Studenții și elevii din România au în medie mai multă încredere în mersul lucrurilor din țară și din UE, față de colegii lor europeni – Eurobarometru

89 de vizualizări
Noi condiții de angajare în UE
Foto: © Dreamstime.com
Elevii și studenții din români cred într-o mai mare măsură decât, în medie, cei din restul țărilor europene că lucrurile în țara lor se îndreaptă într-o direcție corectă, deși, la nivel național, populația crede acest lucru într-o mai mică măsură decât media UE, potrivit celui mai nou Eurobarometru publicat de Parlamentul European. Pe de altă parte, elevii și studenții cred în mai mare măsură decât, în medie, cei din restul țărilor europene că lucrurile se îndreaptă în direcția corectă, în UE.

38% dintre elevii și studenții din România apreciază că, în țara noastră, lucrurile se îndreaptă în direcția corectă – peste nivelul mediu înregistrat în rândul celor 27 state membre UE, de 35% în această categorie socio-demografică. 

  • Atât la nivel UE, cât și în România elevii și studenții manifestă mai multă încredere decât media întregii populații. La nivelul întregului eșantion, 32% dintre cetățenii UE în general și 26% dintre români consideră că lucrurile se îndreaptă în direcția corectă în țara lor.

Românii, în ansamblu, au mai multă încredere decât media UE în mersul lucrurilor la nivelul Uniunii, iar studenții – chiar și mai multă. Astfel:

  • Doar 34% dintre europeni consideră, în medie, că lucrurile se îndreaptă în direcția corectă în UE, dar în România 44% din populație crede acest lucru.
  • În cazul elevilor și studenților, 50% dintre cei români consideră că lucrurile se îndreaptă în direcția corectă în UE, față de 42% în medie la nivel comunitar.

De notat că, în cadrul sondajului, participanții au fost întrebați și în privința priorităților pe care ar trebui să le aibă UE, în răspunsul la pandemia Covid-19, dar și în privința temelor pe care să le abordeze cu prioritate Parlamentul European, dar educația nu figurează printre opțiunile posibile.

Eurobarometrul special al PE din primăvara anului 2021 a fost realizat în perioada 16 martie – 12 aprilie în cele 27 state membre, pe baza a 26.669 interviuri (1.045 în România) realizate față în față și online. Modul de prezentare a rezultatele indică faptul că au fost luate în calcul persoanele de 15+ ani.

__________

Proiectul ”The European Parliament: leadership during historical change” este finanțat de Parlamentul European prin DG Communication. Edupedu.ro este singura responsabilă de conținutul acestui material și în niciun context acesta nu poate reprezenta poziția Parlamentului European.

Photo 50056658 © ArtjazzDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Instrucțiune a Ministerului Sănătății: Aerisirea periodică a sălilor de clasă și recomandarea utilizării măștii de protecție de către profesori și, eventual, de către elevi și studenți, printre măsuri. Joi a fost instituită starea de alertă epidemiologică determinată de gripă

Aerisirea periodică a sălilor de clasă, precum și recomandarea de a utiliza masca de protecție de către profesori și, eventual, de către elevi și studenți sunt măsuri ce se regăsesc…
Vezi articolul

Competențele digitale – predate în învățământul primar de anul viitor. Evaluarea Națională de la clasa a VIII-a să conțină probă de abilități digitale din 2024. Pentru profesori competențele digitale vor fi introduse încă din formarea inițială – măsuri incluse în Strategia privind digitalizarea educației în România / Țintă: 90% din populație să fie alfabetizată digital

În școala primară ar urma să fie incluse, începând din anul școlar 2021-2022, elemente obligatorii de competențe digitale, iar în aceeași perioadă urmează să fie elaborate sau revizuite programele de…
Vezi articolul