Sorin Decă a fost numit din nou secretar general adjunct al Ministerului Educației, la cererea ministrului Ligia Deca, după ce ocupase prin concurs șefia Direcției România educată tot din această poziție

3.094 de vizualizări
Concursul de directori la București
Foto: Pexels.com
Sorin Decă a fost numit secretarul general adjunct al Ministerului Educației, potrivit unei decizii publicate în Monitorul Oficial. Inițial, Decă nu a mai fost secretarul general adjunct al Ministerului încă de la începutul lunii octombrie, moment în când a fost publicată în Monitorul Oficial decizia privind încetarea exercitării funcției. Sorin Decă este și directorul general al Direcției generale pentru implementarea proiectului „România Educată”.

„Începând cu data intrării în vigoare a prezentei decizii, domnul Sorin Ștefan Decă, director general al Direcției generale pentru implementarea proiectului „România Educată”, exercită, cu caracter temporar, funcția publică vacantă din categoria înalților funcționari publici de secretar general adjunct al Ministerului Educației pentru o perioadă de 6 luni”, prevede decizia de mai sus.

Foto: Captură Monitorul Oficial

Sorin Decă a participat din funcția de secretar general adjunct al Ministerului Educației la concursul pentru ocuparea postului de director general al Direcției Generale pentru Implementarea Proiectului România EducatăEdupedu.ro a scris că acest lucru ridică urme de suspiciuni.

Întrebat dacă există vreo verificare pentru concursul pe care l-a câștigat acesta, concurs la care a participat din postura de șef al celor din comisie, Ministerul Educației a răspuns în 3 pagini și a dat de înțeles că nu există suspiciuni. Răspunsul instituției este asumat de Direcția Generală Juridică și Control și de Direcția Resurse Umane și Salarizare.

De menționat este că Sorin Decă a obținut punctajul maxim la interviu, adică 100 de puncte. Când a fost contactat de Edupedu.ro, el a negat că ar fi un conflict de interese și a spus că urmează să fie încadrat pe postul de director.

Amintim că Direcția Generală pentru Implementarea Proiectului „România Educată” din Ministerul Educației are două alte direcții în componență, una care se ocupă de strategii pentru implementarea proiectului și alta care are în sarcină monitorizarea și evaluarea implementării acestuia.

La art. 20 alin. 5 din Regulamentul de organizare și funcționare a Ministerului Educației apare că Direcția Strategii pentru Implementarea Proiectului România Educată îndeplinește următoarele funcții și atribuții:

A. Transpunerea obiectivelor și măsurilor stabilite în Proiectul România Educată în documente suport pentru implementarea acestora.

B. Asigurarea organizării cadrului administrativ, tehnic și metodologic necesar pentru coordonarea stadiului îndeplinirii obiectivelor Proiectului România Educată și al reformelor/investițiilor din PNRR.

C. Verificarea îndeplinirii țintelor și indicatorilor din Proiectul România Educată și a țintelor și jaloanelor din PNRR.

D. Realizarea corelării necesare între obiectivele Proiectului România Educată și reformele/investițiile PNRR, pe de o parte, și obiectivele programelor operaționale/proiectelor finanţate din fonduri externe rambursabile și nerambursabile, pe de altă parte.

E. Asigurarea selecției și contractării unor categorii de proiecte/scheme de granturi din PNRR.

F. Reprezentarea în grupuri de lucru/ comitete/ consilii interne, interinstituţionale, la reuniuni interne, europene şi internaţionale (la nivelul Comisiei Europene ș.a.).

Citește și:
Un șef din Ministerul Educației a candidat pe postul de Director general al Direcției România Educată, care era și în subordinea lui. A luat concursul cu 100 de puncte la interviu / „Dacă era conflict de interese, nu făceam asta”, susține Sorin Decă
Ministerul Educației: Sorin Decă este noul director general al direcției România Educată din Minister
OFICIAL Sorin Decă nu mai este secretarul general adjunct al Ministerului Educației

2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

INTERVIU Scriitoarea Adina Popescu: Dacă vrem copii care citesc, atunci să îi vadă pe părinți, bunici și profesoara de la școală că deschid o carte. Poveștile să fie cât mai adaptate vremurilor în care trăiesc, altfel n-o să se regăsească în ele

Literatura pentru copii a evoluat în mod surprinzător în ultimii 35 de ani, de la o piață de carte inexistentă, la nenumărate titluri noi care lasă în urmă formulările „pufoase”…
Vezi articolul

Școala trebuie să fie împănată cu elemente digitale, cu ecrane, cu senzori, cu echipamente conectate care să o facă atractivă. Prin școala inteligentă îi putem face pe elevii noștri mult mai atenți și mai interesați de conținutul pe care urmează să-l oferim acolo – Mihnea Rădulescu, director într-o companie de telecomunicații

Copiii noștri trăiesc într-un mediu digital. (…) Prin școala digitală sau școala inteligentă îi putem face pe elevii noștri mult mai atenți și mult mai interesați de conținutul pe care…
Vezi articolul

INTERVIU Istoricul Metin Omer, despre situația din Israel: Față de Yom Kippur 1973, Hamas nu a făcut nicio deosebire între civili și militari / Există o tradiție ca societatea palestiniană să susțină organizațiile care au reușite împotriva Israelului / Gaza nu poate fi controlată de Israel pe termen lung din cauza demografiei

Cum a luat naștere statul israelian modern? De ce nu s-a putut înființa un stat independent palestinian? Ce este organizația Hamas și cum este ea văzută de către societatea palestiniană?…
Vezi articolul