Spațiile în care învață elevii relocați din peste 900 de școli încă sunt verificate de inspectorii sanitari. Controalele au început în prima zi de școală și durează până pe 20 septembrie, potrivit Ministerului Sănătății

0 vizualizări
Foto: INQUAM Photos / George Călin
Încă nu s-au finalizat verificările inspectorilor sanitari în spațiile în care învăța mii de elevi relocați din cauza lucrărilor de reabilitare sau renovare. Controalele au început în prima zi de școală și urmează să se încheie pe 20 septembrie, peste 2 zile, potrivit unui răspuns al Ministerului Sănătății transmis la solicitarea Edupedu.ro. Amintim, anul acesta școlar a început cu elevi din peste 900 de școli în renovare, iar ministra Educației se lăuda cu un număr record de școli în reabilitare. Cu doar 4 zile lucrătoare înainte să înceapă anul școlar Ligia Deca spunea că “încă se fac verificări dacă spațiile găsite la nivel local sunt și adecvate“.

Controalele direcțiilor de sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătății au început în prima zi de școală, pe 9 septembrie, în spațiile în care mii de elevi au fost relocați pentru că încă se renovează peste 900 de școli. “Verificările durează până în data de 20 septembrie, iar rezultatele vor fi publicate pe pagina de internet a instituției”, a răspuns Ministerul Sănătății pentru Edupedu.ro.

Răspunsul integral transmis de Ministerul Sănătății

“Urmare a solicitării dumneavoastră transmisă Ministerului Sănătăţii, referitoare la controalele efectuate de DSP la spațiile în care elevi au fost relocați din cauza lucrărilor de reabilitare, vă comunicăm următoarele:

Având în vedere Planul național de acțiuni tematice de control în sănătate publică aprobat pentru anul 2024, precum și atribuțiile Ministerului Sănătății, Inspecția Sanitară de Stat a dispus organizarea, în perioada 09.09.2024 – 20.09.2024 a unei acțiuni tematice de control pentru verificarea respectării legislației în vigoare, privind unitățile de învățământ preuniversitar.

Raportul privind rezultatele acțiunilor de control va fi înaintat conducerii Ministerului Sănătății pentru aprobarea publicării pe pagina de internet a instituției”.     

Informații de context

Anul școlar 2024-2025 a început cu peste 900 de școli aflate în reabilitare sau renovare, lucru cu care ministra Educației s-a lăudat, spunând că este „un record ce arată nu doar creșterea implicării autorităților locale în viața școlii, ci și buna colaborare în comunitățile din țară”.

Cu 4 zile lucrătoare înainte de începerea școlii ministra Ligia Deca spunea într-un briefing de presă că „toți copiii încep luni școala în format fizic. Trebuie găsite soluții pentru ca toți copiii să meargă fizic la școală”. Ligia Deca a fost întrebată fiind în legătură cu cele peste 800 de școli aflate în șantier, în momentul începerii anului școlar. Cu câteva zile înaintea acestui moment, ea a spus că încă „se fac verificări (…) pentru a ne asigura că aceste spații sunt adecvate”. 

Ligia Deca a dat termen de finalizare a lucrărilor, pentru o parte dintre școli, „sfârșitul lunii decembrie”.

Ministra Educației a spus la ședința pentru pregătirea deschiderii anului școlar 2024-2025,  că atât inspectoratele școlare cât și autoritățile locale trebuie să gestioneze cu “diplomație și atenție” nemulțumirile părinților pe fondul relocării elevilor din peste 900 de școli din țară.

“Este o provocare pentru autoritățile publice locale pentru conducerile unităților de învățământ și pentru inspectoratele școlare în a identifica cele mai bune spații în a discuta cu părinții în a comunica cu părinții în așa fel încât anul școlar să înceapă în bune condiții. (…) Trebuie să gestionăm cu diplomație, cu atenție, toate nemulțumirile care pot veni din partea familiilor care un timp limitat vor trebui să-și ducă copiii în alte spații”, a spus Deca.

În aceeași ședință privind începerea anului școlar, Amalia Șerban, de la direcția de sănătate publică din Ministerul Sănătății a subliniat că ar trebui o atenție sporită în spațiile unde elevii vor fi relocați și că direcțiile de sănătate publică vor verifica respectarea tuturor normelor minime de igienă pentru copii.

Edupedu.ro a scris despre un caz de relocare a elevilor din București. Situația semnalată de părinții elevilor de la Colegiul Național de Arte Dinu Lipatti din București, care au depus un memoriu către ministra Educației și la Primăria sectorului 4, după ce au fost înștiințați că elevii vor fi nevoiți anul acesta să facă naveta între două spații aflate la 7 km distanță, pentru că nu se pot realiza lucrările de reabilitare energetică. 

Citește și:
BREAKING Peste 800 de școli în șantier, anunță Ligia Deca, cu trei zile lucrătoare înainte de începerea cursurilor. Ministra nu spune nimic despre câte unități de învățământ nu-și vor putea primi elevii în prima săptămână

Ar trebui o atenție sporită în spațiile unde elevii vor fi relocați. Direcțiile de sănătate publică vor verifica respectarea tuturor normelor minime de igienă pentru copii, spune Amalia Șerban, de la direcția de sănătate publică din Ministerul Sănătății
Ligia Deca, despre cele peste 800 de școli în șantier la începutul anului școlar: „Toți copiii încep luni școala în format fizic” / Încă se fac verificări dacă spațiile găsite la nivel local sunt și adecvate
Memoriu al părinților de la „Colegiul Național Dinu Lipatti” din București, către Ligia Deca, după ce elevii trebuie să facă naveta între două sedii aflate la 7 km distanță: Să trimiți elevi de clasa I, a II-a sau a V-a cu vioara în spate sau alte instrumente, să alerge între orele de cultură generală și cele de specialitate, îi va face treptat să renunțe  

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Revizuirea programei școlare dintr-o perspectivă feministă. De exemplu, informații despre emanciparea femeilor și politica pro-natalistă a regimului Ceaușescu, la istorie – recomandare din Egalitatea de gen în educație. Raport de monitorizare a politicilor publice

Proiect de cercetare pentru revizuirea programei școlare dintr-o perspectivă feministă, module privind egalitatea de gen în pregătirea psihopedagogică a viitorilor profesori, formarea responsabililor cu egalitatea de șanse din școli, inființarea…
Vezi articolul

Școlile ar putea angaja persoane necalificate să fie profesori, pentru cel mult un an școlar, dacă au studii superioare, în lipsă de personal calificat. Statutul lor va fi de cadru didactic asociat, potrivit proiectului de Lege Deca – surse

Școlile ar putea angaja persoane cu studii superioare, fără formare inițială, cu avizul Direcţiei Judeţene de Învăţământ Preuniversitar/ Direcţiei Municipiului Bucureşti de Învăţământ Preuniversitar (DJIP/DMBIP), dacă există o lipsă de…
Vezi articolul

Anchetă în cazul elevului navetist care a fost călcat de tren în drumul pe jos la școală. Ministerul Educației: Programul de dotare a UAT-urilor pentru asigurarea transportului școlar este gestionat de către Ministerul Dezvoltării

Ministerul Educației a cerut Inspectoratului Școlar Județean Iași „analizarea circumstanțelor evenimentului” tragic din orașul Podu Iloaiei, unde un elev de 12 ani a fost călcat de tren pe când traversa…
Vezi articolul