Ministrul Educaţiei Naţionale, Sorin Cîmpeanu, cataloghează învăţământul în sistem simultan drept ”o nenorocire” şi susţine că acesta trebuie să dispară, potrivit news.ro.
Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a criticat, marţi seară, la Antena 3, modalitatea de predare în sistem simultan şi afirmă că este ”o nenorocire”.
”Învăţământul simultan este o nenorocire, dar este o problemă cronică a învăţământului românesc. Nu ştiu de situaţii în care, în vremuri de criză, să se facă reforme care să vină într-un cadru propice. Şi, totuşi, trebuie să se facă lucrul acesta. Învăţământul simultan trebuie să dispară, o spun cu toată răspunderea”, a afirmat Sorin Cîmpeanu.
El s-a arătat sceptic cu privire la calitatea învăţământului în online acolo unde elevii nu au acces la mijloace informatice, dar şi acolo unde un copil este nevoit să împartă spaţiul cu fraţi sau părinţi în timpul şcolii online.
Ministrul Educaţiei a mai afirmat că ”este foarte greu şi ca profesor să predai unei clase, unui ecran negru, este demotivant”.
Învățământul simultan este specific școlilor din mediul rural, unde multe clase de învățământ primar sunt cu predare simultană – fie că vorbim de Simultan II (adică două clase simultane), Simultan III, sau chiar Simultan IV – acolo unde învățătorul are în structura clasei elevi de la clasa pregătitoare până la clasa a IV-a.
În România, organizarea acestui tip de învăţământ este reglementată prin Legea Educaţiei Naţionale 1/2011 şi Ordinul MECTS 3062/19.01.2012.
Există o metodologie specifică pentru acest tip de predare, iar clasele simultane sunt înființate din cauza numărului insuficient de copii (natalitate în scădere sau depopulare) pentru a înființa o clasă separată.
Acest tip de învățământ este răspândit în multe state din întreaga lume.
Cîmpeanu a mai spus că directorii de școli trebuie să fie aleși prin vot de profesorii titulari cu normă întreagă din școlile respective.
Dacă școala nu se va putea deschide în format clasic, trebuie adoptate schimbări la examene, pe care nu le dorim a explicat Cîmpeanu, care a făcut și o greșeală gramaticală vorbind despre “nivele” de probleme ale educației.
Cîmpeanu a mai spus despre creșterea salariilor pentru profesori că “prioritate am să dau cheltuielilor de funcționare a școlilor“.
Foto: © Lightfieldstudiosprod | Dreamstime.com
Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.
6 comments
Tîmpeanu ar fi fericit dacă ar putea desființa învățămîntul cu totul, să rămînă doar fabricile de diplome. Toate deciziile lui de cînd e sinistrul educației asta arată!
Cum considera dl ministru ca va rezolva problema nr mic de elevi dintr-o comuna? Va strange 4-5 comune la un loc ptr a forma clase de sine statatoare? Si ce vor face copiii? Cum ii duce la scoala de centru? Cu autobuzele scolare zeci de km. Daca acum e foarte greu pentru copii cu naveta dintr-o comuna ce va face cand vor fi mai multe comune? Vir porni copiii la scoala de la ora 3 dim sa ajunga la timp la scoala. Ca banuiesc ca va pune un singur autobuz scolar. El nu stie realitatea si vorbeste ca sa se afle in treaba. Mai intai toti ministrii si parlamentarii ar trebui sa stie realitate din teren si apoi sa vorbeasca. Normal daca un ministru e de la scoli bune din orase mari sau sunt cadre universitare si nu stiu realitatea vor debita prostii si nu fac nimic cu scoala. Teorie stim toti dar realitatea e alta. Suntem satui de atatea metode teoretice de invatare si de atatea sfaturi date de psihologi dar care nu au aplicabilitate. Mai bine psihologii scolari si ar face treaba la scoala si ar prezenta cu adevarat realitatea. Nu truncheata cum.vor cei de la ISJ-urile si de la minister. Toata lumea are numai drepturi dar cand e vorba de obligatii ne dam in urma. Asa si cu elevii. Au numai drepturi dar cand cine vorba de obligatii dau innapoi . Nu am auzit nici un Elev din CNE sa zica ceva de obligatiile elevilor. Ei zic numai de drepturi incalcate. Dar de obligatii ale colegilor lor ne onorate frecvent nu mentioneaza. De aceea scoala e asa cum e. In alte tari exista si drepturi dar si obligatii care sunt respectate si de catre elevi nu numai de profesori
Eu personal am învățat într-o clasă simultană, I și a II-a. În timpul clasei I am însușit materia de a II-a simplu fiind atent la învățătoarea pe care o apreciez și respect toată viața mea pentru că m-a învățat cum să mă comport, cum să mă adaptez (competența cea mai importantă pentru profesori în timpul Doamnei Anisie), și cel mai important lucru: din fiecare dezavantaj să pot obține câte un avantaj.
Și încă un lucru: bănuiesc că și Domnul Ministru actual a auzit de metoda peer teaching …
Ca sa desfintezi aceasta forma de invatamant trebue sa ai bani.Sunt cazuri in care o clasa este compusa dinCP-1 elev,cls.I 3elevi,cls,a IIa -4 elevi.Ce faci? Dl ministru nu cunoaste realitatea si vorbeste asa sa se afle in treaba.
Am învățat și eu la simultan, nu a fost deloc o nenorocire. Dar ar fi fost o nenorocire ca la 6 ani să fac naveta la școală.
Care e ideea, până la urmă? Iar desființăm școli ca să facem economie la buget?
Nenorocire e in capul vostru. Coborati din sferele inalte in care ati fost ridicati si treziti-va la realitate. Nu suntem singurii. Sunt scoli in alte tari unde TOATA scoala de la primar la gimnaziu invata intr-o clasa. Daca simultanul de la tara e nenorocire, care e solutia? Sa inmulteasca acele clase de 35 -40 de elevi de la tara? Sa abandoneze copiii scoala?? Numai tampenii debitati in ultima vreme, in loc sa rezolvati probleme stringente.