În județul Dâmbovița, s-au încărcat 3400 de lucrări, în 255 de clase de examen, din 133 de centre, în cadrul probei de limba română a Evaluării Naționale 2022, spune ministrul Educației într-o conferință de presă. Lucrările au fost scanate în fața elevilor, după ce au predat foile. Este un proiect pilot pe care ministerul l-a desfășurat anul acesta în 2 județe (Dâmbovița pentru Evaluarea Națională și urmează BAC-ul în Călărași) pentru ca evaluatorii să poată corecta în același timp lucrările elevilor și astfel, să înlăture situațiile în care erau diferențe prea mari între prima notă și a doua(cea finală, de după contestație).
- Pentru prima dată, anul acesta, elevi din două județe vor avea lucrările date în cadrul examenelor naționale evaluate digitalizat. Vor susține examenul in format clasic, dar la final sunt scanate lucrarile. Pilotarea evaluării digitalizate îi vizează pe elevii din Dâmbovița care dau Evaluarea Națională și pe cei din Călărași care dau Bacalaureatul. Potrivit Ordinului ce stabilește regulile acestei pilotări, profesorii care scanează lucrările elevilor primesc 150 de lei pe zi, iar un profesor evaluator în format digital la Evaluarea Națională 2022 este plătit cu 14 lei / lucrare corectată.
- Platforma pe care se desfășoară evaluarea digitalizată aparține Intuitext, a companiei Softwin, platformă folosită și la Olimpiada Națională de Matematică, după cum a spus, în mai, pentru Edupedu.ro Sorin Ion, secretar de stat în Ministerul Educației.
- Datele personale ale elevilor din Dâmbovița – CNP, nume și prenume – care dau Evaluarea Națională 2022 vor fi accesibile pe platforma companiei private care se ocupă de digitalizarea-pilot a corecturii examenelor naționale, arată un “ghid al profesorului asistent”
Ministrul Educației consideră prima etapă a acestui mod de corectare al lucrărilor la examene, un succes și speră ca de anul viitor, toate lucrările de la Evaluarea Națională și Bacalaureat să poată fi scanate pe loc, imediat după predare și verificate simultan de doi profesori evaluatori, fără să fie influențați unul de nota celuilalt.
“Având în vedere acest succes de etapă vom vedea până la final și după operațiunea de evaluare, sunt încrezător că anul viitor putem extinde la nivelul național această procedură de scanare și încărcare, practic de digitalizare a proceselor ce țin de Evaluare Națională și a proceselor ce țin de examenul de Bacalaureat.
S-a înregistrat astăzi o premieră, o premieră absolută pe care o anunț cu mare plăcere. Până în acest moment proiectul pilot desfășurat la nivelul județului Dâmbovița a fost un succes în sensul în care, contrar îngrijorărilor, timpul mediu de scanare și încărcare a unei lucrări a fost de două minute. Și aici a fost vorba nu uitați, de școli din mediul rural cu slabă conexiune la internet. Poate dacă am fi avut o conexiune mai bună de internet, timpul poate ar fi fost și mai jos față de 2 minute. Altfel spus, în primele două ore, prima lucrare fiind predată la 10:15 până la 12:15, s-au încărcat 3400 de lucrări în 255 de clase de examen, deci 255 de scanere în 133 de centre de examen.
Este un element extrem de important, nu s-a mai reușit până acum acest lucru și, o spun, iertați-mi lipsa de modestie, sunt state europene cu sisteme de educație avansată care nu au înregistrat această reușită, nu au avut poate curajul să încerce acest lucru, dar cred că este o probă puternică pentru determinarea Ministerului Educației de susținere a digitalizării în sistemul de învățământ românesc,” spune ministrul.
Sorin Cîmpeanu vorbește despre avantajele acestui sistem de digitalizare al corectării lucrărilor.
“Practic putem avea următoarele avantaje: începând cu 15:00, cu această oră s-ar putea începe valoarea, direct. Fiecare cadru didactic evaluator și am exclus pe acei care anul trecut au dat note cu diferență mare de punctaj față de nota finală, deci fiecare evaluator poate să înceapă corectura. Un alt avantaj major este acela că dacă vrem să avem concluzii cu privire la creativitate ne uităm la compunere la subiectul doi, scanând electronic lucrările fiecărui elev putem să avem și anunțăm public rezultatul cu privire la notele acelui subiect care verifică competența de creativitate, putem să avem separat notele care verifică competența de a formula concluzii logice pe baza unui text,” a concluzionat ministrul.
Foto: © Antonio Guillem | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
5 comments
Bacul nu ajuta la nimic in tara asta corupta care toata lumea se gandeste numa la bani!
Doamne ferește! Sper cat mai repede sa pleci de pe scaunul Ministerului Educației pana nu distrugi tot învățământul si il pui pe butuci definitiv … Sper va motiunea simpla a USR, sa treacă si sa dispari ever din viata politica.. Esti cel mai sinistru ministru din istorie… 👎👎👎👎👎👎
1. Poate cine nu a corectat teste în perioada pandemiei, poate considera că evaluarea lucrărilor online reprezintă un avantaj. Să privești ore intregi un ecran și să ai pretenția să evaluezi corect este o glumă.
2. Când a apărut internetul, am crezut că va fi momentul hotărâtor pentru noua generație de a studia mai mult. Ce naiv am fost! Pentru a da senzația că înțelegem actuala generație luăm măsuri care nu conduc la mobilizarea elevului de a studia. Dacă doriți să faceți ceva util, angajați în fiecare școală un consilier școlar și în condițiile în care un elev deranjează trei zile consecutiv orele de curs ale unui profesor, acesta să aibă dreptul alături de ceilalți colegi să-l trimită la consilierul școlar până acesta acesta își revizuiește comportamentul. Aceasta este principala problemă din învățământ pe care toți o știu dar nimeni nu vorbește despre ea. Dacă tot dorim să copiem, să copiem și ce au făcut alte țări în privința asta!
Când voi vedea la TV campanii de genul : ” Școala schimbă vieți!/ Spune NU drogurilor!/ A face curățenie în jurul nostru înseamnă sănătate! etc”, poate mai avem o șansă!
Daca a fost asa bine si cadrele sunt de excepție, de ce nu ar fi si salariile? Vreti numai sa facem, sa dregem, dar salarii? 3000 de lei pentru profesor cu 12 ani vechime și grad 1?
Pentru ca sindicatele stiu sa incaseze cotizatie nu sa se bata pentru un salariu decent in educatie.