Structurile următorilor patru ani școlari, până în 2027-2028 inclusiv – publicate de Ministerul Educației din Portugalia, după consultări publice: În educație, stabilitatea și predictibilitatea pentru școli și familii sunt esențiale

nicio vizualizare
Foto: © Cosmin Constantin Sava | Dreamstime.com
Structurile următorilor patru ani școlari, până în anul școlar 2027-2028 inclusiv, au fost publicate de Ministerul Educației din Portugalia, după consultările publice din această vară. Calendarele prevăzute de ordinul de ministru 8.368/2024 au apărut în Monitorul Oficial portughez (Diario da Republica) pe 25 iulie.
  • Calendarele au fost puse în consultare publică pe 6 iunie, timp de 10 zile, iar în elaborarea lor Ministerul Educației din Portugalia susține că s-a consultat cu Consiliul Școlilor și cu două asociații reprezentative la nivel național ale directorilor și altor manageri de școli.

„Educația este o axă strategică pentru competitivitatea și dezvoltarea țării și reprezintă o prioritate a acțiunii guvernamentale, în care stabilitatea și predictibilitatea în ceea ce privește organizarea și administrarea școlilor sunt condiții esențiale pentru promovarea calității învățării și a bunăstării elevilor și a comunității educaționale într-un mediu educațional de încredere, contribuind la asigurarea condițiilor adecvate pentru ca școlile și agenții educaționali să își îndeplinească misiunea”, se arată în preambulul din ordinul de ministru al Educației din Portugalia.

Iar în motivare continuă: „În scopul garantării predictibilității pentru școli și familii, prezentul ordin stabilește un calendar școlar inovator pentru următorii patru ani școlari, din 2024-2025 până în 2027-2028, stabilind normele de funcționare a activităților educaționale și didactice, respectiv începutul, sfârșitul și perioadele de întrerupere ale acestora”.

Anul școlar este organizat în trimestre în Portugalia, după cum se arată în ordinul de ministru citat, care poate fi descărcat mai jos din articol. Potrivit actului normativ, școlile pot «adopta o organizare bianuală a anului școlar», cu condiția ca respectivul calendar să fie coordonat cu «consiliul municipal [din care face parte școala] și cu celelalte școli din municipalitate».

De exemplu, primul trimestru al anului școlar 2024-2025 din Portugalia se desfășoară între 12-16 septembrie și 17 decembrie. Al doilea trimestru începe la 6 ianuarie și se încheie la 4 aprilie anul viitor, iar al treilea trimestru începe pe 22 aprilie și se încheie pe 6 iunie pentru clasele a IX-a, a XI-a și a XII-a, pe 13 – pentru clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a și a X-a și la 27 iunie pentru învățământul preșcolar și ciclul I al învățământului primar.

DOCUMENT DESCARCĂ Ordinul de ministru al Educației din Portugalia 8.368/2024:

Foto: © Cosmin Constantin Sava | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Structura anului școlar din Franța, publicată de Ministerul Educației de la Paris pentru următorii 3 ani. Predictibilitatea în învățământ – o tradiție în Hexagon
Școala să înceapă mai târziu în Italia, în octombrie, din cauza căldurii excesive, au propus mai multe asociații de profesori și sindicate care au cerut sfatul specialiștilor în pediatrie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mesajul pentru profesori al ministrului Educației din Republica Moldova la începutul anului școlar: Vom putea ridica prestigiul profesiei dacă fiecare dintre noi va continua să fie model de comportament și de grijă pentru elevi, studenți și pentru colegii noștri / La București, niciun mesaj din partea Ligiei Deca sau a vreunui oficial al statului român pentru elevi, profesori sau părinți la începutul anului școlar 2023-2024

În timp ce la București anul școlar a început fără să fie marcat în niciun fel de către ministra Educației, Ligia Deca sau vreun oficial de la vârful ministerului sau…
Vezi articolul

Dezbatere LIVE online organizată de World Vision România

Profesorii care au făcut cinci propuneri concrete de politici publice în Educație, pe care le-au prezentat inspectoratelor școlare județene, în proiectul „Inspectoratul școlar civic” al World Vision România: Finanțare de la județ pentru excursii cu elevii, îmbunătățirea comunicării despre școală și a imaginii acesteia, dezvoltarea literației, reducerea abandonului școlar

Zece școli au creat proiecte de politici publice în comunitatea de profesori, uneori și cu implicarea elevilor, pe care le-au propus apoi autorilor de politici educaționale din teritoriu, adică inspectoratelor…
Vezi articolul

Rebusuri matematice, probleme practice și activități de literație, printre recomandările ISMB pe care profesorii de matematică să le aplice la clasele a VIII-a până la Evaluarea Națională 2024 / Rezultatele simulării, pe sectoare

Elevii de clasa a VIII-a ar trebui să-și dezvolte capacitatea de a înțelege o cerințele prin activități de literație sau să rezolve rebusuri matematice “pentru a facilita fixarea definițiilor”, recomandă…
Vezi articolul