Sorin Cîmpeanu, Consiliul Rectorilor: Într-un an cu efervescență politică specifică unui an electoral, nu credem că o lege a educației poate să fie ferită de interese politice

877 de vizualizări
Promovarea pe post - incompatibilități
Sorin Cimpeanu / Foto: Inquam Photos – Alexandra Pandrea
Consiliul Național al Rectorilor “susține importanța unei noi legi a educației”, dar “într-un an cu efervescență politică specifică unui an electoral, nu credem că o lege a educației poate să fie ferită de interese politice, diferite de cele ale sistemului de învățământ”, a declarat pentru Edupedu.ro președintele CNR, Sorin Cîmpeanu.

Astăzi a început la Universitatea Aurel Vlaicu din Arad prima reuniune a Consiliului Național al Rectorilor din anul 2019, la care participă și ministrul Educației, Ecaterina Andronescu.

Contactat de Edupedu.ro, Sorin Cîmpeanu a declarat, referitor la inițiativa declarată a ministrului de a elabora o nouă lege a educației, că “CNR (Consiliul Național al Rectorilor) susține importanța unei noi legi a educației, dar aceasta trebuie să fie rezultatul consultării și acceptării la nivelul întregii societăți, cu toate părțile implicate, fie că este vorba de studenți, elevi, profesori, instituții de asigurare a calității, beneficiari finali, respectiv angajatori, să fie un proiect cu viziune, ce poate oferi stabilitate și predictibilitate, absolut necesară într-un sistem precum cel al educației, în care rezultatele se pot obține exclusiv pe termen mediu și lung”.

Întrebat care este opinia cu privire la proiectul prezidențial pe educație România educată, aflat încă în dezbatere publică, președintele CNR a susținut că “dezbaterile, și într-o parte și în cealaltă, trebuie să fie continuate, de dorit ar fi ca aceste dezbateri să se suprapună și să aibă un interes comun, specific sistemului de educație – în paranteză fie spus, nu atât profesorilor, cât elevilor și studenților. Oricare ar fi proiectul, într-un an cu efervescență politică specifică unui an electoral, nu credem că o lege a educației poate să fie ferită de interese politice, diferite de cele ale sistemului de învățământ”.

În ceea ce privește modificările propuse de ministrul Educației la metodologia de evaluare a școlilor doctorale aprobată în noiembrie de ministrul interimar de la acea vreme Rovana Plumb și criticată dur de specialiștii din educație, Sorin Cîmpeanu a declarat că “în lipsa unei evaluări relevante și obiective a școlilor doctorale, există pericolul generării unui deficit de imagine la nivelul întregului sistem de învățământ superior și de asemenea dintre cele mai practice consecințe punctual menționez riscul blocării sumei de 80 de milioane de euro, sumă disponibilă ca finanțare europeană pentru burse doctorale și postdoctorale“.

Într-un comunicat remis anterior Edupedu.ro, Sorin Cîmpeanu a anunțat că CNR a cerut Ministerului Educației următoarele:

  • “1. Continuarea procesului de evaluare a școlilor doctorale, pe baza metodologiei de evaluare aflată în vigoare.
  • 2. Îmbunătățirea și revizuirea punctuală și justificată a unor indicatori, referitor la termenul de îndeplinire a standardelor.
  • 3. Pe baza punctului doi, extinderea cu o lună a termenului de depunere a Dosarelor de autoevaluare” [termenul este 15 februarie – n.red.].

Foto: Inquam Photos / Alexandra Pandrea

Citește mai jos criticile aduse Metodologiei în vigoare:

 

 


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
instrumente de predare la scoala

Clasele de-a V-a se reduc la maximum 29 de elevi, până la 1 septembrie. Ce copii pleacă din clasele aglomerate? „Lăsăm la latitudinea școlilor formarea efectivelor” – secretarul de stat responsabil cu învățământul preuniversitar

Numărul elevilor din clasele a V-a va fi redus până la 1 septembrie la maximum 29 de copii per clasă, așa cum prevede legea educației modificată de Parlament în urmă…
Vezi articolul

Comparație între sistemul educațional norvegian și cel românesc, făcută de învățătoarea Georgeta Safta de la Școala Gura Văii, Vâlcea: Fiecare elev norvegian are o persoană de încredere în școală în fața căreia să se poată deschide. Noi nu prea punem preț pe starea copilului

Elevii din Norvegia au în școală persoane de încredere, acestea pot fi cadre didactice sau personal auxiliar, oameni în fața cărora elevii să se deschidă și care să știe în…
Vezi articolul

Cine este Simona Bucura-Oprescu, propusă de PSD ministru al Muncii: A studiat la academia SRI / Laude pentru China și cerere de deschidere în Pitești a unui Institut Confucius / Protejată a fostului baron de Argeș Constantin Nicolescu

Simona Bucura-Oprescu a fost votată luni de conducerea PSD drept nominalizare pentru Ministerul Muncii în locul demisionarului Marius Budăi, scrie G4Media.ro. Simona Bucura-Oprescu este deputată PSD de Argeș, aflată la…
Vezi articolul

Olimpiada de Limba română 2024. Programa și regulamentul actualizat pentru elevii de gimnaziu au fost publicate de Ministerul Educației. Ce conținuturi au fost exceptate de la etapele pe județ și națională

Programa și regulamentul actualizat pentru Olimpiada Națională de Limba și literatura română (OLLR) 2024, clasele V-VIII, au fost publicate de Ministerul Educației. O noutate față de regulamentul pentru anul școlar…
Vezi articolul