Studenții din jumătate dintre facultățile din România încep anul în format hibrid, 12% dintre facultăți – online, arată o analiză a Alianței organizațiilor studențești / “Au rezolvat tot, nu s-a putut nimic” în privința căminelor, digitalizării, formarea profesorilor

7.365 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Studenții din circa jumătate dintre facultățile universităților românești încep noul an universitar în sistem hibrid, în timp ce aproximativ 35% dintre facultăți încep anul cu predare integral față în față, iar 12% – online, potrivit Alianței Naționale a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR). Aceasta apreciază că anul universitar 2021-2022 “începe sub semnul acelorași probleme acute ale studenților”, de la cămine la digitalizare și formarea cadrelor didactice.

ANOSR arată, într-un comunicat emis luni, cu ocazia deschiderii anului universitar că:

Pentru studenții de anul I:

  • 12,2% dintre facultăți care au publicat scenariul de funcționare vor începe integral online
  • 52,2% dintre facultăți vor funcționa hibrid (cursuri online; seminare și laboratoare – fizic)
  • 35,59% – fizic.

Pentru studenții din alți ani:

  • 12,2% dintre universități vor începe online 
  • 52,88% – hibrid
  • 34,92% – integral fizic.

Lista completă a modelului ales de facultățile marilor universități – la finalul articolului.

Centrele de vaccinare promise au rămas “simple anunțuri” / Marile probleme recurente

Organizația arată că “centrele de vaccinare promise și facilitățile pentru studenții vaccinați au rămas, până acum, cu excepții notabile la o parte dintre universități, simple anunțuri care întăresc cauzele lipsei de mobilizare pentru vaccinare”.

Iar ANOSR enumeră o serie de probleme întâmpinate de studenți care, în opinia sa, rămân nerezolvate la începutul noului an:

  • “Deși pandemia putea reprezenta contextul în care căminele studențești, recunoscute pentru condițiile insalubre, puteau fi renovate, studenții se vor întoarce la aceleași condiții, dar cu mai puține locuri”
  • “creșterea prețurilor la energie și gaz ar putea fi o lovitură decisivă pentru studenți”
  • “Nu există investiții guvernamentale în digitalizarea universităților, în infrastructură sau în formarea cadrelor didactice. Cu toate acestea, există riscul ca majoritatea studenților să ajungă să învețe, din nou, în scenariul de funcționare online”.

Organizația mai critică faptul că anul universitar începe “fără dreptul la transport feroviar gratuit, fără actualizări minimale ale cuantumului burselor studențești sau ale burselor etnicilor români de pretutindeni (în ciuda creșterii costurilor de viață), fără strategii naționale pentru incluziune sau abandon universitar”.

În privința recentului ordin privind verificarea antiplagiat a tezelor de doctorat în 1990-2016, ANOSR spune că e o măsură pozitivă, pe care ea însăși a solicitat-o, dar “în lipsa unor norme metodologice clare și a unor reguli de procedură stabilite la nivel național, acest proces fie nu se va putea desfășura optim, fie va fi un simplu exercițiu de imagine”.

Foto: © Arne9001Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. Pentru școli, elevi și studenți Dreamstime.com oferă 50% reducere la toate planurile, până la sfârșitul lunii septembrie


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Scrisoare deschisă către Iohannis, din partea mediului academic, împotriva schimbărilor în legislația de analiză a plagiatelor: Modificările propuse de Cîmpeanu reprezintă o formă mascată de amnistiere individuală a plagiatorilor și încurajează frauda academică

Treisprezece organizații și mișcări civice, alături de peste 160 de profesori universitari și cercetători din România și străinătate, îi solicită printr-o scrisoare deschisă Președintelui Klaus Iohannis să ia atitudine publică…
Vezi articolul

Regulile de concurs pentru ocuparea posturilor didactice şi de cercetare din Universități, aprobate de Guvern / Pentru funcția de asistent universitar nu mai este obligatorie diploma de doctorat, este suficientă înmatricularea la un program de doctorat

Metodologia-cadru de concurs pentru ocuparea posturilor didactice şi de cercetare vacante din învăţământul superior a fost aprobată prin Hotărâre de Guvern la finalul anului 2023. Pentru funcția de asistent universitar…
Vezi articolul

DOCUMENTE A fost prelungit termenul până la care universitățile pot depune cereri pentru înființarea de consorții regionale de învățământ dual de câte 21 de milioane de euro fiecare. Ghidul final al solicitantului, publicat de Ministerul Educației

A fost modificată data până la care instituțiile de învățământ superior pot depune cererile online pentru înființarea de consorții duale regionale cu bani din Planul Național de Redresare și Rezistență…
Vezi articolul