STUDIU 7 din 10 fete din România au o stimă de sine scăzută și ar vrea ca școala să se implice în a da noțiuni legate de diversitate, de faptul că este în regulă să fim diferiți, să nu fim perfecți. Cristina Dima, ambasador Dove: Vom ajunge până la finalul acestui an școlar la 20.000 de elevi cu atelierele programului Dove – Ai încredere în tine

1.878 de vizualizări
Cristina Dima / Foto: Arhiva personală
Dove implementează de 17 ani, la nivel global, programul Dove – Ai încredere în tine, program educațional dedicat adolescenților, pentru creșterea încrederii în sine. Începând cu acest an, programul a fost lansat și în România, iar „primul nostru pas a fost să înțelegem care sunt realitățile de la nivel local”, spune Cristina Dima, ambasador Dove, director Marketing Beauty & Personal Care la Unilever România. Aceasta a prezentat în cadrul dezbaterii online „Adolescența fără filtre: importanța încrederii în sine în era social media”, organizată de Edupedu.ro, în parteneriat cu Dove, rezultatele studiului încheiat la începutul acestui an.

„Am aflat că 7 din 10 fete au o stimă de sine scăzută și că tot atâtea ar vrea ca școala să se implice în a da noțiuni legate de diversitate, de faptul că este în regulă să fim diferiți, să nu fim perfecți”, a spus Cristina Dima.

În acest an școlar, cel puțin 20.000 de copii vor fi implicați în workshopuri care au ca scop cultivarea stimei de sine, consolidarea încrederii și tratarea de subiecte precum bullying-ul sau neîncrederea în propriul corp, în acest program care este sprijinit de Ministerul Educației, a mai punctat aceasta.

Atelierele sunt implementate în școli de ONG-urile World Vision Romania și WellBeing Institute, susținute de companie. În program, Dove a lansat gratuit un ghid pentru părinți și un ghid pentru profesori.

Declarația integrală a Cristinei Dima:

„Nu este practic o preocupare de dată recentă pe care noi o avem, are deja un istoric de peste 25 de ani în care, prin tot ceea ce facem, transmitem foarte clar că frumusețea, cea reală și nu cea retușată și filtrată ar trebui să fie o sursă de încredere și nu o sursă de anxietate, așa cum din păcate observăm că se întâmplă. Iar aceasta anxietate nu poate decât să crească în ultima perioadă, prin amploarea pe care o are fenomenul de social media, afectând toate grupele de vârstă, într-adevăr, și nu doar femeile și bărbații.

Dar în mod special, evident, afectând tinere adolescente, fetele care își construiesc la această vârstă încrederea în sine. Și atunci, în 2004 Dove a lansat la nivel Global acest program și a crescut de atunci, a ajuns la 59 milioane de tineri din întreaga lume – în 150 de țări până acum – și a adus alături 3 milioane de profesori, dar și de părinți care au accesat resurse ale programului sau care au susținut diverse ateliere de stimă de sine.

De ce în România acest program și de ce acum? 

În primul rând, primul nostru pas a fost să înțelegem care sunt realitățile de la nivel local. Am făcut de-a lungul anilor diverse studii specific pentru fetele din România în a înțelege cum se raportează tinerele fete la încrederea în sine.

Cel mai recent astfel de studiu a fost făcut la începutul acestui an, care ne-a relevat fapte destul de puternice și de îngrijorătoare: 7 din 10 fete din România au o stimă de sine scăzută, iar două treimi dintre acestea petrec mai mult timp în social media în contextul pandemic, semnificativ mai mult timp decât o făceam înainte. Două treimi dintre adolescente și-ar dori ca social media să reflecte o imagine realistă a frumuseții, să reflecte diversitatea.

7 din 10 fete din România ar vrea ca școala să se implice în a da aceste noțiuni legate de diversitate și de faptul că este în regulă să fim diferiți, să nu fim perfecți. Mai mult, 8 din 10 fete care au o stimă de sine scăzută au nevoie de ajutor pentru a lupta cu un fenomen din ce în ce mai amplu, și nu doar în mediul online, și anume bullying-ul. Tocmai de aceea programul nostru a venit în România pentru că sunt exact acestea temele pe care le abordează. 

În România, 7 din 10 fete folosesc aplicații de editarea fotografiilor atunci când folosesc social media, iar una din 3 fete postează zilnic pe o rețea de socializare. 

Am demarat un proiect pilot la începutul acestui an, care până acum a ajuns la 1.500 de copii, și nu doar aici în București, ci avem și în Craiova, în Sighetul Marmației, în județul Iași, în diverse medii am ajuns cu ateliere de stimă de sine pe care le-au susținut partenerii noștri și profesori, care la rândul lor au fost pregătiți pentru aceste ateliere.

Cum putem facem să ajungem la cât mai mulți elevi din România: în primul rând ținând foarte simplu acest program. Întrebați de condiții de participare: acestea nu există.

O școală, pentru a intra în program, nu are nevoie de anumite criterii, nu trebuie să scrie undeva, trebuie doar să-și dorească acest lucru, să intri pe un site și să acceseze materialele pe care le pune la dispoziția profesorilor, părinților.

Sunt materiale făcute de profesori, de specialiști în educație, în sănătate, de psihologi. Ele sunt kituri complete, conțin un plan de lecție pentru profesori precum și o serie de videouri pe care le pot folosi la clasă profesorii din școală. Temele sunt cele de care vorbeam mai devreme, sunt apropiate și adaptate curriculei școlare pentru orele de dirigenție sau de consiliere. Un mecanism simplu, cu resurse potrivite pentru diversele categorii interesate, atât profesorii cât și părinții au resurse dedicate.

Tot ce ne dorim este ca să avem alături de noi cât mai mulți profesori interesați. Și pentru a le dezvolta competențele vom susține aceste traininguri la final de octombrie, început de noiembrie, la care ei pot participa online, fără niciun fel de înscriere, astfel încât să le fie foarte ușor să participe. Ne dorim să ajungem până la finalul acestui an școlar la 20.000 de elevi în România”. 

Încrederea în sine a unui elev adolescent, în era social media și în contextul în care peste 167.000 de elevi fac astăzi școala online, este supusă presiunii “digitale”? Unde se concentrează gândurile elevilor de astăzi și cine le sunt modelele, în pauzele de la școală? Este importantă stima de sine în rezultatele școlare ale unui adolescent? Cu ce resurse pot fi “echipați” copiii, pentru ca cyberbullying-ul să nu le afecteze viața?

Despre aceste teme și despre noile reguli ale școlii în pandemie au discutat online LIVE joi, 30 septembrie, în intervalul orar 15:30 – 17:30, în cadrul dezbaterii “Adolescența fără filtre”, ministrul Educației Sorin Cîmpeanu, consilierul său Radu Szekely, Cristina Dima, director Marketing Beauty & Personal Care Unilever și ambasador Dove, psihoterapeutul Domnica Petrovai, Ionela Neagoe, directorul Colegiului Național „Gheorghe Lazăr” din București, și Mihaela Nabăr, directorul Fundației World Vision România.

  • LIVE Video & principalele declarații: https://bit.ly/AdolescentaFaraFiltreLIVE
  • Facebook event, conține LIVE video și postări despre dezbatere: https://www.facebook.com/events/232247338881647
  • Dezbaterea Adolescența fără filtre: importanța încrederii în sine în era social media, a fost organizată pe 30 septembrie 2021 online LIVE de Edupedu.ro și brandul Dove, în cadrul programului educațional Dove – Ai încredere în tine.
ViralEducation – evenimente online marca Edupedu.ro

1 comment
  1. Problema e simpla : NU VA CRITICAȚI COPIII, NU II COMPARAȚI MEREU CU ALTII( gen :ala cât a luat? , uite aia ce sus sare tu de ce nu poți,etc.) NU II JIGNITI MARAM SPRE BINELE LOR (nu mai manca atâta ca te faci cât o… ), IUBITI-I NECONDIȚIONAT, PTR CA PUR ȘI SIMPLU EXISTA ȘI VA SUNT DRAGI. Atât! Tocmai v-am scutit de bani dați aiurea pe “invartitul bistanului pe toate părțile, cu plata la ora, pe la psihologi. Cu placare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Subiectele integrale de la Limba și literatura română 2019: Genul dramatic, la prima compunere, și prezentarea unei întâmplări petrecute în timpul unei activități de lectură, la ultimul subiect

Subiectele de la examenul de Limbă și literatură română susținut în această dimineață la Evaluarea Națională 2019 le cer absolvenților de clasa a VIII-a să realizeze o compunere în care…
Vezi articolul

USLIP Iași, despre viziunea Andronescu: De unde aceastǎ apetențǎ de a obliga o masǎ de aproximativ 160 mii de profesori sǎ participe la cursuri de perfecționare în universități

„Aceastǎ viziune a Ministerului poate fi interpretatǎ ca o teorie a formelor fǎrǎ fond”, se arată într-un comunicat primit la redacție, semnat de Uniunea Sindicatelor Libere din Învățământ, Iași. Sindicaliștii…
Vezi articolul