Sondaj World Vision România: 94% dintre profesori nu se simt confortabil să facă teste COVID-19 la clasă. Peste 93% nu au primit instructaj cu privire la folosirea testelor

350 de vizualizări
Foto: World Vision România
Mai mult de 93% dintre profesori spun că nu au primit, până la acest moment, niciun fel de instructaj legat de cum se folosesc testele COVID-19 pe bază de salivă, arată datele unui sondaj World Vision România, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. Acest lucru în condițiile în care trei din patru profesori au spus că în şcoala unde lucrează nu există asistent medical şcolar sau medic.

Doar puţin peste jumătate dintre profesori spun că au suficient dezinfectant de mâini pentru a desfăşura corect procedura de testare. Astfel, peste 83% dintre profesori se tem foarte mult sau oarecum că s-ar putea infecta cu COVID-19 dacă realizează testele. 

  • Respondenţii în cadrul sondajului realizat de World Vision România sunt în proporţie de 75% din mediul rural.

94% dintre profesori nu se simt confortabil să facă teste COVID-19 pe bază de salivă elevilor, la clasă. În proporţie de 74%, profesorii consideră că ar fi mai bine ca părinţii să testeze acasă copiii, în loc să fie testaţi la şcoală.

World Vision România solicită Ministerului Sănătăţii şi Ministerului Educaţiei organizarea de sesiuni de informare a profesorilor, părinţilor şi elevilor în toate şcolile din România, fie că sunt din mediul rural sau urban. Sesiunile trebuie susţinute de personal specializat, precum asistenţi medicali, reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii.

Atât profesorii, cât şi părinţii din mediul rural trebuie să primească informaţii clare cu privire la testare COVID-19 pe bază de salivă a copiilor. (…) Suntem aproape de elevii, părinţii şi profesorii noştri şi le transmitem toate informaţiile pe care le avem la dispoziţie, zi de zi, dar este nevoie de mai mult și de decizii ferme din partea autorităților centrale”, a declarat Mihaela Nabăr, director executiv al Fundaţiei World Vision România.

Amintim că ministrul Educației a declarat, aseară, în cadrul unei conferințe de presă, că testele de salivă pot fi administrate în școală sau la domiciliu: „Testele vor putea fi administrate la domiciliu, de către părinți sau sub supravegherea părinților sau a reprezentanților legali, sau în școală. Atunci când există dorința colegilor – cadre didactice – pentru a fi administrate în școală, este nevoie și de acordul părinților”.

Conform procedurii de administrare a testelor rapide antigen non-invazive efectuate din proba de salivă care urmează a fi utilizate în unitățile de învățământ, „testarea se va efectua în sala de clasă/grupă sau în alte spații, sub îndrumarea cadrului medical sau a persoanelor responsabile desemnate din cadrul unității de învățământ sau la domiciliu, sub îndrumarea părinților/ reprezentanților legali”. Testarea se va face în prima și în a 4-a zi lucrătoare a săptămânii, înaintea începerii orelor de curs.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Instrumente digitale pentru școli și profesori ca să combată dezinformarea în rândul elevilor și să învețe competențe digitale, publicate de Comisia Europeană / În Europa, unul din trei elevi cu vârsta de 13 ani nu are competențe digitale de bază

Comisia Europeană a publicat, marți, orientări pentru profesorii de învățământ primar și secundar despre modalitățile de combatere a dezinformării și de promovare a alfabetizării digitale în clasele lor. În prezent, în Europa,…
Vezi articolul

Bursele „Ligia Deca“, pentru medii sub 5, se dau un an întreg, chiar dacă beneficiarii chiulesc masiv. Situația unui elev cu media 3,50 care va lua circa 4.000 de lei bursă până în iulie 2024, deși de la începutul anului nu a venit deloc la școală

Un elev de clasa a IX-a cu media generală 3,50 primește lunar sute de lei bursa de merit „Ligia Deca“, chiar dacă nu a venit nicio zi la școală de…
Vezi articolul

Ghiduri metodologice pentru învățători și pentru cei care le predau elevilor de gimnaziu. Descarcă documentele realizate în cadrul proiectului CRED pentru cele 14 discipline

Ghiduri metodologice pentru învățători și pentru profesorii care le predau elevilor din clasele gimnaziale, pentru anul școlar 2023-2024, au fost realizate în cadrul proiectului „Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți…
Vezi articolul