Sistemul de educație din România are nevoie de o reformă majoră, cred 71% dintre bucureșteni, potrivit unui sondaj Avangarde. Doar 4% dintre locuitorii Capitalei consideră că învățământul nu are nevoie de o reformare, în timp ce 23% sunt indeciși în această privință. Concluziile aparțin raportului de cercetare “Percepții publice asupra educației primare în București”, realizat în perioada 10 – 15 iunie 2021.
Sondajul a fost realizat pe 900 de subiecți, reprezentând populaţia adultă neinstituţionalizată a Municipiului București, prin metoda CATI (interviuri telefonice). Marja de eroare este de 3,2% pentru nivel de încredere de 95%.
În ceea ce privește numărul grădinițelor din Capitală, peste 50% dintre bucureșteni consideră că în București nu sunt destule grădinițe de stat, astfel încât să existe locuri pentru toți copiii.
Deși Constituția prevede că școala și grădinița sunt gratuite, percepția publică este contrară: 46% dintre locuitorii Capitalei au răspuns că școala și grădinița NU sunt gratuite în România, în timp ce 24% nu au avut o părere formată.
În București, 1 din 2 locuitori nu au încredere în sistemul de educație românesc, potrivit raportului de cercetare “Percepții publice asupra educației primare în București”.
În contextul în care ministrul Educației a anunțat o nouă lege a educației, realizată pe bazele raportului prezidențial România Educată, sondajul arată că 71% dintre locuitorii Capitalei consideră că sistemul de educație din România are nevoie de o reformă majoră.
Rezultatele sondajului vin în contextul în care România a intrat în criza pandemică de pe ultimul loc la matematică și penultimul la citire și științe, din Uniunea Europeană, la testele PISA 2018 (detalii aici).
România este ultima din Europa, la același nivel cu Bahrain și Emiratele Arabe, și la alfabetizarea științifică și numerică a elevilor de clasa a VIII-a, cu 22% dintre tineri analfabeți funcțional la matematică și chimie, fizică, biologie, potrivit rezultatelor TIMSS 2019. Aproape jumătate dintre elevii români simt că le e foame când ajung la școală și la fel de mult spun că au puține cărți în casă, mulți reclamă agresivitate între colegi, iar peste jumătate nu își proiectează o carieră ce include științele, deși atitudinea generală față de matematică și științe este, în general, una pozitivă, potrivit rezultatelor detaliate ale TIMSS 2019, anunțate de Universitatea din București.
5 comments
Normal ca nu e gratuit cand ne pun sa cumpar tone de culegeri pe langa manuale.
Ce o fi aia educatie primara? O fi educatia timpurie? O fi invatamantul primar? Ambele?
Titlul studiului este “Percepții publice asupra educației primare în București” si intrebarile se refera gradinite, gradinita si scoala, sistemul de educație românesc. Mai lipsea o intrebare despre McDonalds si poate despre originile universului.
Reforma ce inseamna? Sa se construiasca gradinite? In care sa predea aceiasi incompetenti, cu aceleasi metode obosite? Slava Domnului ca au reusit in vreo 10 ani sa faca o programa noua pentru educatia timpurie. Asta nu-i reforma?
În afară de programă ar mai fi nevoie de: pregătirea profesorilor, infrastructură specifică, dotări care să permită punerea în operă a cerințelor principiilor fundamentale ale didacticii, finanțare corespunzătoare, încadrarea în numărul legal de constituire a grupelor/claselor, consilieri în număr suficient care să poată asigura consilierea reală a tuturor celor care au nevoie. Cu convingerea că niciodată nu voi putea întocmi o listă exaustivă a nevoilor sistemului, mă opresc aici.
Educatia este viitorul tarii!
Se pare ca viitorul nu conteaza.
Sistemul de invatamant este lasat sa se degradeze fix cum a fost lasat si sistemul de sanatate. Atat timp cat nu sunt atrasi o parte din cei mai buni absolventi in sistemul de invatamant atunci golurile vor fi umplute de cei care sunt mai putin pregatiti, tineti cont de cei care se pensioneaza, pe vremea lor era bataie sa fi profesor. De fiecare dati ce ramane din buget la educatie din aceasta cauza nu avem gradinite, scoli, profesori buni, etc.