„Mediile semestriale nu am avut niciodată o relevanță adevărată. Mediile semestriale au făcut parte din acea goană după note, care este extrem de dăunătoare, goana după note din ce în ce mai mai puțin relevante”, a declarat ministrul Educației, la B1TV, când a fost întrebat cum s-a ajuns la eliminarea mediilor semestriale.
Amintim că Sorin Cîmpeanu a anunțat astăzi în cadrul unei conferințe de presă că „se renunță la mediile semestriale, se renunță la obligativitatea susținerii tezelor semestriale”, și că „va fi necesară o singură medie generală la finalul anului școlar”. Mai multe detalii aici.
- Astăzi a avut loc ședința Comitetului pentru Dialog Social în care este prezentat de către Ministerul Educației conținutul noului Regulament de funcționare și organizare a institutțiilor de învățământ din preuniversitar (ROFUIP).
Moderatoare: Există, de asemenea, o modificare în ceea ce privește mediile. Nu vor mai fi medii semestriale. Cum s-a ajuns la concluzia eliminării acestor medii semestriale?
Sorin Cîmpeanu: Mediile semestriale nu am avut niciodată o relevanță adevărată. Mediile semestriale au făcut parte din acea goană după note, care este extrem de dăunătoare, goana după note din ce în ce mai mai puțin relevante. Media semestrială nu a folosit niciodată cu adevărat. Media semestrială a fost doar un factor de stres pentru elevi. Atâta vreme cât profesorul trebuie să aibă libertatea unei evaluări ritmice pe parcursul întregului an școlar, evaluare care să fie adaptată procesului de predare, fiecare profesor știe că disciplina sa este construită pe unități de învățare, știe cel mai bine cum și când trebuie să evalueze. Și atunci Ministerul Educației, în consultare cu partenerii de dialog social, și chiar astăzi s-au validat aceste lucruri la nivelul Comisiei de Dialog Social, le-am și anunțat public. A rezultat că un număr de N + 3 note este suficient pe parcursul întregului an școlar, fără să existe alte constrângeri pentru profesori. Ministerul Educației așteaptă o singură medie generală, la finalul fiecărui an școlar.(…)”.
Edupedu.ro a publicat în ultimele zile cele mai importante modificări și completări apărute în documentul de lucru obținut. Acestea sunt:
- O nouă comisie permanentă se înființează în fiecare școală din România – Comisia pentru mentorat didactic și formare în cariera didactică (CMDFCD). Ce atribuții are vedeți aici
- Din această toamnă școlile pot folosi doar catalogul electronic, dar acesta trebuie tipărit obligatoriu și arhivat.
- Profesorii pot decide cu câte note încheie media anuală, după eliminarea obligativității tezei.
- Elevii trebuie să aibă anual cel puțin trei note peste numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ.
- Directorii primesc sarcina de a numi, prin decizie, componența consiliului profesoral – în varianta actuală de ROFUIP această numire nu era un act separat, fiind stabilit prin regulament că din acest consiliu fac parte toți profesorii.
- Directorii de școli pot fi chemați la muncă în timpul concediului lor de odihnă „pentru interese urgente” de către inspectorii școlari generali, prevederea nu exista până acum în ROFUIP, ci doar în Codul Muncii.
- Elevii de clasa a IX-a se vor putea transfera doar în situații medicale deosebite
6 comments
Doamne ferește! Scoate tezele, 5 module…. o singură medie…. . Media de la sfârșitul anului școlar contează? Contează dacă eleviii acestei țări învață? Se pare că nu….dovada o reprezintă faptul că suntem pa locul I la mame minore, deci educație și România educată înseamnă muuuuuult sex. Deci bursele se dau în funcție de cât de mult sex fac elevii.
Felicitări celor care au implementat proiectul România educată, arată genial!!!
Cum nu se foloseau mediile semestriale? dar bursele dupa ce se dadeau? dar corigentele?
Daca n-ar exista un principiu de evaluare s-ar mai obosi sa invete cineva?
Istoria îl va retine ca groparul educației naționale.
Mare realizare!
Stai jos! Nu ai înțeles nimic Cârpeanu!
Ai 4 media pe primul semestru!
Dar stai liniștit, oricum nu contează! Poți sa continui la fel, nu are nicio relevanță!
Ești corigent la toate !
Ca profesor de matematica ( 40 de ani) am fost foarte atent ca media semestriala a elevilor mei , pe o scara de la 1 la 10, sa reflecte nivelul real de cunostinte si competente corespunzator materiei parcurse in respectivul semestru. Mediile etapizate pe trimestre sau semestre erau utile ; erau folositoare pentru mentinerea atentiei si efortului in studiu in parcurgerea intregii materii ! Asa insa, elevul interesat fiind doar de media finala/generala, ar putea fi tentat sa invete sustinut doar spre finalul anului scolar sau, sa invete in primele module si sa le neglijeze pe ultimele.
Nicu tu nu ne-ai folosit niciodată cu adevărat. Ai fost doar un factor de stres pentru noi, profesorii. Si totusi esti inca ministrul educatiei.