar și doar după aceea intră asigurarea… dacă vrea asiguratorul! Dacă n-ai 40 de ore și ”beneficii”, plătești TOT din buzunar. Un drum cu ambulanța poate ajunge la mii de dolari, fără să-ți facă practic nimic decât să te ducă la spital, ca un taxi.)

    De asemenea, majoritatea sistemelor de învățământ din state sunt cu angajare strict pe perioada anului școlar – ești în vacanță, nu ești plătit. 9 luni primești un salariu mizerabil, 3 luni trăiești din alt loc de muncă sau pe banii partenerului de viață, dacă ai așa ceva (și își permite partenerul/partenera.) Majoritatea angajaților (cu excepția administrației și personalului de întreținere) au contracte de un an, care se reînnoiesc sau nu după cum vor șefii. Și s-au gândit ei că dacă reduc numărul de ore lucrate efectiv de personalul didactic, lăsând salariile la fel de jos cum sunt de treizeci de ani în timp ce costul vieții s-a mărit de câteva ori, vor avea succes și vor atrage mai mulți doritori?! Pe /r/Teachers spun oamenii că au ajuns să câștige lucrând în fast-food mai mult decât câștigă ca profesori de științe reale!

    Sistem mai cretin ca ăsta nu există nicăieri în lume. Cred că nici în Papua Noua-Guinee nu sunt atât de cretini ca americanii când vine vorba de educație și sănătate. Dar noi îi vedem în roz pentru că au câteva universități private foarte bogate și bine dotate, care adună cele mai bune creiere de pe planetă și se laudă cu ce produc acele creiere! La nivel de școală primară, generală, liceu, sunt dezastru, în special în școlile publice de cartier (evident că bogații își trimit copiii la școli particulare, să nu stea la grămadă cu cei din ghetou.)

    Așa ceva visează Năsui și pentru țara asta – dacă vreți să vedeți cât de rău se poate ajunge, doar acceptați ce vă propun libertarienii și vă veți ”bucura” la bătrânețe să muriți singuri în case, DACĂ le mai aveți.

    1. Statele Unite sunt multe, nu o fi in toate fix la fel. Că ai povestit aici de parcă ai luat la picior America precum Ilf și Petrov 🙂
      și cu Năsui ce ai? La ce politicieni avem în țara asta, mi se pare incredibil că se găsesc unii să atace USR, care măcar nu e compus din burtoși analfabeți. Ce or visa parlamentarii AUR, PSD, pentru țara asta nu dezbatem?

      1. Eu n-am treabă cu USR, vor muri pe vocea lor (nu regret că i-am votat de două ori, dar nu se va mai întâmpla).

        Dar Năsui ESTE libertarian, iar propunerile lui idioate sunt regăsite în programul USR, dacă doar binevoiești să-l citești. Pe scurt, vor să privatizeze partea profitabilă din sistemul de sănătate luând bani din bugetul sănătății și să lase spitalelor de stat partea consumatoare de fonduri (operațiile grele, bolile cronice, etc) până dau faliment (extrem de previzibil). Iar după aceea, potopul pentru săraci. Bogații se duc în Viena. Pentru învățământ deja au început niște mișcări, inclusiv când erau și ei la guvernare – școlile private primesc aceleași fonduri per elev ca cele de stat, dar au voie – și evident fac asta – să ceară taxe părinților pentru tot ce vrei. Și după aceea unii ca tine cer să se compare școlile de cartier (de stat) cu Liceul Internațional de Informatică, de parc-ar exista loc de comparație.

        Spre deosebire de d-ta, care pari să vrei să vezi doar ce vrei să vezi (te-am mai văzut comentând, n-am stat să te întreb ce hram porți și nici nu mă interesează), eu chiar mă uit ce spun cei care fac parte din sistemele de învățământ din alte țări. Vreau să văd ce merge bine la ei și cum fac asta, sau ce merge rău și de ce. Tare mi-e teamă că d-ta vorbești din păreri și nu te prea interesează ce spun alții mai informați și mai interesați de subiect.

        P. S. Chestia aia cu ”dacă nu ești cu noi ești cu ceilalți” am mai văzut-o fix la partidul pe care te-ai repezit să-l aperi. Ne luați pe toți de proști și neinformați, de aceea ați ajuns sub 10% și tare mi-e teamă că veți continua în cădere liberă. Cu Năsui în conducere, nici nu-mi va părea rău.

    2. Mulțumim pt aceste lămuriri și informații care fac lumină și ne avertizeză că poate fi și mai rău dacă nu suntem vigilenți.

    3. ceva ceva se știa legat de calitatea slabă a educației de stat din SUA .
      ce nu se știa era forma asta capitalistă de plata a profesorilor.
      in aceste condiții , școala de stat în SUA arată ca o shaormerie de pe litoral care și plătește cu ziua angajații și doar in sezon.
      Ana , mulțumim pt clarificări .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
scoala online si accesul elevilor la ore

Ministerul Educației anunță că “se pot lua în considerare“ 4 propuneri din cele câteva zeci făcute în dezbaterea publică de luni dimineața, pentru noua organizare a Agenției care acreditează școlile și că așteaptă și altele până marți seara

Patru propuneri făcute de reprezentanții sindicatelor, ai elevilor și ai asociațiilor din Educație “se pot lua în considerare“ până în acest moment, în privința modificării proiectului de hotărâre de Guvern…
Vezi articolul

Marius Nistor, Federația Sindicatelor din Educație: Ce au primit angajații din sistemul educațional? Nimic! A trebuit să se descurce prin mijloace proprii / Membrii de sindicat ne-au solicitat să începem demersurile pentru demararea acțiunilor de protest, dacă salariile vor fi înghețate în învățământ

Federația Sindicatelor din Educație „Spiru Haret“ solicită Guvernului României să reevalueze decizia de a îngheța salariile în sistemul de învățământ și să facă o analiză corectă a situației veniturilor din…
Vezi articolul