Statele membre ar fi pe cale să dilueze planurile UE pentru o diplomă europeană, asociată cu planurile de dezvoltare a universităților europene – Times Higher Education

244 de vizualizări
Foto: Ekrulila – Pexels.com
Planurile privind introducerea unei diplome europene, prezentate în această iarnă, se lovesc de îngrijorările unora dintre statele membre cum că eforturile Bruxelles-ului de a întări cooperarea în domeniul învățământului superior ar aduce atingere autorității naționale în domeniu, scrie, miercuri, publicația de specialitate Times Higher Education.

Potrivit sursei citate, o bună parte dintre guvernele europene au primit cu rezerve propunerea unei diplome europene, preferând folosirea, pentru început, a unor soluții temperate precum aceea a unei “etichete” care să însoțească o calificare recunoscută deja. Publicația citează oficialități UE care afirmă că, în această dispută, țările care au rezerve în privința diplomei europene – printre care Germania, Irlanda sau Suedia – ar avea câștig de cauză în fața celor care susțin acest proiect, printre care Italia, Portugalia și Spania. 

Potrivit unui diplomat european citat de Times Higher Education, statele membre aveau de la bun început o abordare precaută, având în vedere că educația este un domeniu care este este reglementat la nivel național, nu comunitar. La aceasta s-au adăugat îngrijorări cum că strategia comunitară ar putea afecta libertatea universităților de a-și structura programele universitare după cum doresc, în condițiile în care “autonomia instituțională și națională trebuie menținută”, conform respectivului diplomat.

Publicația citează și un alt diplomat implicat în discuțiile pe această temă, potrivit căruia țările sudice, care susțin diploma europeană, văd în aceasta un punct de sprijin pentru reformele educaționale necesare pe plan intern.

  • Inițiativa privind diplomele europene este asociată proiectelor de dezvoltare a alianțelor universitare europene (“universitățile europene”), al căror număr urmează să crească la 60, cu peste 500 de instituții membre, până în 2024.
Citește și:
Strategia propusă la nivel UE pentru universități, ce prevede extinderea Universităților Europene și diploma europeană, salutată cu unele rezerve de asociațiile internaționale din domeniu
Diplomele europene și completarea programului de introducere a unei legitimații europene de student – în viitoarea strategie europeană pentru universități

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Studenții critică modificările propuse de Andronescu la evaluarea școlilor doctorale: un mare semnal de alarmă e reprezentat de absența studenților în evaluarea și asigurarea calității

Studenții critică propunerea de metodologie prezentată de ministrul Educației, în cadrul ședinței Consiliului Național al Rectorilor. “Un aspect din noua propunere de metodologie care ne ridică un mare semnal de…
Vezi articolul

Sesiune extraordinară de Rezidenţiat în 14 mai: sunt 962 de candidaţi pe 626 de locuri / Medic: „În centrele universitare există un număr mare de medici, spre deosebire de alte zone din ţară unde avem un deficit important”

Prof. Univ. Dr. Cătălina Poiană, Preşedintele Colegiului Medicilor din Municipiul Bucureşti, a declarat că la sesiunea extraordinară a examenului de Rezidenţiat din data de 14 mai s-au înscris 962 de…
Vezi articolul

Eliminarea limitei legale pentru numărul de mandate ale rectorilor, în proiectul noii legi a educației, este criticată de un consilier al premierului Ciucă. Sorin Costreie: “În două mandate ar trebui să poți să realizezi ce ți-ai propus, altfel existând pericolul unor derapaje autocratice”

Un consilier de stat din echipa premierului Nicolae Ciucă, Sorin Costreie, critică eliminarea din legea educației a limitării numărului de mandate pe care le poate avea un rector, prin proiectul…
Vezi articolul