Sondaj World Vision România: Unul din 4 copii care a participat la un chestionar a spus că a fost amenințat cu bătaia pe rețelele sociale / Copiii fac provocări (challenge-uri) pe TikTok pentru popularitate şi ca să nu fie respinşi de prietenii lor

4.849 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Unu din 10 elevi care au răspuns unui chestionar al Fundației World Vision România arată că este jignit, zilnic sau de cel puţin două ori pe săptămână, în mediul online, potrivit unui comunicat de presă remis Edupedu.ro. De precizat, sondajul a fost realizat pe un eșantion de 1.000 de copii şi adolescenţi din clasele V-VIII şi liceu, atât din mediul rural, cât şi din urban, și nu este reprezentativ la nivelul elevilor. Miercuri 9 februarie începe o serie de webinarii gratuite pentru părinți și profesori despre agresiunile din mediul online.

Sondajul a fost realizat în contextul Zilei Internaţionale a Siguranţei de pe Internet care a avut loc pe 9 februarie.

Unu din patru copii (24.7%) a fost ameninţat cu bătaia în mediul online, potrivit sondajului realizat de World Vision România.

Concluziile chestionarului realizat pe un eșantion nereprezentativ, de 1000 de copii şi adolescenţi din clasele V-VIII şi liceu, atât din mediul rural, cât şi din urban sunt următoarele:

44% dintre dintre copii văd zilnic sau cel puţin de două ori pe săptămână postări sau comentarii pe reţelele de socializare care îi fac să se simtă mai trişti sau nervoşi. Dintre aceştia, peste 26% văd zilnic conţinut care le produce astfel de stări emoţionale negative.

Motivele pentru care copiii se simt mai trişti sau nervoşi după ce intră pe reţelele de socializare:

  • 8.7% dintre copii spun că alţi utilizatori se iau de ei sau chiar îi jignesc pentru conţinutul pe care îl postează;
  • 28.8% dintre copii sunt afectaţi când văd pe reţelele de socializare alţi copii care afişează o viaţă mai bună decât a lor;
  • 18% dintre copii sunt afectaţi pentru că primesc mai puţine like-uri sau au mai puţine vizualizări la conţinutul pe care îl distribuie faţă de cât se aşteptau.
  • 45% dintre copii văd aproape zilnic postări, comentarii sau fotografii cu mesaje agresive pe reţelele de socializare.

În ciuda agresiunii extinse cu care au de-a face copiii în mediul online, 36% nu vorbesc cu niciun adult sau prieten despre agresiunile cu care se confruntă sau la care sunt martori pe Internet. Iar dintre cei care vorbesc despre problemele lor: 44% aleg să le spună părinţilor, 27.7% prietenilor sau colegilor de clasă. Doar 9% ar vorbi cu profesorii. Totuși, 65% dintre copii spun că profesorii le-au vorbit la clasă despre bullying, jigniri şi alte umilinţe.

“Deşi un procent semnificativ dintre profesori le-a vorbit copiilor despre bullying şi alte tipuri de agresiuni, aceştia nu au reuşit să câştige încrederea elevilor pentru a-şi face curaj să vorbească despre violenţele la care sunt supuşi. Nu este suficient ca pedagog să vorbeşti la clasă despre conceptele legate de agresiune, trebuie să fii şi pregătit pentru a interveni atunci când copilul are nevoie de tine. Totuşi, este un semnal bun faptul că aproape jumătate dintre copii pot recunoaşte formele de agresiune din online. Misiunea noastră la World Vision România este să îi susţinem pe profesori şi pe părinţi să îi protejeze pe copii şi să ştie cum să intervină când au nevoie de sprijin, iar datele privind siguranţa pe internet, ne-au determinat să lansăm un program de webinarii şi materiale care pot fi folosite în fiecare zi de profesori şi părinţi”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

Copiii fac provocări (challenge-uri) pe TikTok pentru popularitate şi ca să nu fie respinşi de prietenii lor

Aproape 14% dintre copiii şi adolescenţii respondenţi fac challeguri pe TikTok.  Dintre aceştia, peste jumătate (54%) spun că nu le plac provocările, dar le fac pentru a nu fi respinşi de prietenii lor sau pentru a fi acceptaţi într-un nou grup. Ceilalţi fac provocări care sunt în trenduri pentru a le creşte popularitatea pe internet şi să aibă cât mai multe vizualizări (23%). Tot atâţia fac provocări ca să se simtă mai apreciaţi de colegii şi prietenii lor.

Cât timp petrec copiii pe reţelele de socializare:
  • 18.2% stau aproape toată ziua, chiar şi la şcoală, pentru că orele îi plictisesc
  • 38.6% stau aproape toată ziua, cu excepţia programului de şcoală
  • 40,2% stau maximum două ore pe zi
  • 3% nu au cont pe nicio reţea de socializare

World Vision lansează miercuri, 9 februarie, campania #LunaSiguranţeipeNet prin care va organiza webinarii gratuite pentru profesori şi părinţi şi un kit de folosit la clasă despre cum îi putem proteja pe copii în mediul online.

Primul webinar va fi despre reguli de bază pentru protejarea copiilor în online şi va avea loc miercuri, 9 februarie, de la ora 18.00 – live pe pagina de Facebook a World Vision România.

Pentru a participa la discuţie, trebuie să completaţi formularul până miercuri, ora 15:00.

Tema va fi abordată din punct de vedere tehnic, legal şi emoţional alături de:

  • Marina Manea – Secretar de Stat, Ministerul Educaţiei
  • Ramona Dabija – Comisar şef de poliţie, director Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii. Reprezentanta Poliţiei Române va vorbi despre riscurile care pot apărea din punct de vedere legal, cui se pot adresa părinţii şi profesorii atunci când este nevoie şi care sunt iniţiativele instituţiei pentru a creşte siguranţa în online.
  • Silviu Stahie – specialist securitate informatică în cadrul Bitdefender, unul dintre cei mai mari producători globali de soluţii de securitate informatică. Specialistul va prezenta date statistice, aplicaţiile care pot deveni periculoase şi va oferi sfaturi despre cum pot utiliza copiii şi adolescenţii internetul în siguranţă.
  • Gabriela Maalouf – psiholog. Aceasta va vorbi despre influenţa la nivel emoţional pe care o poate avea utilizarea anumitor servicii şi produse online
  • Mihaela Nabăr – director executiv World Vision România

Seria de webinarii va continua în fiecare miercuri, de la ora 18:00, pe tot parcursul lunii februarie. Până la acest moment sunt stabilite următoarele: social-media (de la Facebook la TikTok) pe 16 februarie, cyberbullyingul (23 februarie) şi gaming online (vom reveni cu detalii).


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ULTIMA ORĂ Calendarele olimpiadelor și concursurilor școlare din anul școlar 2023-2024, publicate de Ministerul Educației. Când sunt fazele județene, unde se țin etapele naționale în 2024

Calendarele olimpiadelor și concursurilor naționale în anul școlar 2023-2024, precum și ale olimpiadelor internaționale, au fost publicate astăzi de Ministerul Educației. Cele 5 documente publicate până acum, fără competițiile sportive deocamdată, pot…
Vezi articolul

Nu există dovezi științifice care să coreleze gradul de dezvoltare al unei zone direct cu gradul de abandon școlar sau riscul de abandon școlar, spune consilierul ministrului Educației, Radu Szekely, care explică diferențele între mecanismul de selecție PNRAS și indicele IRSE

„Dacă ne uităm la școlile care au fost selectate, măsurarea gradului de risc de abandon școlar se face după niște principii ce țin de educație mai degrabă decât de starea…
Vezi articolul