Sorin Cîmpeanu: Notele maxime la predarea online au crescut de 7 ori, așa încât mai mult de jumătate dintre elevii României ar trebui considerați de geniu

10.037 de vizualizări
colegiile universitare la care se intră fără BAC
Sorin Cîmpeanu / Foto: Gov.ro
Notele maxime au crescut, în contextul predării online, de șapte ori, “așa încât au generat acea problemă prin care mai mult de jumătate din elevii României ar trebui considerați de geniu”, a spus luni seară ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la B1 TV. El a făcut comentariile într-o intervenție pe tema testelor de Covid ca instrument de sprijin pentru școala cu prezență fizică, în contextul discuțiilor pe tema burselor.

Declarația făcută de Sorin Cîmpeanu la B1 TV:

  • „Testele (pentru depistarea infecției cu coronavirus) ajută la siguranța sanitară în școli. Siguranță sanitară în școli înseamnă școală cu prezență fizică, școală cu prezență fizică înseamnă limitarea pierderilor educaționale, a tulburărilor socio-emoționale. Mai nou, foarte mulți elevi au tulburări de vedere din cauza excesului de predare online. Deci sunt foarte, foarte multe neajunsuri. Ca să nu mai vorbesc de deformarea notelor, în care notele maxime la predarea online au crescut de șapte ori, așa încât au generat acea problemă prin care mai mult de jumătate din elevii României ar trebui considerați de geniu, deci n-am mai avea nicio problemă”.

În contextul disputelor produse în ultimele săptămâni de modificările privind bursele elevilor, ministrul a spus, de repetate ori, că pandemia, prin predarea online, a determinat o creștere a notelor elevilor. 

Chestiunea burselor a fost abordată, luni, în discuțiile dintre reprezentanții Consiliului Național al Elevilor (CNE) și Ministerul Educației. În urma acestor discuții, CNE a transmis un comunicat în care au arătat că, potrivit ministerului, toți elevii care au avut anul școlar trecut medii generale de peste 9.50 vor primi burse de merit pe semestrul al II-lea.


12 comments
  1. Cineva cu studii in agricultura sa decida finantele acordate tinerilor..
    Ati mai dezamagit o generatie , poate doua.Iar o sa plece valuri de tineri din tara , o sa ramana cei in varsta, parintii si bunicii celor ce astazi , le luati un drept.Daca nu le facilitati sederea in aceasta tara ,credeti ca apare dorinta de a ramane in ea? De la varste fragede spun toti ca pleaca din tara , nici nu stiu saracii ceea ce si-ar dori sa studieze , in ce domeniu sa profeseze ,ei stiu doar ca oriunde le e mai bine decat in Romania.Cineva ii va asculta si le va oferi conditii mai bune.

  2. Sunt clasa a 9-a. Media generala imi iese 9.46 iar pentru cateva sutimi nu iau bursa. Domnului Cimpeanu i se pare normal? I-as taia si lui salariu si i l-as da pe cu ce a imbunatatit el scolile din romania. Daca o sutime ii lipseste, nu primeste salariul.

  3. Domnule Ministru ,genialitatea unui om nu este direct proportionala cu notele din catalog !Trebuie sa fiti stresat ca un ‘geniu ‘va poate lua locul !nu fiti ingrijorat !nu imi aduc aminte ca geniile sa isi doreasca functii politice!

  4. Notele maxime au crescut de 7 ori.. Poate ar fi mai curect
    – “au crescut cu 70%”: 5+70%5=8,5.
    – “notele minime au crescut de 7 ori”: 1 > 1*7=7 si cei cu nota 3 au capatat 10..
    – notele maxime in trecut nu pot fi decat 10 si nr de note de 10 impartit la nr de elevi este de 7 ori nr de note de 10 de azi impartit la nr de elevi; 7*n1*10=n2*10 asadar n2=7*n1, deci “numarul de elevi cu note de 10 a crescut de 7 ori”.

  5. Doar online?? Haha! Elevii sunt tot mai geniali si tot mai inculti – iata ca e posibil, concomitent! Explicatia este ca evaluarea didactica masoara potentialul aprioric si de perspectiva al elevilor, cantitatea materiei cenusii si nr. circumvolutiunilor mediate filogenetic, abilitatile prognostice ale omului modern (homo sapiens tehnologicus) proiectate in apogeul eflorescent de adolescenta tarzie.

  6. Notele și din online și de la prezență fizică la școală sunt foarte mari. Părinții fac presiuni asupra profesorilor pentru a pune note mari. Acest lucru se întâmplă de ani buni nu doar din timpul școlii online.
    De ce nu publicați mesajele vă deranjază adevărul?
    Dacă ne uităm la evaluările naționale de pe parcursul anilor vedem gradul de cultură al elevilor. Noroc pentru ei că nu primesc note și nu se trec în catalog.

    1. Evaluez de la bun inceput la clasa a sasea. Nici nu se obosesc sa mai scrie. Una mi a zis ca i a spus ma-sa ca oricum sunt niste coduri si nu se trece nota in catalog. Ce mai vreti? Am avut si director care mi a atras atentia ca a venit mama fetei cu un 9 si un 10 sa spuna nu cumva sa ii pun 9.

    2. Cea mai buna soluție ar fi o evaluare nationala la sfârșit de semestru in locul tezei și corectarea sa fie făcută tot ca la examen național.Si atunci ar învața și nu ar mai fi probleme.

    3. Din pacate, cam asa este. Si tot din pacate, acest obicei incepe sa se extinda si la invatamantul superior, odata ce tot mai multi analfabeti functional vor parasi bancile scolii cu diplome de excelenta.

      1. @Asadar… fenomenul e mult mult mai grav…. a inceput sa se extinda nu in invatamantul preuniversitar – de ult napadit si el, ci printre cei care se intorc in scoli, de cealalta parte a catedrei… printre profesori!

    4. Cea mai mare aberatie a fost aceea cu “a cere permisiunea parintilor pentru a trece in catalog nota obtinuta de elev”. A fost despre ingenuncherea dascalilor!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Raportul național de evaluare de la testarea standardizată privată din iunie, pe 150 de mii de elevi din 500 de școli de stat, publicat de Ministerul Educației, are copyrightul companiei partenere a ministerului și nimic din el nu poate fi publicat fără acordul acesteia

Raportul național de evaluare în urma testării standardizate din mai-iunie 2022, publicat de Ministerul Educației pe site-ul propriu, este marcat pe fiecare pagină cu dreptul exclusiv al autorului „Copyright, toate…
Vezi articolul

Rezultate simulare Evaluarea Națională 2023 în Iași: A crescut cu 15% numărul celor care iau măcar 5, față de simularea din ianuarie / Se menține decalajul la Matematică între urban și rural de 40%

Elevii care au promovat ambele probe la simularea examenului de Evaluare Națională din luna martie 2023 reprezintă 55.18% din totalul celor 7579 de elevi care le-au susținut, cu 15.60% peste…
Vezi articolul