Sorin Cîmpeanu: Orele remediale vor fi plătite profesorilor care vor preda

13.737 de vizualizări
ID 189108799 © Svitlana Ponurkina | Dreamstime.com
Orele remediale vor fi plătite suplimentar profesorilor care vor preda, spune ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu. într-o emisiune la postul B1TV. Acesta a spus că au fost identificate fonduri europene și din proiectul ROSE, prin care acest lucru va fi realizat.

“O componentă foarte importantă, inclusiv cantitativ, este resursa financiară necesară pentru plata orelor de acțiuni remediale. V-am spus, sunt identificate fonduri europene și un proiect ROSE, derulat împreună cu Banca Mondială, care are ca obiect exact partea asta de acțiuni remedialea în vederea combaterii abandonului școlar.

Or ceea ce planează ca și risc acum asupra populației școlare din România este creșterea abandonului școlar, care deja este un record în Europa. După ce că stăm rău, riscăm să stăm și mai rău și de asta sunt importante acțiunile remediale. Aceste acțiuni remedia le vor fi plătite profesorilor care vor preda, a declarat Cîmpeanu.

Proiectul ROSE este în valoare totală de 243,1 milioane de dolari, bani dintr-un împrumut dat de Banca Mondială, cu dobândă redusă, pentru reformarea educației românești. ROSE este cel mai amplu și mai scump proiect din Educație, care își propune să contribuie la reducerea abandonului în învățământul secundar și terțiar și la creșterea ratei de promovare a examenului de Bacalaureat. Efectele sale ar trebui să se resimtă asupra unui număr de 1.620.000 de elevi și studenți – potrivit planurilor inițiale.

Cîmpeanu a avut în ultima săptămână o serie de ieșiri publice. Dacă la debutul mandatului, la audierile din Parlament, plata profesorilor pentru a face educație remedială era sigură, după discuțiile cu sindicatele, de la minister,Cîmpeanu a spus că “s-a subliniat importanța acțiunilor remediale, nu numai pentru cei care susțin examenele naționale. Am fost de acord că este de recuperat, iar recuperarea se va face doar prin devotamentul fiecărui cadru didactic”.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a mai anunțat că în momentul de față, după centralizările de până acum, sunt 237 de mii de elevi care nu au avut internet și 287 de mii de elevi care nu au avut echipamente IT.

Oficialul marchează astfel un eșec al guvernului Orban în criza Educației, numărul elevilor fără acces la școala online fiind mai mare acum față de raportarea din primăvara anului 2020, pe baza căreia s-a făcut achiziția de aproape 250 de mii de tablete din bani guvernamentali.

Citește și:
Cîmpeanu spune că își dă demisia de la Ministerul Educației, la finalul lunii ianuarie, dacă nu primește “o creștere în valoare absolută” a bugetului. “Să fie măcar un pic mai mare decât în anul 2020”
Sorin Cîmpeanu, după consultările cu sindicatele din educație: Recuperarea se va face doar prin devotamentul fiecărui cadru didactic
Ministrul propus al Educației: Pentru educație remedială avem nevoie de disponibilitatea cadrelor didactice și de resurse financiare
VIDEO Sorin Cîmpeanu a primit aviz favorabil. Ministrul propus al Educației: Vom începe școala în format clasic cât de repede ne permite situația epidemiologică, începând cu educația timpurie și învățământul primar
Mircea Miclea: 3 urgențe pentru bugetul educației pe 2021 și obligatoriu trebuie susținute evaluările la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a. “Minciuna generalizată o vom plăti toți”

Foto: © Svitlana Ponurkina | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


12 comments
  1. Stimata Popescu Ina, sunteti cumva cadru didactic si nu ati lucrat in acea perioada? Sunteti inspector si ati monitorizat activitatea profesorilor? Sunteti parinte? Sunteti doar rau intentionata sa aruncati cu noroi in cei ce v-au pus creionul in mana? A fost oare vina noastra ca a venit pandemia? Cate categorii au stat acasa, si inca unii mai stau-cu plata/somaj tehnic/asistenta de urgenta, si altfel de ajutoare, tocmai pentru ca nu sunt solutii de revenire la normal? Si da, am facut ore, iar mai apoi, tot noi am recuperat lacunele. Asa ca, sa si vada fiecare de treaba lui!

  2. Domnilor profesori,ce este corect.Cate ore ati facut cu elevii din 11 martie 2020 -15 iunie 2020 si ati primit salariile ?

  3. Dupa atatea cursuri facute pe banii nostri si dupa munca intensa din online, cred ca daca nu ni se vor plati orele suplimentare pe care le vom face pentru recuperari, va fi dovada cea mai clara ca nimanui nu-i pasa de elevi, dar nici de dascali. Se gasesc bani pentru tot felul de categorii de bugetari, pentru varii ,,activitati” in pandemie, dar pentru noi nu. Si, da! Activitati remediale sau de recuperare trebuie pentru ca sunt multi elevi cu deficiente sau nevoi speciale care nu au putut intra online sau care, pur si simplu, nu au inteles materia daca nu au fost sprijiniti de cineva.

  4. Orele remediale se vor plati la fel cum s-au platit cele de la “plata cu ora” in 2020: cu vorbe. Guvernul e aproape acelasi din 2020. Ne-a pacalit o data Monica Anisie, iar acum doreste sa ne pacaleasca si Sorin Campeanu, ca doar sunt membri ai aceluiasi partid.

  5. ROSE, precum orele suplimentare se dau ” cu dedicație”!
    Directorii își aleg “echipa” cu care împart banii.
    Și, ar trebui sa se știe, că la fel se face și cu orele peste catedra…nu contează altceva decât cat cotizezi și cu ce îl poți tu ajuta, pe director.
    Așa că, oricât ai munci, remedierea se va face având în vedere alte criterii!

  6. Nu mai e zvon.

    MUNICIPIUL CRAIOVA
    CONSILIUL LOCAL AL MUNICIPIULUI CRAIOVA

    HOTĂRÂREA NR.370
    privind aprobarea cuantumului şi a numărului de burse acordate elevilor din învăţământul preuniversitar de stat din municipiul Craiova, în anul şcolar 2020- 2021

    Consiliul Local al Municipiului Craiova, întrunit în şedinţa ordinară din data de 31.12.2020;
    Având în vedere referatul de aprobare nr.186481/2020, raportul nr.186482/2020 întocmit de Direcţia Economico-Financiară și raportul de avizare nr.188191/2020 întocmit de Direcţia Juridică, Asistenţă de Specialitate şi Contencios Administrativ prin care se propune aprobarea cuantumului şi a numărului de burse acordate elevilor din învăţământul preuniversitar de stat din municipiul Craiova, în anul şcolar 2020- 2021 şi avizele nr.406/2020 al Comisiei IV-Învăţământ, Cultură, Sănătate, Culte, Tineret şi Sport, nr.407/2020 al Comisiei V-Juridică, Administraţie Publică şi Drepturi Cetăţeneşti şi nr.408/2020 al Comisiei I-Buget Finanţe, Studii, Prognoze şi Administrarea domeniului;
    În conformitate cu prevederile Legii Educaţiei Naţionale nr.1/2011, Ordinului Ministrului Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului nr.5576/2011 privind aprobarea Criteriilor generale de acordare a burselor elevilor din învăţământul preuniversitar de stat și Hotărârii Guvernului nr.1064/2020 pentru aprobarea cuantumului minim al burselor de performanţă, de merit, de studiu şi de ajutor social pentru elevii din învăţământul preuniversitar de stat, cu frecvenţă, care se acordă în anul şcolar 2020-2021;
    În temeiul art.129 alin.2 lit.b și d coroborat cu alin.4 lit.a și alin.7 lit.a, art.139 alin.3, lit.a, art.154 alin.1 şi art.196 alin.1 lit.a din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.57/2019 privind Codul administrativ;

    HOTĂRĂŞTE:

    Art.1. Se aprobă cuantumul pentru fiecare categorie de bursă acordată elevilor din învăţământul preuniversitar de stat din municipiul Craiova, în anul şcolar 2020- 2021, precum şi numărul beneficiarilor, începând cu 01.01.2021, după cum urmează:
    a. 1776 burse de merit, reprezentând 8% din numărul elevilor înscrişi la cursurile din învăţământul gimnazial, liceal sau profesional, în cuantum de 110 lei/lună;
    b. 1998 burse de studiu, reprezentând 9% din numărul elevilor înscrişi la cursurile din învăţământul gimnazial, liceal sau profesional, în cuantum de 100 lei/lună;
    c. 4023 burse sociale, reprezentând 15% din numărul elevilor înscrişi la cursurile cu frecvență din învăţământul preuniversitar de stat, în cuantum de 100 lei/luna.
    Art.2. În cazul în care numărul de burse aprobate este mai mic decât numărul elevilor care îndeplinesc condiţiile de acordare a acestora, consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ stabilesc, anual, criterii specifice de acordare a burselor şcolare, fără a se ţine cont însă de religie, rasă, sex, apartenenţă politică a elevilor sau a familiilor acestora, apartenenţa la organizaţii legal constituite, studiile efectuate în străinătate, precum şi accesul la burse din alte surse.
    Art.3. Primarul Municipiului Craiova, prin aparatul de specialitate: Serviciul Administraţie Publică Locală, Direcţia Economico-Financiară, Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj şi consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat din municipiul Craiova vor duce la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri.

    sursa: https://www.primariacraiova.ro/ro/hotarari-consiliul-local

    1. De ce sa recupereze cine si a facut datoria? Ma obliga cineva sa muncesc in plus? Unde? Poate in Coreea de Nord?!! Sa remedieze cine vrea pe cati bani vrea. Eu refuz. Mi-am facut datoria, nu putem obliga ‘otova’ profesorul la ore remediale din timpul liber. Cine crede ca nu a reusit sa-si termine de predat materia sa remedieze.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Amendamentele USR care prevăd ca profesorii să primească mai repede de 5 ani diferențele salariale pentru perioada 1 iulie 2017 – 31 august 2021 au fost respinse în Comisia de muncă pentru Senat / Mâine urmează votul în comisia de învățământ

Senatorii din comisia de muncă au respins azi amendamentele la proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de Urgență privind diferențele salariale pentru profesori. În prezent, potrivit OUG, acestea urmează să…
Vezi articolul

Bătaie de joc la adresa profesorilor și elevilor, din partea Ministerului Educației. Instituția le-a cerut cadrelor didactice să facă reperele metodologice pentru clasa a XI-a, pentru peste 80 de discipline, în doar 10 zile lucrătoare, în plină vacanță – document

Profesorii din grupurile de lucru pentru elaborarea/revizuirea curriculumului pentru disciplinele/ domeniile de studiu obligatorii din învățământul liceal și pentru calificările/domeniile de pregătire profesională pentru care se școlarizează prin învățământul profesional…
Vezi articolul
Ordinul privind organizarea cursurilor pe timp de pandemie

„Procedura de sancţionare a profesorilor ar trebui eficientizată, pentru a putea fi aplicate în mod real sancţiunile atunci când acest lucru se impune” – Rareș Voicu, președintele Consiliului Național al Elevilor, despre cazul de hărțuire sexuală din Neamț, prezentat de RISE Project

Consiliul Naţional al Elevilor condamnă cu fermitate comportamentul cadrului didactic din județul Neamț care i-a făcut avansuri sexuale unei eleve şi solicită intervenţia Ministerului Educaţiei şi sesizarea organelor competente, pentru…
Vezi articolul

Sergiu Arsene, primarul comunei Bod, Brașov: Cred că angajarea profesorilor trebuie să se facă la nivelul comunității, descentralizat / Trebuie să-i cuplăm cumva la comunitate / Copilul vine la școală dacă are condiții, nu dacă îi dăm tichete sociale

Cred că angajarea profesorilor trebuie să se facă la nivelul comunității, spune Sergiu Arsene, primarul comunei Bod, din județul Brașov, în cadrul conferinței online “Ziua Educației: Lecțiile pandemiei“, organizată de…
Vezi articolul