SONDAJ cu 1.000 de cadre didactice: Peste trei sferturi din profesori susțin că nu au primit ajutor din partea școlii sau autorităților pentru predarea online

36.567 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Peste trei sferturi dintre cele mai mult de 1.000 de cadre didactice participante la un sondaj susțin că nu au primit ajutor din partea școlii sau autorităților locale pentru predarea online, după suspendarea cursurilor din cauza epidemiei de coronavirus. Datele apar într-o analiză prezentată de organizația SuperTeach, primită de Edupedu.ro. În urma unui chestionar, 60% dintre respondenți au subliniat nivelul ridicat de stres provocat de perioada de izolare socială.

Cu toate acestea 88% susțin că au continuat să predea online. Ca urmare, peste 60% dintre profesorii chestionați folosesc platformele pe care le consideră ei adecvate atât pentru adaptarea materiilor pe care le predau pentru mediul online, cât și pentru comunicarea cu elevii. Pentru aceasta, pe de o parte au contat puterea și deschiderea lor către noile tehnologii, iar pe de altă parte  barierele logistice (necesitatea de a se ocupa și de familie în această perioadă, lipsa accesului la internet/tehnologie). Profesorii sunt îngrijorați și de dificultățile pe care le întâmpină copiii în a accesa tehnologia și internetul, doar 32% dintre ei înregistrând o prezență la cursurile online de peste 75%.

La întrebări au răspuns cadre didactice din toate județele țării, 74% dintre acestea predând în mediul urban. Dintre acestea,  45% predau la nivel preșcolar și primar, 54% la nivel gimnazial și liceal, 1% la nivel universitar.

Alte rezultate ale sondajului:

  • 32% dintre profesori se tem de faptul că elevii nu doresc să participe la cursurile online
  • 17% dintre profesori sunt îngrijorați că nu-și pot organiza și monitoriza eficient activitatea
  • 27% dintre ei spun că reușesc să acopere peste 75% din materia pe care o au de predat
  • 30% menționează un grad de acoperire între 25 și 50% din materie.

Rezultatele sondajului făcut în perioada 28 martie-7 aprilie sunt anunțate la o lună după suspendarea cursurilor și închiderea școlilor.

Organizația SuperTeach anunță o serie de webinarii care vor avea loc săptămâna aceasta, urmând să aibă ca invitați specialiști în educație, precum Oana Moraru sau Urania Cremene. Începând cu luna mai, cursurile vor fi disponibile gratuit și pe o platformă dedicată.

  • 14 aprilie – webinarul ”Lecții din criză de folosit la clasă”, susținut de Oana Moraru, fondatoarea școlii Helikon;
  • 15 aprilie – webinarul ”Teoria autodeterminării și  cele 3 nevoi psihologice de bază”, susținut de Urania Cremene, parenting trainer și coach;
  • 16 aprilie – webinar susținut de Părintele Constantin Necula, conferențiar universitar la Facultatea de Teologie „Sf. Andrei Șaguna” din Sibiu, doctor în teologie.

Informații actualizate despre programul webinariilor sunt disponibile pe website-ul www.superteach.ro și pe pagina de Facebook SuperTeach.

SuperTeach este un program educațional de voluntariat realizat de Romanian Business Leaders (RBL) în parteneriat cu Institutul Dezvoltării Personale (IDP) și Educativa. Este fondat de Felix Tătaru, președinte fondator al GMP Group si Radio Itsy Bitsy, Dragoș Anastasiu, CEO al Grupului Eurolines, Cristina Gheorghe, președinte al Institutului Dezvoltării Personale și Alexandru Ghiță, președinte al Grupului Educativa.

Foto: Pexels.com


12 comments
  1. Iar eu am 57. Și nu mă dau în lături să învăț atunci când am ocazia. De acord cu ce ați scris. Cineva din familia mea îmi spunea că pentru a fi profesor sau medic nu este suficientă știința de carte ci este nevoie de “chemare” – acel ceva care face să apară “magie” între profesor și elev, respectiv între medic și pacient.

  2. Profesor in varsta, am vazut n exemple de sefi de promotie in facultate, dar fara abilitati prdagogice, multi dintre ei cu mari carente sociale, stiut fiind faptul ca foarte multi intelegenti peste medie sunt introverti sau au un spectru autist.in viziunea doamnei de mai sus, nivelul de cunostinte garanteaza si tactul pedagogic.foarte gresit.Daca nu ai rabdarea si talentul sa explici elevului poti sa fii tu si Einstein.Poti fi mai in varsta si cu rezultate foarte bune.Poti fi tanar si sa faci n fise si predari online si copilul sa inteleaga ioc.Deci sa ma lase doamna.Viitorul nu e socializarea artificiala, ci predarea cu factor uman.Ca de aia suntem fiinte sociale.Si apropos, am 40 de ani.

  3. La clasa fetitei mele, cls.I, in Bucuresti, invatatoarea nu a luat legatura cu parintii de la inchiderea scolilor cu toate insistentele noastre. Copiii au avansat singuri acasa. Nu se omora nici inainte cu scoala, baza tot acasa era. Profesori ca aceasta doamna invatatoare ar trebui bagata in somaj tehnic definitiv

  4. Lectiile se tin pe facebook. Eu si alti parinti primim lectiile pe facebook, acolo posteaza doamna invatatoare fise de lucru si cam atat. Noi punem poze cu ce au facut copii acasa. Dar bineinteles si aici sunt unii care spun, ca nu au internet, ca nu au calculator, ca nu au imprimanta …. dar telefon sa joace jocuri si sa se uite la flmulete online au!!!

  5. Domnule Corneliu,ma uimiti, pot sa constat ,,lauda -ma gura” vi se potriveste perfect.Asa se reconfirma de ce avem asa rezultate ale sistemului de invatamant ,cu asa profesori care vor titularizare pentru eternitate,care se lauda ca ce fac ei este ,,extraordinar de bine”.Voi care cand faceti ore cu elevii este sarbatoare.Acum cu predarea on line se demonstreaza (daca mai este cazul)ca refuzati sa munciti, acum nu mai puteti minti ca faceti ore,se vede tot ce faceti in aplicatiile on line pentru predat online .Oricum voi NU vreti sa le folositi.Cand vad rezultatele sondajului nu pot sa inteleg cum invatamantul prescolar este asa implicat,gasesc explicatia de ce nu mai functioneaza internetul,fac educatoarele lectii,nu se incurca.Mi e lehamite,astia sunteti voi adevaratii profesori ,stiti sa va autovictimizati cand de fapt , cei pe care ii distrugeti sunt copiii nostri,prin indiferenta voastra.

  6. Domnule Corneliu am o propunere,titularizarea sa fie pe viata si cu drept de mostenire ,sa o lasi urmasilor.De aceea, nu merge sistemul de invatamant si rezultatele elevilor sunt foarte slabe,deoarece cadrele didactice nu muncesc si doar se victimizeaza .Locuiesc la oras ,copiii mei invata la o scoala de ,,fite” si pana la vacanta nu au facut decat o ora online si prof.de istorie si religie au trimis 4 PDF.Eu nu stiu ce faci dumneata la ore ,dar la nivelul comunitatii noastre profesorii de sprijin nu fac nimic,vin la scoala sa socializeze.Rusine!

    1. Sunt un simplu părinte, am 41 de ani și copilul meu are 10 ani. Acest sistem tehnologic nu este normal de a preda copiilor carte. Modul urgent în care se cere sa predam temele nu îl ajută pe copil cu nimc, nu are timp nici măcar să digere informația. El vrea la școală, cu învățătoarea. Și chiar dacă e nevoie să mergem cu măști pe față, e CEL MAI NORMAL SĂ FACI EDUCAȚIE LA ȘCOALĂ, NU ACASĂ. Dar bineînțeles, statul sau Ministerul Învățământului, nu știi pe cine să dai vina….., nici măcar nu ne-au pregătit din nici-un punct de vedere, nici tehnologic, nici emoțional. Și se cere ca viitorul sa fie PERFORMANT!!! Voi, cei care ne conduceți, ajutați – ne să fim performanți împreună cu dumneavoastră!

  7. Scriu ca profesor de sprijin și psiholog clinician:
    – elevii conștiincioși la ore de sprijin clasice, au fost interesați si au colaborat exemplar si în cadrul orelor de sprijin organizate online
    – din 15 elevi di grupa, 12 au participat, au completat teme de pe platforma google classroom, au realizat activitati de vizionare, lectura, etc
    – colegii mei care sunt seriosi în activitatea profesională, au făcut tot posibilul si acum sa isi desfasoare activitatea profesională, miserupistii tot miserupisti…
    – personalul de îndrumare și control (directori, inspectori) au încercat să adune soluții sa le propuna ISJ-ului, MEC nu a venit cu nici un fel de soluții, au fost evaziv- dar nu au venit cu soluții concrete și coerente
    – directorul meu a preluat si a promovat cum a putut ideile noastre legate de e-learning: http://ppneveanutm.ro/lectii

  8. Ar fi cazul ca persoanele in varsta ,in general , care nu stiu sa acceseze aceste platforme online si nici nu pot sa se adapteze rapid la o asemenea situatie sa nu mai aiba dreptul de a-si prelungi titularizarea la nesfarsit ci sa permita tinerilor care sunt informati si care iau note mari la titularizari sa intre in sistem! Asta e viitorul , munca online ! Si ,in ciuda faptului ca multi comenteaza cum ca elevii nu prea au tablete etc , va spun eu ca si la tara 90 % au macar un telefon conectat la internet . Deci se poate !

    1. Profesorul titular si-a obținut dreptul de titular pe toata viata profesionala prin examen national- a anula drepturile titularului este ca si cum ai cere absolventului care a luat Bacalaureatul sa ii fie anulată diploma pentru ca a uitat noțiunile folosite la examen…

      Profesorii devotați isi fac treaba, ceilalți nu…
      ISJ si MEC nu au avut politici educaționale, decizii coerente si concrete…

      Elevii conștiincioși au lucrat si au colaborat cu profesorii…

    2. Nu. Munca on-line nu este viitorul într-o societate normală. Elevii mei abia așteaptă să revină la școală ca să socializeze. Omul este o ființă socială. Prin urmare școala on-line este doar un răspuns la o situație de urgență în acest moment iar în perspectiva un instrument util in activitatea din clasă.
      In ce privește profesorii ” bătrâni ” și cei tineri – pot să vă înțeleg frustrarea dar greșiți generalizând și discriminând pe criterii de vârstă. Există interes și dezinteres in mod egal și în rândul tinerilor și al vârstnicilor. Totul ține de pasiunea pentru ceea ce faci. Și nota mare de la titularizare nu este o garanție că vei fi un bun profesor. Acolo arăți ce știi tu. Elevilor trebuie să le explici astfel încât să înțeleagă și să utilizeze ceea ce au înțeles. Este o mică mare diferență!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Încep înscrierile pentru DataMathLab 2024-2025, program gratuit pentru profesorii de matematică dornici să crească „motivația, implicarea și înțelegerea elevilor” la orele lor

Asociația Aspire Teachers anunță începerea înscrierilor pentru DataMathLab 2024-2025, program gratuit destinat profesorilor de matematică dornici să-i ajute pe elevii lor să înțeleagă mai bine matematica. Programul, ce continuă o…
Vezi articolul

INTERVIU Cine este și cum conduce școala directorul care organizează întâlnirea tuturor celor 3.300 de absolvenți și profesori din istoria de 60 de ani a școlii? Romulus Simion: Apelăm permanent la părinți pentru că vor să ajute, dar și pentru că avem nevoie de ei

Cum se pot aduce părinții la școală? Cum poate participa o comunitate întreagă, în timpul liber, la jocurile copilăriei? La școala gimnazială “Ion Luca Caragiale” din Sibiu, Romulus Simion, directorul…
Vezi articolul

Elevii își pierd răbdarea în timpul orelor / Profesorul de Chimie Constantin Cioinică, director la Liceul „Constantin Brâncoveanu” din Horezu, Vâlcea: Principala misiune în investigația științifică este să stârnim curiozitatea copilului, nu să-i dăm o teoremă. Curiozitatea este motorul învățării

„Metoda investigației te introduce într-o lume colaborativă, în care profesorul este un îndrumător al procesului de învățare”, spiune pe blogul Centrului de Evaluare și Analize Educaționale profesorul Constantin Cioinică, director…
Vezi articolul

Modificări esenţiale la Titularizare 2020: Profesorii care s-au înscris în ultimii 3 ani depun acum doar cererea şi, dacă e cazul, documente de completare. Candidaţii pot concura pe posturi din alte judeţe cu o cerere

“Candidații care au depus dosare de înscriere la concursul național în ultimii 3 ani depun sau transmit cererea-tip însoțită doar de documente în completarea celor depuse în anii anteriori, dacă…
Vezi articolul