Sorin Cîmpeanu: Sunt încrezător că anul viitor va fi extinsă la nivel național această procedură de scanare și încărcare, de digitalizare a proceselor ce țin Evaluarea Națională și Bacalaureat / Timpul mediu de scanare și încărcare a unei lucrări a fost de două minute

Foto: © Antonio Guillem | Dreamstime.com

În județul Dâmbovița, s-au încărcat 3400 de lucrări, în 255 de clase de examen, din 133 de centre, în cadrul probei de limba română a Evaluării Naționale 2022, spune ministrul Educației într-o conferință de presă. Lucrările au fost scanate în fața elevilor, după ce au predat foile. Este un proiect pilot pe care ministerul l-a desfășurat anul acesta în 2 județe (Dâmbovița pentru Evaluarea Națională și urmează BAC-ul în Călărași) pentru ca evaluatorii să poată corecta în același timp lucrările elevilor și astfel, să înlăture situațiile în care erau diferențe prea mari între prima notă și a doua(cea finală, de după contestație).

Ministrul Educației consideră prima etapă a acestui mod de corectare al lucrărilor la examene, un succes și speră ca de anul viitor, toate lucrările de la Evaluarea Națională și Bacalaureat să poată fi scanate pe loc, imediat după predare și verificate simultan de doi profesori evaluatori, fără să fie influențați unul de nota celuilalt.

“Având în vedere acest succes de etapă vom vedea până la final și după operațiunea de evaluare, sunt încrezător că anul viitor putem extinde la nivelul național această procedură de scanare și încărcare, practic de digitalizare a proceselor ce țin de Evaluare Națională și a proceselor ce țin de examenul de Bacalaureat.

S-a înregistrat astăzi o premieră, o premieră absolută pe care o anunț cu mare plăcere. Până în acest moment proiectul pilot desfășurat la nivelul județului Dâmbovița a fost un succes în sensul în care, contrar îngrijorărilor, timpul mediu de scanare și încărcare a unei lucrări a fost de două minute. Și aici a fost vorba nu uitați, de școli din mediul rural cu slabă conexiune la internet. Poate dacă am fi avut o conexiune mai bună de internet, timpul poate ar fi fost și mai jos față de 2 minute. Altfel spus, în primele două ore, prima lucrare fiind predată la 10:15 până la 12:15, s-au încărcat 3400 de lucrări în 255 de clase de examen, deci 255 de scanere în 133 de centre de examen.

Este un element extrem de important, nu s-a mai reușit până acum acest lucru și, o spun, iertați-mi lipsa de modestie, sunt state europene cu sisteme de educație avansată care nu au înregistrat această reușită, nu au avut poate curajul să încerce acest lucru, dar cred că este o probă puternică pentru determinarea Ministerului Educației de susținere a digitalizării în sistemul de învățământ românesc,” spune ministrul.

Sorin Cîmpeanu vorbește despre avantajele acestui sistem de digitalizare al corectării lucrărilor.

“Practic putem avea următoarele avantaje: începând cu 15:00, cu această oră s-ar putea începe valoarea, direct. Fiecare cadru didactic evaluator și am exclus pe acei care anul trecut au dat note cu diferență mare de punctaj față de nota finală, deci fiecare evaluator poate să înceapă corectura. Un alt avantaj major este acela că dacă vrem să avem concluzii cu privire la creativitate ne uităm la compunere la subiectul doi, scanând electronic lucrările fiecărui elev putem să avem și anunțăm public rezultatul cu privire la notele acelui subiect care verifică competența de creativitate, putem să avem separat notele care verifică competența de a formula concluzii logice pe baza unui text,” a concluzionat ministrul.

Foto: © Antonio Guillem | Dreamstime.com  / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Exit mobile version