Studii în străinătate: Elevii cer autorităților să militeze pentru un acord internațional care să “asigure dreptul la educație”

2.286 de vizualizări
FOTO: CNE
Consiliul Național al Elevilor solicită autorităților să abordeze, în forurile internaționale din care face parte România, problema elevilor care doresc să urmeze studii universitare în străinătate. Organizația cere oficialilor români să militeze pentru un acord internațional în acest sens, dar și o simplificare a înscrierii la universitățile din țară și din străinătate și “garantarea dreptului la educație pentru elevii din Republica Moldova”.

Consiliul elevilor arată că adresează acest apel în condițiile în care, sub “impactul puternic produs de pandemia de Coronavirus la nivel mondial, tranziția de la învățământul preuniversitar la comunitatea academică este cu atât mai dificilă, aspect cauzat de posibilitatea ca nu toate universitățile să își adapteze programul de admitere astfel încât acesta să fie accesibil pentru elevii din toate țările.”

Comunicatul Consiliului Național al Elevilor:

“Elevii solicită acord internațional pentru a asigura dreptul la educație

Peste 6.000 de studenți pleacă în fiecare an să studieze la instituțiile de învăământ din străinătate, potrivit datelor IntegralEdu. Pentru studiile universitare de licență, principalele destinații sunt: Marea Britanie (destinația principală pentru studii în afară), Olanda, Danemarca, Germania, Franța, Elveția și SUA.

Având în vedere impactul puternic produs de pandemia de Coronavirus la nivel mondial, tranziția de la învățământul preuniversitar la comunitatea academică este cu atât mai dificilă, aspect cauzat de posibilitatea ca nu toate universitățile să își adapteze programul de admitere astfel încât acesta să fie accesibil pentru elevii din toate țările.

Consiliul Național al Elevilor își exprimă îngrijorarea față de acest aspect și solicită decidenților următoarele revendicări:

  • Adresarea, în cadrul forurilor din care face parte România – la nivel european, transatlantic și mondial, a problemei cu care se confruntă elevii care doresc să urmeze studii universitare în străinătate;
  • Militarea pentru realizarea unui acord cu implicații politico-juridice pentru toate țările, prin care toate universitățile să își adapteze programul de admitere, garantând accesibilitatea și egalitatea de șanse pentru toți candidații, indiferent de mediul din care aceștia provin – pentru aceasta, propunem un tratat internațional care să asigure faptul că niciun elev nu va fi prejudiciat pe parcursul tranziției preuniversitar – universitar;
  • Simplificarea și adaptarea procedurilor de înscriere la universitățile din țară și străinătate (un exemplu viabil este realizarea interviurilor sub formă de videoconferințe, debirocratizare);
  • Garantarea dreptului la educație pentru elevii din Republica Moldova: Având în vedere faptul că Republica Moldova nu este membră a Uniunii Europene, România trebuie să sprijine și elevii din țara vecină, garantând includerea Republicii Moldova la masa discuțiilor privind organizarea admiterii în universitățile internaționale. Consiliul Național al Elevilor își exprimă solidaritatea față de colegii din Consiliul Național al Elevilor Moldova și Uniunea Elevilor din Moldova și este în permanent contact cu reprezentanții elevilor din Republica Moldova, pentru a garanta implementarea acestui obiectiv.

Consiliul Național al Elevilor este membru de drept în OBESSU – the Organising Bureau of European School Students’ Unions și militează, alături de celelalte organizații reprezentative ale elevilor de la nivel european, pentru implementarea unui acord internațional pentru garantarea accesului la educație. Menționăm că reprezentanții elevilor din România conștientizează interesul ridicat al elevilor de a studia în Marea Britanie, drept care considerăm că acest acord trebuie să se adreseze nu doar Comisiei Europene, ci și structurilor din cadrul Organizației Națiunilor Unite.

Reprezentanții elevilor prezintă o serie de revendicări pentru a garanta accesul la educație, considerăm că acesta reprezintă o problematică mondială care trebuie adresată urgent de către Ministerul Educației și Cercetării. Structurile guvernamentale ar trebui să aibă în vedere radiografierea stării de fapt (câți elevi sunt în proces de admitere și în cadrul căror state) pentru a putea propune soluții în cadrul forurilor din care România face parte – nu doar la nivel european, ci la nivel mondial. Un alt aspect pe care dorim să îl adresăm este procesul de admitere la universitățile internaționale pentru colegii noștri din Republica Moldova – încurajăm consolidarea relațiilor bilaterale în acest sens, astfel încât nici măcar un elev să nu fie prejudiciat, a declarat Antonia-Laura Pup, președintele Consiliului Național al Elevilor.”


4 comments
  1. Nu le ajunge nimeni la nas liceenilor noștri.
    Li se pare ca din cauza coronavirusului vor fi toți promovați Magna cum Laude și vot lua toți BAC -ul cu brio. Acum se și visează pe banii părinților, studenți în străinătate. Doar cam 10% din absolvenții merituosi cu adevărat, ajung studenți pe burse, în alte tari, eventual pe alt continent. Restul absolvenților merituosi, urmează facultăți de vârf in România. Iar apoi se bat pe ei toate tarile.
    Iar 90% din absolvenții de liceu care învață în străinătate sunt mediocri , dar o fac de moft, pe banii părinților. Dacă ar fi vital pentru pregătirea lor, sa studieze la o anumita facultate dintr-o anumita tara, s-ar justifica agitația lor. În caz contrar, nu.

    1. Buna ziua! Comentariile dvs sunt publicate numai dupa ce sunt verificate si aprobate de administratorii site-ului.

  2. Eu nu pricep ce se cere aici, in afara de aspectul politic clar – o tara membru al UE cere niste drepturi (in baza a ce?) pentru un stat nemembru al UE – Republica Modlova si DE CE? Elevii romani parcurg un proces clar si bine definit de accesare a studiilor universitare in tara si in state ale UE si nu numai. DE CE se ridica problema asta (falsa dupa mine) acum? Ca sa bage pe gatul UE Moldova?!? Ce sa faca institutiile internationale pentru viitorii studenti rom,ani? Ceea ce nu face MEN de 30 de ani? Adica nu reuseste sa puna la punct proceduri nebirocratice de selectie, inscriere si testare? Universitatile europene PROCEDEAZA nebirocratic la selectarea, testarea si acceptarea de studenti din Romania. NU vad probleme aici! Asadar, CINE si CE cere, dar mai ales DE CE?!?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Unul dintre elementele care produc deficit de performanță este improvizația. Să renunțăm la deciziile luate fără a avea în spate studii și analize foarte serioase, este de părere Lucian Ciolan, prorector al Universității din București

„Unul dintre elementele care produc deficit de performanță este improvizația”, a transmis Lucian Ciolan, prorector al Universității din București, la evenimentul de lansare a ediției 2023 a Education at a…
Vezi articolul

Material susținut de BCR

Muzeul din București în care copiii află de la o veveriță cu inteligență artificială, pe înțelesul lor, de ce banii nu cresc în copaci / MINA are 15 instalații interactive și e perfect pentru vizite de weekend sau cu clasa

De unde vin banii? Bancomatul scoate bani nelimitat? Sunt câteva dintre întrebările la care veverița Vivi, un avatar cu algoritmi de inteligență artificială, le răspunde copiilor, pe înțelesul lor, în…
Vezi articolul

Cei patru copii din județul Bihor retrași de părinți de la școală în pandemie pentru a face homeschooling au mari lacune în achiziţiile şcolare și imaturitate psiho-emoţională, arată o evaluare psihologică oficială / Copiii învățau acasă cu părinții care au 8, respectiv 12 clase terminate

Cei patru copii ai unei familii din Bihor, retrași de la școală în pandemie pentru a fi educați acasă în sistem homeschooling, “prezintă un nivel de dezvoltare al gândirii cu…
Vezi articolul

Peste 2,9 milioane de elevi încep școala luni – cursurile sunt 100% online pentru următoarele trei săptămâni. Cum se încheie mediile după noul regulament și care sunt regulile de predare online și de evaluare

Luni este prima zi de școală după vacanța de iarnă, iar potrivit Ministerului Educației 2.918.275 de elevi sunt înscriși în anul școlar 2020-2021. Deși ar trebui să înceapă școala cu…
Vezi articolul

Ordonanța privind alocarea de fonduri externe nerambursabile pentru cumpărarea de tablete, dispozitive electronice pentru școala online, dezinfectanți și echipamente medicale – adoptată cu amendamente de Camera Deputaților

Plenul Camerei Deputaţilor a adoptat, marţi, cu amendamente, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.144/2020 privind unele măsuri pentru alocarea de fonduri externe nerambursabile necesare desfăşurării în condiţii de prevenţie a…
Vezi articolul

PROIECT Portofoliul educațional al elevului poate fi un biblioraft sau în format digital – model. Va conține foi matricole, diplome de absolvire, rezultate de la evaluări, recomandări de orientare și cel mult 10 diplome de la concursuri și certificate

Portofoliul educațional, care urmează să intre în vigoare în septembrie pentru copiii care încep anul școlar 2024-2025 în grupa mijlocie și elevii de clasa pregătitoare, va putea fi în format…
Vezi articolul