“Feedback-ul din partea elevilor este un element important și nu este nou. Se practică în sistemul de învățământ universitar și diferă de evaluarea profesorilor. Elevii nu evaluează profesorii, elevii nu au competența de a evalua profesorii”, a declarat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, la Digi 24.
Ministrul a precizat că “trebuie făcută foarte bine diferența dintre acest feedback și componenta de evaluare, care trebuie să fie făcută de către cei cu competență. Elevii nu au această competență în a-și evalua profesorii”.
“Este vorba de importanța profesionalizării guvernanței școlilor, care include evaluarea cadrelor didactice care trebuie făcută de cei cu competențe în acest domeniu al evaluării. Feedback-ul este cu totul și cu totul altceva”, a încheiat Cîmpeanu.
Amintim că secretarul de stat din Ministerul Educației Radu Szekely a susținut la începutul săptămânii că, în acest semestru, Ministerul Educației va propune implementarea metodologiei de feedback al elevilor pentru activitatea profesorilor, în școlile care doresc, iar generalizarea procesului va avea loc din anul școlar următor. Acesta a revenit cu precizări după ce sâmbătă a declarat că „Ministerul Educației este în proces de elaborare a unei metodologii de consultare a elevilor la finalul fiecărui semestru în așa fel încât să se colecteze feedback”.
25 comments
Cum se poate evalua un profesor de Mathematica atunci cand jumatate din clasa au nevoie de profesor in particular la clasa V-a?
Domnule/Doamnă “B” sunteti foarte incrâncenat la orice propunere si idee de schimbare a sistemului.Este clar sunteti un aparator cu viata al acestui sistem de învățământ extraordinar ,nou,reformat……..,,Valorile sistemului” îsi apara cu viata ,,evoluția profesionala”.
@ioana
Sunt incrancenat fata de orice manifestare a prostiei. De aia iti si raspund.
@B
Sau poate sunteți încrâncenat pentru că nu știți cum este dincolo de porțile școlii.
@ mariana, ma miram de ce nu apari
Nu stiu. Cum e? Voi, mariane, ioane, laure, cristine, sunteti unice sau sunt mai multe exemplare ca voi?
Intr-un sistem profund corupt orice idee va sfarsi fie intr-un sertar, fie bagatelizata fie reinterpretata in stil balcanic.
Atat timp cat nu se traseaza o linie clara de reforme pe termen lung si la care nimeni sa nu poata interveni dupa fiecare vis sau halucinatii ,imbecilitati si prostii ale unor Dorei omniprezenti din ce in ce mai mult ajunsi in functii inalte nu o sa se intample nimic.
Din păcate acest domn ministru este mult sub așteptări. Pare total lipsit de viziune iar propunerile sale mă întorc cu gândul la era comunista. Nu este deloc potrivit pentru aceste timpuri, trăiește într-o altă dimensiune temporală. Cred că e nevoie de oameni ancorați în prezent nu în trecut. Din păcate nu este un caz singular, de foarte mulți ani s-au tot perindat astfel de oameni pe la ministere, indiferent din ce partid au facut parte.
Pai si profesorii sa dea feedback-uri pentru ministru. Nu ar fi normal?Si asa cum profesorii n-au fost intrebati daca sunt de acord ca elevii sa le dea feedback-uri(inclusiv cei din clasa a -V-a), nici ministrul sa nu fie intrebat daca accepta ca profesorii sa-i dea feedback.
De la cine ați fi dispus sa primiți feedback?
Ministrul primește feedback la Vot împreună cu toată clasa politică și cu partidul din care face parte!
După câte constat, nu sunt postate comentariile care dau argumente contra ideilor minunate ale ministrului Câmpeanu.
De cateva zile nu se mai posteaza niciun comentariu
Edupedu daca nu face fata postarilor de comentarii, ori sa mai angajeze un om, ori sa inchida rubrica de comentarii. Nu vorbim singuri aici ca prostii fara sa apara nimic. Aveti rating tocmai pentru aceasta rubrica. Inainte de pandemie va citeam doar cativa.
Chiar dacă li se justifica nota elevii care iau note sub așteptările lor și ale părinților lor, sunt porniți contra profesorului, mai ales dacă este vorba de materii obligatorii de examen.
Asa ca, doar elevii care învață ritmic (care evident au note bune și pot fi obiectivi, stabilind raportul corect între ceea ce știu și ce nota iau) vor evalua obiectiv profesorii. Aceștia sunt cam mai puțin de jumătate in clasele eterogene.
nu neaparat, sunt unii atat de cretini si cu bani, incat isi cumpara nota direct de la inspectorat sau men. Credeti ca astia isi mai pierd vremea sa evalueze profesori? din pacate cred ca sunt mai mult de jumatate in unele clase…stiu ce zic.
Bai Pistruiatule , vezi-ti de chifla ta .Noi si poporul nu ne intepam la incruntarea ta . Dumnezeu este Domnul si s-a arătat noua .Binecuvântat este cel ce vine intr-u numele Domnului. Huo guvernului anarhist si demagog cu Zoombe in frunte.
Domnule ministru….dv sunteți paralel cu sistemul de învățământ…..ce credeți ca se va întâmpla cu acest feedback????….Toți profesorii le vor da 9 și 10 ca să de.a bine la public ,….cu ghilimelele de rigoare……si apoi sa vedeți invazie de analfabeți….
Intrebare.De ce nu au fost si nu sunt evaluati profesorii de 30 ani?Scuze, am uitat ,exista doar evaluari cu foarte bine pentru profesori in pondere de 95% .Profesorii si elevii super pregatiti stau la baza evolutiei pozitive a tării.
Pentru ca nu le-a venit randul. Deocamdata sunt evaluati cei intre 27 si 29 de ani. Ioana, ce tare esti in clontz (ca si omniprezenta Cristina de mai sus), dar ce ne facem ca te tradeaza topica, bat-o s-o bata!
La baza probabilei tale involutii cine sta?
Ciudată țară!
Trebuie sa se revolte o întreagă categorie profesionala pt. ca ,, specialiștii” sa înțeleagă intr-un final, diferența dintre feed-back si evaluare!
E bine si in ceasul al 13-lea decât deloc!
Tot la acea emisiune moderatoarea a cărei prostie i se citea pe chip cu ușurință întreba de ce nu sunt sancționați profesorii care dau analfabeți funcțional. Eu am o întrebare pentru patronii acestui post. De ce angajează toate proastele?
De ce oare profesorii care au avut la clasă acest specimen l-au trecut clasa?
Să înțeleg că duduia este expert în educație, are puteri supranaturale și face din c…t bici.
In fine, vom face si noi in scolile noastre ceea ce se face de decenii in scolile din statele dezvoltate si de vreo 2 decenii in unele universitati romanesti… OPOZITIA si LIPSA DE CONSENS in acest scop se bazeaza in spatiul dambovitean in principal pe spaima unor cadre didactice si reticenta unor manageri din Ministerul Educatiei ca daca nu vor dori/ putea/ sti sa tina cont de cerintele elevilor (inclusiv cele in contradictie cu regulamentele si deciziile diriguitorilor) vor fi sanctionati (mai ales material), nu vor fi promovati, vor fi respinsi de sistem, etc.. Toti acestia ignora faptul ca tot ceea ce se face in educatie, pentru elevi si studenti – ca beneficiari/ clienti ai imensului sistem educational national – ar trebui sa fie realmente (nu ca pana acum, de multe ori, doar in declaratii si intentii!) IN BENEFICIUL LOR, serviciile educationale implicate fiind concepute si realizate in conformitate cu cerintele, nevoile si asteptarile lor (nu doar conform reglementarilor, regulamentelor si ordinelor ME si ARACIP/ ARACIS)…Numai in acest caz – putin probabil azi – va aparea in fine SATISFACTIA elevilor/ studentilor care de fapt inseamna CALITATEA serviciilor educationale… ARACIP si ARACIS se lauda ca se ocupa de asigurarea CALITATII educatiei dar nu au in vedere aceasta definitie a CALITATII si nici obtinerea SATISFACTIEI educabililor (elevi, studenti) dar si a angajatorilor si a altor parti interesate… Da, profesorii pot si trebuie sa primeasca FEEDBACK nu numai de la elevi/ studenti ci si de la angajatori, parinti, colegi si chiar sefii lor… Cat de mult conteaza acest feedback pentru ei este o cu totul alta problema care ….. are si ea solutiile ei, STATISTICE, deocamdata la altii , nu si in Romania!
Păi dacă vrem să facem în școlile noastre ceea ce se face de mult timp în alte țări haideți să începem cu ce trebuie: depolitizare, finanțare, dotare, infrastructură, formare continuă, programe școlare, manuale, salarizare. Și apoi vine, în mod natural, și „feedbecizarea” din partea elevilor care, culmea se face o dată/semestru, ca și cum în rest, LA TIMPUL OPORTUN, fiecare elev nu-și poate spune punctul de vedere, care poate da profesorului o altă viziune asupra a ceea ce face la clasă. Întrebări: 1. dacă doi sau mai mulți elevi din aceeași clasă exprimă puncte de vedere/fedback care se bat cap în cap? 2. de ce feedback-ul acesta este anonimizat riscându-se, prin practicarea lui, efecte educaționale din cele mai periculoase: delațiunea, neasumarea, lipsa de răspundere/responsabilizare, onestitatea, ca să nu enumer doar câteva?
De ce se presupune ca dumneavoastra aveti competenta necesara pentru a conduce un minister , dar elevii nu au competenta necesara pentru a evalua profesorii pe care ii vad aproape zilnic? Cum evaluati competentele elevilor? Ii considerati inferiori si neimportanti doar pentru ca nu sunt majori inca si nu pot vota? Elevii stiu cel mai bine daca inteleg sau nu modul in care preda un profesor. Nu va faceti griji pentru ca in viitor , cu siguranta, vor tine minte aceste declaratii , iar partidul dumneavoastra se va scufunda de-a dreptul la urmatoarele alegeri. Eu am incredere in opiniile elevilor mei si tin cont de ele .
La noi toată lumea are competențe la orice.
Unii fac facultăți sa aibe aceste competente, altii doar prin faptul că sunt elevi.
Cine stabileste cauza din care un copil intelege sau nu ?
Dar, categoric profesorii ar trebui evaluati, corect, dar asta nu se face din gură si nici de către elevi.
Poate in locul perfectionărilor inutile ar trenu-i facultățile să își facă treaba, nu să termine o facultate si după cîțiva ani să urmeze o perfectionare , in general total inutilă.
Să facă ce trebuie in facultăți nu chestiuni pe care trei sferturi ( sunt generos)nu le inteleg si nici nu le vor aplica vreodată undeva
Pe vremea mea faceam in facultate didactica generala, metodica predarii disciplinei si practica pedagogica 54 de ore si inspectie la clasa 2 ore. Pentru cei care cereti evaluari dupa ce eu am dat examene si paraexamene, de ce ne punei in aceeasi oala cu niste specimene de 21 de ani, dupa licenta, care intra in invatamant si in timp ce predau abia fac modulul pedagogic. Scoala este si o calificare la locul de munca, dar dupa ce ai cunostint de baza macar de didactica. Nu toti inginerii sunt buni profesori spre exmplu. Pledez pentru intrarea in invatamant exclusiv dupa absolvirea modulului psihopedgogic. Nicio secunda mai devreme. Nu putem arunca in valtoarea numita educatie oameni total nepregatiti pentru o profesie vocationala.