Sondaj: Studenții români, mai aproape de credințele religioase decât de teoria evoluției

1.273 de vizualizări
locuri în cămine - Studenția online
Foto: Pexels.com
Studenții români se poziționează spre finalul unui clasament european în ceea ce privește cunoștințele legate de teoria evoluției și acceptarea ei și spre fruntea clasamentului în asocierea cu credințele religioase, arată un studiu citat de revista Sinteza, preluată de G4Media.ro.

Un grup internațional de cercetători din Europa, a analizat rezultatele unui sondaj efectuat pe 9.200 de studenți de anul I din 26 de țări europene, printre care și România. Articolul a fost publicat în acest an, în jurnalul internațional de prestigiu Evolution: Education and Outreach și poate fi consultat aici. Aceștia au evaluat gradul de acceptare al teoriei evoluției vieții în raport cu mai mulți factori, printre care cunoștințele teoretice legate de evoluționism și credințele religioase.

O concluzie generală la care s-a ajuns a fost că studenții din anul I acceptă teoria evoluției dar au lipsuri substanțiale în ceea ce înseamnă înțelegerea proceselor și cunoștințele legate de evoluție. În rândul țărilor europene, România se află pe locul 22 din 26, în ceea ce privește acceptarea teoriei evoluției. Între Serbia și Slovacia. Cel mai mare grad de acceptare a fost înregistrat în Finlanda și cel mai mic în Bosnia și Herțegovina.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.

4 comments
  1. daca se fac 12 ani plus pregatitoare RELIGIA la ce te astepti, de la elevi ?
    unde se mai studiaza teoria evolutiei, unii cred ca pamantul e plat

  2. Pai nu cumva la scoala romaneasca li se cerea sa invete comentarii pe de rost? Adica crede si nu cerceta! Deci e normal sa fie mai departe de teoria evolutiei, in care trebuie in continuu cercetari si intrebari!
    Cum ii inveti, asa ii ai!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ANALIZĂ Anul acesta, ultima medie de admitere la 10 colegii tehnice este peste 8, după ce în 2021 s-a intrat cu medii de 3 și 4 / În urmă cu 4 ani, ultima medie de intrare de la aceste licee tehnologice era mai mare decât cea obținută la Bacalaureat 2022

Rezultatele repartizării computerizate pentru admiterea la liceu anul acesta arată situații în care elevi cu media peste 8 au intrat la licee tehnice sau colegii tehnologice, unde anul trecut, media…
Vezi articolul

Clasamentul QS după domenii de studiu – 2025, analiză dedicată României: Două universități figurează în top 200 global în două domenii, evoluție prezentată drept „o mare realizare pentru acest sistem universitar în curs de dezvoltare” / „O îmbunătățire de 15% la nivel de țară”, față de 2024

Rezultatele universităților din România în cea mai recentă ediție a clasamentului global QS după domenii de studiu, publicat săptămâna aceasta, fac obiectul unei analize dedicate a realizatorilor acestui ranking universitar,…
Vezi articolul

România, printre ultimele țări din Europa în ceea ce privește autonomia organizațională a universităților, dar înregistrează un scor mediu sau ridicat în privința autonomiei financiare, academice și de personal – raport comparativ ce ia în calcul în premieră învățământul superior românesc

România se numără printre țările europene cu cel mai scăzut nivel al autonomiei organizaționale în mediul universitar, dar universitățile românești au o autonomie medie sau ridicată când vine vorba despre…
Vezi articolul

Daniel Funeriu, trei propuneri pentru o digitalizare reușită în Educație: Obligarea prin mijloace legale a rețelelor sociale de a livra conținuturi educaționale, parte a curriculumului național / Să stabilim cum creștem motivația / Să dăm vouchere pentru meditații cu o impozitare simplă ca să nu mai fie tabu

Obligarea prin mijloace legale a rețelelor sociale de a livra conținuturi educaționale, parte a curriculumului național, este una dintre cele trei propuneri făcute de Daniel Funeriu, ministru al Educației în…
Vezi articolul