Statele membre ar fi pe cale să dilueze planurile UE pentru o diplomă europeană, asociată cu planurile de dezvoltare a universităților europene – Times Higher Education

244 de vizualizări
Foto: Ekrulila – Pexels.com
Planurile privind introducerea unei diplome europene, prezentate în această iarnă, se lovesc de îngrijorările unora dintre statele membre cum că eforturile Bruxelles-ului de a întări cooperarea în domeniul învățământului superior ar aduce atingere autorității naționale în domeniu, scrie, miercuri, publicația de specialitate Times Higher Education.

Potrivit sursei citate, o bună parte dintre guvernele europene au primit cu rezerve propunerea unei diplome europene, preferând folosirea, pentru început, a unor soluții temperate precum aceea a unei “etichete” care să însoțească o calificare recunoscută deja. Publicația citează oficialități UE care afirmă că, în această dispută, țările care au rezerve în privința diplomei europene – printre care Germania, Irlanda sau Suedia – ar avea câștig de cauză în fața celor care susțin acest proiect, printre care Italia, Portugalia și Spania. 

Potrivit unui diplomat european citat de Times Higher Education, statele membre aveau de la bun început o abordare precaută, având în vedere că educația este un domeniu care este este reglementat la nivel național, nu comunitar. La aceasta s-au adăugat îngrijorări cum că strategia comunitară ar putea afecta libertatea universităților de a-și structura programele universitare după cum doresc, în condițiile în care “autonomia instituțională și națională trebuie menținută”, conform respectivului diplomat.

Publicația citează și un alt diplomat implicat în discuțiile pe această temă, potrivit căruia țările sudice, care susțin diploma europeană, văd în aceasta un punct de sprijin pentru reformele educaționale necesare pe plan intern.

  • Inițiativa privind diplomele europene este asociată proiectelor de dezvoltare a alianțelor universitare europene (“universitățile europene”), al căror număr urmează să crească la 60, cu peste 500 de instituții membre, până în 2024.
Citește și:
Strategia propusă la nivel UE pentru universități, ce prevede extinderea Universităților Europene și diploma europeană, salutată cu unele rezerve de asociațiile internaționale din domeniu
Diplomele europene și completarea programului de introducere a unei legitimații europene de student – în viitoarea strategie europeană pentru universități

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Lista celor 6 programe anti-plagiat aprobate de Ministerul Educației cu care vor fi verificate toate lucrările de licență și doctorat în anul universitar 2023-2024, publicată în Monitorul Oficial

Lista programelor anti-plagiat cu care vor fi verificate lucrările de licență și doctorat în anul universitar 2023-2024, publicată în Monitorul Oficial. Lista poate fi completată, la solicitarea instituțiilor de învățământ…
Vezi articolul

ULTIMA ORĂ Academia Română și-a ales noi membri: filosofii Mircea Flonta și Ilie Pârvu devin academicieni titulari, Vasile Pușcaș, fostul negociator-șef cu UE, este membru corespondent, iar mitropolitul Clujului, Andrei Andreicuț, membru de onoare

Academia Română și-a ales pe 15 septembrie noi membri: filosofii Mircea Flonta și Ilie Pârvu, precum și fizicianul Ladislau Vékás au devenit acum membri titulari ai forului. Vasile Puşcaş, fostul…
Vezi articolul

Cercetătorul postdoctoral George Gunnesch-Luca se alătură Facultății de Psihologie și Științele Educației de la Universitatea din București, în cadrul unei burse acordate de Romanian-American Foundation

Cercetătorul postdoctoral George Gunnesch-Luca se alătură, pentru o perioadă de 2 ani, echipei Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității din București. Gunnesch-Luca a câștigat bursa acordată de Romanian-American…
Vezi articolul

BREAKING Profesorii care conduc doctorate scapă de orice răspundere în cazul plagiatelor: doctoranzii rămân singurii responsabili prin noul Regulament al studiilor doctorale / Prevederile inițiale din Regulamentul pus în consultare au fost modificate netransparent de Ministerul Educației

„Studentul doctorand răspunde pentru originalitatea tezei de doctorat”, spune noul Regulament-cadru privind studiile universitare de doctorat, adoptat la începutul acestui an și publicat luni în Monitorul Oficial. Din normele oficiale…
Vezi articolul