Studenții actuali au nevoie de storytelling și gamification pentru a putea fi atenți, susține rectorul Universității Politehnica Timișoara. Florin Drăgan: Dacă nu spui ceva interesant în 7 secunde, poți să îl pierzi pe student

5.777 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
„Studiile arată că în ultimii zece ani timpul în care un ascultător este conectat la un discurs a scăzut de la 15 secunde la 7 secunde. Acest lucru îl simțim și la cursuri, dacă nu spui ceva interesant în cele șapte secunde, poți să îl pierzi pe student”, a declarat Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara (UPT), potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro.

Acesta a vorbit despre necesitatea introducerii unor metode moderne și interactive de predare, precum storytelling și gamification (folosirea unor elemente de joc în predare, în scop educativ și de creștere a implicării, nu de divertisment pur și simplu). E nevoie de ele “pentru ca studenții să fie atenți”, se arată în comunicat.

Rectorul Universității Politehnica Timișoara a vorbit anumite probleme cu care se confruntă profesorii. Potrivit sursei citate, unii studenți nu știu să folosească e-mailul: „Noua generație vine cu lucruri bune, dar și cu părți mai puțin bune. De exemplu, sunt studenți care nu știu să folosească e-mailul, pun toate ideile în subject chiar dacă sunt mai multe fraze. Sau avem situații în care studenții trimit mesaje profesorilor doar pe rețelele de socializare, i-am întrebat de ce nu vor să comunicăm pe mail sau pe campusul online și ne-au spus că nu sunt obișnuiți. Le este mai simplu să comunice instant prin propoziții scurte. Este nevoie de un traseu educațional personalizat, în care fiecare student să poată pună accentul pe ce îl atrage mai mult astfel încât să îi dezvoltăm toate abilitățile”.

Acesta a subliniat că este important ca studenții să învețe din greșeli, deoarece „este mai bine să faci o eroare în laborator, decât să o faci ulterior la job”.

„Poate cel mai important lucru pe care trebuie să îl facă profesorul acum este să le scoată din educație expresia: nu este bine să greșești! Noi cu asta am crescut, tot timpul ni s-a spus că greșeala nu este bună, iar această mentalitate se regăsește și la mulți dintre părinții lor. La universitate trebuie să le arătăm că poți greși, iar mai important este ce înveți din acea greșeală. Este mai bine să faci o eroare în laborator, decât să o faci ulterior la job”, a încheiat rectorul Universității Politehnica Timișoara.

Foto: © LightpoetDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


10 comments
  1. Incredibil-senzational ! Rectorul Universitatii Politehnica din Timisoara recomanda profesorilor universitari concepte exotice anglofone pentru a se adresa studentilor ca unor elevi subdezvoltati doar pentru a le retine atentia si a-i face sa fie macar prezenti la cursuri!…Desi Ministerul Educatiei a stabilit de 3 decenii ca prezenta studentilor la cursuri este facultativa!…Si ca studentii pot fi inscrisi simultan la mai multe facultati!…
    Daca un rector de Politehnica poate avea si promova o asemenea initiativa, chiar intr-o scoala de ingineri, daca nu cumva a facut-o pentru autopublicitate cititorii isi pot da seama pe de o parte de “noua calitate” a absolventilor de liceu (unii ratacindu-se dupa Bac si prin politehnici, caci de multi ani au dreptul aberant de-a se inscrie la mai multe facultati in paralel – bani sa iasa pentru acestea!) si pe de alta parte de derizoriul in care se zbat sau se complac profesorii universitari din Politehnici care “trebuie” sa scoata INGINERI din asemenea tineri (generatia Z ???) incapabili sa se concentreze, sa studieze temeinic, sa proiecteze, sa realizeze si sa evalueze un produs dar si sa evolueze ei insisi in mod riguros si pragmatic…
    Singura consolare ar putea fi faptul – neprecizat – ca nu toti studentii de astazi au ajuns pe asemenea noi “culmi” de atitudini si comportamente…

  2. Io vreau studiile alea cu atenția la discurs, care a scăzut de la 15 la 7 secunde.
    Că mie unuia nu-mi prea vine a crede. Despre ce atenție e vorba? Că auzi ceva la radio în timp ce conduci mașina? Păi aia e atenția pe care o ceri studenților la curs?
    Faptul că un rector de politehnică invocă asemenea “studii” spune cam totul….

  3. Ce aiureală! Nu-l cred. Vrea să-si facă de lucru suplimentar? N-are decât. Dar să nu o decreteze ca necesitate generală. Interactiv poate fi o chestie simpla. De fapt si necesară. Storytelling ul este cu totul altceva. Si apoi daca te mai apuci si de astea atunci cercetare când mai faci? Că esti prin lege obligat s-o faci. De fapt îți si place. Ca de asta vii in mediu universitar. Pentru cercetare impartășită studenților.

  4. Gamification și storytelling la Politehnică? În halul ăsta e la Timișoara? Dacă ăsta e nivelul studenților lor și astea sunt metodele folosite, numai ingineri nu vor scoate.

  5. sunt curios cum s-o preda matematica sau fizica la facultate cu gamification ala. poate limbi straine dar chestiile serioase cer efort pe care tinerii nu sunt dispusi sa-l depuna

    1. Nu sunt de acors cu dumneavoastra . As spune ca matematica si stiintele exacte au cel mai mare potential pentru gamification si mai ales pentru storytelling. In definitiv , cele mai importante descoperiri tehnologice au la baza fizica, chimie , matematica etc.

    2. De exemplu, îi pui să-și creeze un avatar care să rezolve problemele, le oferi mai multe ‘vieți’, pe care le pot pierde dacă nu ajung la rezultatul corect etc. etc. etc. Efortul e același, dar modul de lucru e mai atractiv. Trebuie doar să-i întrebi pe ei și vor veni cu zeci de idei. (Zise profa de limbi străine, nu de “chestii serioase”).

      1. Asta ar merge în preuniversitar. Dar să te joci așa la 20-24 de ani mi se pare îngrijorător. După facultate vor lucra. Ce să facă șeful, să își ia și el un avatar și să facă din afacerea lui un joc pe computer?
        Nu putem să ne comportăm copilărește la nesfârșit. Cineva trebuie să fie și responsabil. Asta înseamnă să fii adult. De la 18 ani avem drept de vot.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studiile superioare contează masiv în reușita antreprenorială în România, dar învățământul antreprenorial este în urma majorității țărilor, iar frica de eșec în ceea ce privește inițierea unei noi afaceri este cea mai mare din regiune –  raport internațional

Aproape toți antreprenorii români aflați la început au studii superioare sau postliceale, la fel și peste jumătate dintre antreprenorii consacrați, arată un raport internațional realizat în circa 50 de țări…
Vezi articolul

13 universități românești, incluse în clasamentul Times Higher al universităților din țări cu economii emergente. Doar trei figurează în jumătatea superioară a rankingului. Majoritatea – la coadă

Academia de Studii Economice din București, Universitatea Babeș-Bolyai și UMF Iuliu Hațieganu din Cluj-Napoca conduc clasamentul universităților românești incluse în ranking-ul Times Higher Education pentru țări cu economii emergente 2021,…
Vezi articolul