Standardele minimale naționale naționale pentru conferirea titlurilor de conferențiar și profesor universitar, a atestatului de abilitare și a diplomei de doctor, elaborate de CNATDCU și care au stârnit critici numeroase pe parcursul consultărilor publice inițiate de Ministerul Educației, sunt criticate și de Facultatea de Administrație și Management Public a Academiei de Studii Economice din București. Potrivit unui memoriu adresat de aceasta ministrului Educației, Ligia Deca, standardele în formula propusă la nivelul Comisiei de Sociologie, Științe Administrative și Științele educației a CNATDCU prezintă o serie de neajunsuri substanțiale, prima dintre care este faptul că din formula propusă este eliminată componenta didactică.
Reprezentanții Facultății menționate cer, totodată, o „dezbatere constructivă pe tema modificării standardelor minimale necesare și obligatorii având în vedere că schimbarea acestora va impacta semnificativ asupra carierei cadrelor didactice, dar și asupra planurilor de dezvoltare a unei cariere didactice în învățământul superior pentru persoanele interesate”
Printre problemele constatate în memoriu, document transmis și redacției Edupedu.ro:
- Terminologia utilizată este „relativ ambiguă”
- O distincție „subiectivă, aleatorie și discreționară între nucleul disciplinei (…) și domeniile conexe”
- „Nu există o corelație între domeniile definite la ruta ISI și la ruta SCOPUS”
- Autorii consideră „inoportună eliminarea punctajului pentru bursele postdoctorale” în cadrul unui indicator
- E nevoie să fie „eliminat subiectivismul în evaluare”
- Există criterii și exprimări „discriminatorii”
Propunerile de standarde minimale naționale au fost puse inițial în consultare publică la începutul lunii martie, Ele au atras recomandări, dar și critici în cadrul procedurilor de consultare publică. În chiar ultima zi a acestor prime proceduri, pe 22 martie, cele aferente domeniului chimie erau contestate de profesori ai Facultății de Chimie a Universității din București, după cum Edupedu.ro a scris aici. Această contestație a fost susținută ulterior de sindicatul Gaudeamus al cadrelor didactice din Universitatea din București.
Iar Edupedu.ro a semnalat un memoriu al unei facultăți a Universității Al.I. Cuza din Iași, prin care erau ridicate obiecții față de standardele minimale pentru domeniile Sociologie, Științe Administrative și ale Comunicării, profesorii ieșeni obiectând totodată față de durata redusă a dezbaterii pe această temă: memoriul arăta că o consultare adecvată „a lipsit cu desăvârșire fiind impuse o serie de criterii fără niciun fel de argumentare sau de explicare a principiilor care au stat la baza delimitării acestora”.
La sfârșitul lunii martie, Ministerul Educației a anunțat dezbateri publice, pe specializări, pe tema Standardelor minimale, dezbateri care vor dura până în data de 20 mai.
- Memoriul Facultății din cadrul ASE a fost transmis luni, zi în care Ministerul Educației a anunțat și declanșarea procedurilor pentru alegerea viitoarei comisii naționale CNATDCU, ce ia locul Consiliului cu același nume și care a elaborat standardele aflate încă în dezbatere.
Memoriul integral, semnat de decanul Facultății de Administrație, Elvira Nica, și de directorul Departamentului de Administrație și Management Public, Cristina Alpopi:
Citește și:
Ministerul Educației începe alegerea viitorilor membri CNATDCU, instituție lăsată prin Legea Deca-Iohannis fără rolul principal în analiza plagiatelor și transformată în Comisie coordonată ministerial / Selecția membrilor pentru mandatul 2024-2028 are loc în pline dispute privind standardele minimale pentru titluri academice
CALENDAR Ministerul Educației anunță dezbateri publice, pe specializări, privind Standardele minimale naționale pentru titlurile de profesor și conferențiar, atestatul de abilitare și diploma de doctor, după o perioadă scurtă de consultări, care a stârnit critici până în ultima clipă
Noile standarde minimale propuse pentru titlurile de conferențiar și profesor în domeniile Sociologie, Științe Administrative și ale Comunicării nu includ indicatori pentru componenta didactică / Era nevoie de o dezbatere mult mai largă – Memoriul unei Facultăți a Universității Al. I. Cuza din Iași
Standardele minimale pentru titlurile de profesor și conferențiar – Sindicatul Gaudeamus al cadrelor didactice din Universitatea din București se alătură criticilor: Consultarea publică este „lipsită de coerență și de rezultat”
Standardele minimale pentru titlurile de conferențiar și profesor universitar, diploma de doctor și atestatul de abilitare în domeniul chimie, contestate de profesori ai Facultății de Chimie – Universitatea din București
Standardele minimale pentru titlurile de conferențiar și profesor universitar, diploma de doctor și atestatul de abilitare, puse în dezbatere publică de Ministerul Educației, cu întârziere
Foto: © Picsfive | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.
2 comments
Profesori cu titluri mari pentru scopuri mici! Scoala romaneasca este in deriva!
Discutați, Discutați, Discutați! Propuneți, Propuneți, Propuneți! UITAȚI(intenționat)DEDICAȚIA ȘI PREGATIREA???