Aproape 43% dintre cei care au răspuns unui chestionar referitor la propunerea Ministerului Educației de a modifica structura anului școlar 2022-2023, lansat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, sunt de părere că trecerea la trimestre „nu aduce niciun beneficiu sistemului de educație”, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. În acest timp, 28.5% sunt de părere că o astfel de schimbare ar putea fi benefică dacă ar fi însoțită de modificarea curriculumului și a modalității de evaluare. Amintim că Edupedu.ro a scris despre acest chestionar adresat părinților.
- Date metodologice: 65.120 de părinți au răspuns chestionarului distribuit de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți. Dintre aceștia, 67,9% sunt din mediul urban și 32,1% sunt din mediul rural. 81,9% sunt de sex feminin și 18,1% sunt de sex masculin. 54% din totalul respondenților au studii superioare.
În privința manualelor școlare, 86,6% dintre respondenți sunt de părere că ofertele manualelor școlare cumpărate de Ministerul Educației și distribuite gratuit elevilor trebuie să fie însoțite și de auxiliarele/caietele de lucru. 10.3% dintre ei cred că manualele nu ar trebui să fie însoțite și de auxiliare.
În legătură cu începerea anului școlar pe data de 5 septembrie 2022, peste 66% dintre respondenți cred că nu ar aduce beneficii sistemului de educațional, în timp ce 21.3% dintre părinți spun că această modificare ar aduce beneficii.
Întrebați dacă structura anului școlar trebuie să țină cont de solicitările patronatelor din turism, peste 54% dintre părinți menționează că structura anului școlar trebuie să fie o decizie la nivelul Ministerului Educației. Pe de altă parte, aproape 27% dintre ei afirmă că trebuie să țină cont de solicitările patronatelor din turism.
78,5% dintre părinții care au răspuns chestionarului consideră că toate competențele cheie din programele școlare pot fi dobândite pe parcursul actualei durate a anului școlar.
- Chestionarul distribuit a putut fi completat pe Google Forms de către orice persoană.
Informații de context
Amintim că Edupedu.ro a scris că Sorin Cîmpeanu a avansat la începutul lunii februarie ideea organizării anului școlar pe trimestre și că școala va putea începe pe 5 septembrie în anul școlar viitor și se va încheia pe 16 iunie.
Ministrul Educației a declarat că „este nenatural să ai o împărțire pe semestre” și că nu a aflat de ce s-a renunțat la organizarea pe trimestre: „Nu a știut nimeni să explice, dacă puteți să ne sprijiniți să aflăm vreo explicație, eu, Ministerul Educației, nu am reușit să aflu de ce s-a renunțat la organizarea pe trimestre și s-a trecut la organizarea pe semestre, precum în mediul universitar, care are cu totul și cu totul alt specific. Nu am înțeles care sunt avantajele”.
Tot atunci, Sorin Cîmpeanu a mai spus că la sfârșitul fiecărei secțiuni, semestru sau trimestru, elevii vor da o evaluare și că „vom vedea care sunt tipurile cele mai potrivite de evaluare”.
În legătură cu petiția semnată de Asociația Transportatorilor pe Cablu din România prin care prin care solicită reintroducerea vacanței de iarnă în calendarul școlar, ministrul Educației preciza următoarele, pe data de 9 februarie: „Încă o dată vă spun. Este Ministerul Educației și nu este ministerul transportatorilor pe cablu. Ca politician și ca cetățean, mă interesează bunul mers al oricăruia dintre sectoarele economice ale României. Ca profesor și ca ministru al Educației, nu am cum să fac altcumva decât să pun în prim-plan interesele elevilor și interesele școlii. Dacă decizia, luând în considerare interesul elevilor și al școlii, întâmplător coincide cu solicitarea venită din alte domenii, cu atât mai bine. Înseamnă că suntem într-o situație fericită. Încă o dată precizez, toate aceste propuneri vor avea în vedere strict interesul copiilor și interesul școlii”.
Chestionar Federația Națională a Asociațiilor de Părinți:
Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.