Pentru luna aprilie, statele de plată rectificative ale școlilor din județul Buzău vor fi însoțite de toate explicațiile legale în legătură cu acestea (în scris), potrivit unei informări a Inspectoratului Școlar Județean Buzău. Conform sursei citate, statele de plată rectificative vor fi întocmite prin asumarea răspunderii ordonatorilor terțiari de credite. În Învățământ, inspectorii școlari generali au calitatea de ordonatori secundari de credite și directorii de școli au calitatea de ordonatori terțiari de credite.
- Conform ordinului nr. 86 din 2005 al Ministerului de Finanțe, care stă la baza reglementării datelor din lună la care se primesc salariile pentru bugetari, angajații din Educație primesc regulat salariile pe data de 14 a lunii.
„Statele de plată rectificative întocmite de către unitățile de învăţământ preuniversitar de stat din județul Buzău vor fi însoțite de toate explicațiile legale în legătură cu acestea (în scris). Statele de plată rectificative vor fi întocmite prin asumarea răspunderii ordonatorilor terțiari de credite, în conformitate cu Ordinul tipărit 4576/230/2445 din 11.07.2011 emis de MECTS/(MAI/MFP (modificat si completat) și a celorlalte acte normative în vigoare”, se arată în informarea inspectoratului școlar.
Informarea ISJ Buzău vine pentru clarificarea unor aspecte privind derularea fluxurilor de avizare a statelor de personal și plată/concedii de odihnă ale școlilor din județ.
Conform anexei 4, art. 2: „Directorul unităţii de învăţământ preuniversitar de stat poartă întreaga răspundere pentru derularea fluxurilor de lucru descrise în ordin, cu posibilitatea delegării operării aplicaţiei EDUSAL unei persoane desemnate în acest scop. În cele ce urmează, această persoană este denumită responsabil cu salarizarea.”
Pentru derularea fluxului de lucru aferent statului de plată, responsabilii cu avizarea statului de personal din partea Inspectoratului Școlar examinează acest stat pentru a verifica dacă acesta corespunde modului de calcul legal, în vederea avizării (anexa 4, cap. II, art. 3 (3)).
Pentru derularea fluxului de lucru aferent statului de plată a salariilor/avansuri concedii de odihnă sunt următorii pași, conform documentului ISJ Buzău:
- Responsabilul cu salarizarea din cadrul unității de învăţământ introduce datele statului de plată/CO, în aplicația EDUSAL pentru avizare, de către inspectoratul şcolar.
- Responsabilul cu validarea statelor de plată/CO din partea inspectoratului şcolar examinează statele respective pentru conformitate cu statul de personal şi reglementările legale.
„Dacă statul de plată/CO corespunde statului de personal (existând doar diferențe legitime, motivate) și normelor legale, atunci responsabilul cu validarea îl validează, respectiv se confirmă, se recunoaște legalitatea acestui act (nu corectitudinea modului de calcul).
În cazul în care acesta nu corespunde, responsabilul cu validarea din inspectoratul școlar notează observațiile și îl respinge în vederea efectuării corecturilor şi reluării fluxurilor de către unitatea de învățământ”, potrivit sursei citate.
ISJ Buzău mai transmite ca unitățile de învățământ să tipărească și să verifice statele de personal /plata din Edusal înainte de trimitere.
Foto: © Ammentorp | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
1 comment
le va face inspectoarea aia care recorecteaza că n are încredere în profesori;:))