Specialistul internațional în domeniul educației John Hattie, referință pentru școala bucureșteană, dar privit cu reținere de alți experți în educație, va primi titlul de Doctor Honoris Causa al Universității din București  

Sursa: Captura Youtube - Taylor&Francis Books

Expertul în educație John Hattie, Profesor Emerit al Universității din Melbourne, Australia, va primi distincția de Doctor Honoris Causa din partea Universității din București, în cadrul unei ceremonii ce va avea loc pe 24 octombrie, anunță instituția de învățământ superior.  El a fost invocat adesea, ca referință, de specialiști în domeniul educației de la București, dar lucrările sale sunt privite cu mai multă reținere de alți reprezentanți ai mediului academic, după cum a semnalat, chiar zilele trecute, cercetătorul Dacian Dolean.

Potrivit anunțului făcut de Universitatea din București, John Hattie a scris 62 de cărți și numeroase articole care servesc drept texte fundamentale pentru educatori și factorii de decizie. Visible Learning for Teachers și Visible Learning into Action sunt doar două dintre lucrările ce au tradus cercetările complexe în strategii practice care pot fi implementate în sălile de clasă. Cartea sa The Politics of Distraction explorează modul în care forțele politice pot devia atenția de la practicile bazate pe dovezi în educație, reprezentând încă o dovadă a angajamentului său de a se asigura că învățarea rămâne în centrul politicilor educaționale.”

Aceeași descriere notează că:

John Hattie este invocat adesea de experții Universității din București în dezbaterile despre educație – vezi, între altele, referirile repetate făcute de profesorul Dragoș Iliescu, de la Școala Doctorală de Psihologie în cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației, în mai multe analize și comentarii pentru Edupedu.ro pe parcursul ultimilor ani – aici, aici sau aici.

În comunicatul UB se arată, despre „Visible Learning”: „Dintre cele opt cadre de gândire pentru predare eficientă pe care le propune se remarcă două: faptul că predarea este mai mult despre învățare decât despre simpla livrare a conținutului și că educatorii trebuie să-și evalueze continuu propriul impact asupra rezultatelor elevilor. După cum spune adesea, educatorii trebuie să treacă de la transferul de cunoștințe la co-producerea învățării. Cercetările sale stau la baza programului Visible Learning, care este implementat acum în peste 10.000 de școli din întreaga lume.”

Exit mobile version