Peste trei sferturi dintre cele mai mult de 1.000 de cadre didactice participante la un sondaj susțin că nu au primit ajutor din partea școlii sau autorităților locale pentru predarea online, după suspendarea cursurilor din cauza epidemiei de coronavirus. Datele apar într-o analiză prezentată de organizația SuperTeach, primită de Edupedu.ro. În urma unui chestionar, 60% dintre respondenți au subliniat nivelul ridicat de stres provocat de perioada de izolare socială.
Cu toate acestea 88% susțin că au continuat să predea online. Ca urmare, peste 60% dintre profesorii chestionați folosesc platformele pe care le consideră ei adecvate atât pentru adaptarea materiilor pe care le predau pentru mediul online, cât și pentru comunicarea cu elevii. Pentru aceasta, pe de o parte au contat puterea și deschiderea lor către noile tehnologii, iar pe de altă parte barierele logistice (necesitatea de a se ocupa și de familie în această perioadă, lipsa accesului la internet/tehnologie). Profesorii sunt îngrijorați și de dificultățile pe care le întâmpină copiii în a accesa tehnologia și internetul, doar 32% dintre ei înregistrând o prezență la cursurile online de peste 75%.
La întrebări au răspuns cadre didactice din toate județele țării, 74% dintre acestea predând în mediul urban. Dintre acestea, 45% predau la nivel preșcolar și primar, 54% la nivel gimnazial și liceal, 1% la nivel universitar.
Alte rezultate ale sondajului:
- 32% dintre profesori se tem de faptul că elevii nu doresc să participe la cursurile online
- 17% dintre profesori sunt îngrijorați că nu-și pot organiza și monitoriza eficient activitatea
- 27% dintre ei spun că reușesc să acopere peste 75% din materia pe care o au de predat
- 30% menționează un grad de acoperire între 25 și 50% din materie.
Rezultatele sondajului făcut în perioada 28 martie-7 aprilie sunt anunțate la o lună după suspendarea cursurilor și închiderea școlilor.
Organizația SuperTeach anunță o serie de webinarii care vor avea loc săptămâna aceasta, urmând să aibă ca invitați specialiști în educație, precum Oana Moraru sau Urania Cremene. Începând cu luna mai, cursurile vor fi disponibile gratuit și pe o platformă dedicată.
- 14 aprilie – webinarul ”Lecții din criză de folosit la clasă”, susținut de Oana Moraru, fondatoarea școlii Helikon;
- 15 aprilie – webinarul ”Teoria autodeterminării și cele 3 nevoi psihologice de bază”, susținut de Urania Cremene, parenting trainer și coach;
- 16 aprilie – webinar susținut de Părintele Constantin Necula, conferențiar universitar la Facultatea de Teologie „Sf. Andrei Șaguna” din Sibiu, doctor în teologie.
Informații actualizate despre programul webinariilor sunt disponibile pe website-ul www.superteach.ro și pe pagina de Facebook SuperTeach.
SuperTeach este un program educațional de voluntariat realizat de Romanian Business Leaders (RBL) în parteneriat cu Institutul Dezvoltării Personale (IDP) și Educativa. Este fondat de Felix Tătaru, președinte fondator al GMP Group si Radio Itsy Bitsy, Dragoș Anastasiu, CEO al Grupului Eurolines, Cristina Gheorghe, președinte al Institutului Dezvoltării Personale și Alexandru Ghiță, președinte al Grupului Educativa.
Foto: Pexels.com