Statisticile din 2020 arată că şcolile nu au fost un factor de supra-răspândire a COVID-19 – Organizația Mondială a Sănătății

2.217 vizualizări
Foto: Wavebreakmedia Ltd | Dreamstime.com
Şcolile nu au fost, în mod general, un factor de supra-răspândire a coronavirusului şi doar în cazuri excepţionale au devenit sursă de transmitere a COVID-19, mai ales când nu au fost respectate măsurile de prevenire, potrivit unor studii realizate de-a lungul anului 2020 și coroborate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS), relatează EFE, preluată de Agerpres.

 Printre principalele concluzii OMS figurează şi faptul că şcolile au reflectat situaţia epidemică a comunităţii din care fac parte şi că, atunci când transmiterea virusului este scăzută la nivel comunitar, copiii şi centrele de învăţământ nu au devenit focare de contagiere cu COVID-19.

În schimb, când numărul cazurilor a crescut în rândul populaţiei, cum s-a observat în ultimele trei luni în mai multe părţi ale lumii, măsurile preventive şi de protecţie din şcoli devin indispensabile.

Constatările și concluziile OMS:

  • Situaţia nu este aceeaşi în ce priveşte învăţământul primar şi cel secundar, cel din urmă necesitând măsuri preventive întărite, astfel încât adolescenţii să aibă contacte limitate în afara spaţiului de învăţământ şi cel familial.
  • Copiii şi adolescenţii cu vârste de sub 18 ani au reprezentat anul trecut, doar 8% din cazurile globale de COVID-19 , deşi ei reprezintă 29% din populaţia mondială.
  • Acest grup de vârstă obişnuieşte să prezinte simptome uşoare sau sunt chiar asimptomatice la infecţie, iar probabilităţile ca minorii să fie spitalizaţi sau să aibă un sfârşit tragic sunt foarte mici, comparativ cu adulţii.
  • În 2020, doar 0,2 % dintre decese au corespuns celor cu vârste de sub 20 de ani.
  • Potrivit unor studii, numărul contagierilor din şcoli a fost mai ridicat în rândul personalului de învăţământ şi al angajaţilor, decât cel din rândul elevilor.
  • Cazurile de contagiere între elevi au fost de asemenea sporadice.
  • Datele ştiinţifice coroborate sugerează că personalul din învăţământ are un risc mai mare de contagiere decât populaţia în general. În schimb, un studiu realizat de Marea Britanie arată că cei care lucrează în şcoli au un risc mai mic de infectare decât angajaţii din alte sectoare.
  • Un alt studiu, realizat în SUA în rândul a 57.000 de angajaţi în domeniul îngrijirii copiilor, relevă că aceştia nu au un risc mai mare de a se infecta.

În faţa apariţiei noilor variante ale coronavirusului SARS-CoV-2 potenţial mai contagioase, OMS este de părere că trebuie făcute analize suplimentare pe categorii de gen şi vârstă şi trebuie verificat dacă au un impact diferit în ce-i priveşte pe copiii.

Photo 199133236 © Wavebreakmedia LtdDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nicoleta Amariei, președinta Asociației Sindicale Gheorghe Asachi Iași, către Ministerul Educației: Să nu-mi spuneți că n-o să avem colegi care rămân fără catedră, după aplicarea noilor planuri-cadru, că nu vă cred. Are vreun plan de reconversie profesională pe banii statului român și nu pe banii colegilor, într-un timp scurt ca noi să putem rămâne la catedră?

Profesoara Nicoleta Amariei, președinta Asociației Sindicale Gheorghe Asachi Iași, i-a întrebat pe reprezentanții ministerului Educației, dacă există un plan de reconversie profesională pe banii statului român pentru ca profesorii să…
Vezi articolul

În Grecia, utilizarea telefoanelor mobile la cursuri va fi interzisă din septembrie, a anunțat ministrul Educației / Elevii pot fi suspendați dacă încalcă regula și pot fi exmatriculați dacă înregistrează în clasă

„Telefonul mobil ar trebui să rămână în ghiozdanul de școală” – acesta este sloganul care stă la baza măsurii interzicerii telefoanelor la cursuri, potrivit ministrului Educației din Grecia, Kiriakos Pierakakis, informează…
Vezi articolul

Cîmpeanu, înainte și după ce a devenit ministru: Educația remedială are nevoie de disponibilitatea cadrelor didactice și de resurse financiare / Recuperarea se va face doar prin devotamentul fiecărui cadru didactic

Răzgândire totală a lui Sorin Cîmpeanu în ce privește plata profesorilor pentru a face educație remedială, după ce a devenit ministru al Educației. În discuțiile de astăzi cu sindicatele din…
Vezi articolul

Curriculumul de liceu în Estonia, țara europeană cu cele mai bune rezultate la PISA: Atenție maximă pentru Matematică, Limbă și literatură, Științe / Interes mare și pentru Istorie, Geografie sau Arte în curriculumul obligatoriu, centrat pe teme transversale și formarea de competențe / Religia, Apărarea, Fundamentele cercetării – printre disciplinele opționale 

Matematica are cea mai mare greutate între materiile studiate la liceu în Estonia, țara europeană cu cele mai bune rezultate în testările internaționale privind competențele elevilor, PISA. Această disciplină este…
Vezi articolul