Sondaj al Asociațiilor de Părinți: Aproape 43% dintre cei care au răspuns unui chestionar cred că trecerea la trimestre nu este benefică. Peste 86% spun că manualele școlare trebuie să fie însoțite de auxiliare

13.675 de vizualizări
Lipsa de implicare a unor părinți în educația copiilor
Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com
Aproape 43% dintre cei care au răspuns unui chestionar referitor la propunerea Ministerului Educației de a modifica structura anului școlar 2022-2023, lansat de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, sunt de părere că trecerea la trimestre „nu aduce niciun beneficiu sistemului de educație”, potrivit unui comunicat primit de Edupedu.ro. În acest timp, 28.5% sunt de părere că o astfel de schimbare ar putea fi benefică dacă ar fi însoțită de modificarea curriculumului și a modalității de evaluare. Amintim că Edupedu.ro a scris despre acest chestionar adresat părinților.
  • Date metodologice: 65.120 de părinți au răspuns chestionarului distribuit de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți. Dintre aceștia, 67,9% sunt din mediul urban și 32,1% sunt din mediul rural. 81,9% sunt de sex feminin și 18,1% sunt de sex masculin. 54% din totalul respondenților au studii superioare.

În privința manualelor școlare, 86,6% dintre respondenți sunt de părere că ofertele manualelor școlare cumpărate de Ministerul Educației și distribuite gratuit elevilor trebuie să fie însoțite și de auxiliarele/caietele de lucru. 10.3% dintre ei cred că manualele nu ar trebui să fie însoțite și de auxiliare.

Foto: captură – Chestionar Federația Națională a Asociațiilor de Părinți

În legătură cu începerea anului școlar pe data de 5 septembrie 2022, peste 66% dintre respondenți cred că nu ar aduce beneficii sistemului de educațional, în timp ce 21.3% dintre părinți spun că această modificare ar aduce beneficii.

Foto: captură – Chestionar Federația Națională a Asociațiilor de Părinți

Întrebați dacă structura anului școlar trebuie să țină cont de solicitările patronatelor din turism, peste 54% dintre părinți menționează că structura anului școlar trebuie să fie o decizie la nivelul Ministerului Educației. Pe de altă parte, aproape 27% dintre ei afirmă că trebuie să țină cont de solicitările patronatelor din turism.

Foto: captură – Chestionar Federația Națională a Asociațiilor de Părinți

78,5% dintre părinții care au răspuns chestionarului consideră că toate competențele cheie din programele școlare pot fi dobândite pe parcursul actualei durate a anului școlar.

  • Chestionarul distribuit a putut fi completat pe Google Forms de către orice persoană.
Informații de context

Amintim că Edupedu.ro a scris că Sorin Cîmpeanu a avansat la începutul lunii februarie ideea organizării anului școlar pe trimestre și că școala va putea începe pe 5 septembrie în anul școlar viitor și se va încheia pe 16 iunie.

Ministrul Educației a declarat că „este nenatural să ai o împărțire pe semestre” și că nu a aflat de ce s-a renunțat la organizarea pe trimestre: „Nu a știut nimeni să explice, dacă puteți să ne sprijiniți să aflăm vreo explicație, eu, Ministerul Educației, nu am reușit să aflu de ce s-a renunțat la organizarea pe trimestre și s-a trecut la organizarea pe semestre, precum în mediul universitar, care are cu totul și cu totul alt specific. Nu am înțeles care sunt avantajele”.

Tot atunci, Sorin Cîmpeanu a mai spus că la sfârșitul fiecărei secțiuni, semestru sau trimestru, elevii vor da o evaluare și că „vom vedea care sunt tipurile cele mai potrivite de evaluare”.

În legătură cu petiția semnată de Asociația Transportatorilor pe Cablu din România prin care prin care solicită reintroducerea vacanței de iarnă în calendarul școlar, ministrul Educației preciza următoarele, pe data de 9 februarie: „Încă o dată vă spun. Este Ministerul Educației și nu este ministerul transportatorilor pe cablu. Ca politician și ca cetățean, mă interesează bunul mers al oricăruia dintre sectoarele economice ale României. Ca profesor și ca ministru al Educației, nu am cum să fac altcumva decât să pun în prim-plan interesele elevilor și interesele școlii. Dacă decizia, luând în considerare interesul elevilor și al școlii, întâmplător coincide cu solicitarea venită din alte domenii, cu atât mai bine. Înseamnă că suntem într-o situație fericită. Încă o dată precizez, toate aceste propuneri vor avea în vedere strict interesul copiilor și interesul școlii”.

Chestionar Federația Națională a Asociațiilor de Părinți:

Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Cîmpeanu: Este nenatural să ai o împărțire pe semestre. Eu, în Ministerul Educației, nu am reușit să aflu de ce s-a renunțat la organizarea pe trimestre
CALENDAR Cum arată anul școlar viitor, pe structura propusă de ministrul Educației, cu 3 trimestre și 5 vacanțe
Structura anului școlar viitor ar putea reveni la trimestre, dă de înțeles ministrul Cîmpeanu, care anunță două vacanțe în plus față de anul acesta
BREAKING Sorin Cîmpeanu anunță că școala va putea începe pe 5 septembrie și se va putea încheia pe 16 iunie, în anul școlar 2022-2023, cu vacanțe pentru toți copiii în lunile octombrie și februarie / În 2023, vacanța de Paște va fi pe 7-18 aprilie
Ministrul Educației se dezice de faptul că propunerea unei vacanțe în februarie ar fi venit de la operatorii de turism: Este Ministerul Educației și nu este ministerul operatorilor pe cablu

6 comments
  1. Ar fi interesant de știut și argumentele pro și contra pt fiecare varianta inainte sa ne dam cu părerea.Pe vremea mea a fost cu trimestre și părea totul mai logic,mai firesc(cu pauza intre ele,cu evaluari mai dese dar pe materie predată mai putina,etc).Eu cred că românii sunt slabi și nu-s in stare sa găsească lideri capabili și stam într-un cerc vicios unde contează doar orgoliile,delasarea și comoditatea.Interesul nostru e sa avem copii deștepți dar și aerisiți(nu sufocați).Ei vor avea salarii mai mari și vom avea și noi pensii în viitor…Altfel ,va fi mult mai rău ca acum !
    Degeaba se compara cu nr de ore din alte tari;ei acolo fac și dus după sport,se schimba acolo ,mănâncă,fac lecții in alea 8 ore.Deci de predat nu se preda mai mult de 4 ore!Noi plecam îmbrăcați de acasă iarna in trening și tenesi ,cărăm ghiozdane grele că nu ai cum să lași ceva la școală având nevoie de ele pt teme pe care le faci acasă,mâncăm “gunoi”,nu facem sport că e mai lejer pt profi să-i lase de capul lor sau nu exista sali,etc.Si ne miram de ce sunt copii bolnavi,apatici ,fara rezultate și ies majoritatea căpșunari…Celor care se cred inteligenți sau de nivel mediu va spun că e doar o impresie ,falsa desigur si o aveți pt că e pe bani(cu cadouri la profi sau pe la facultăți private;adică va mințiți singuri).La o școală din occident,cotată binișor nu ca ale noastre inexistente prin topuri, nu ar trece nici clasa…Cum sa treci când scopul învățământului din Romania e să aibă unii loc de muncă și ala lejer și bine plătit și nu sa avem copii instruiți.Daca era așa nu se incarca programa cu așa detalii(la biologie in cl VI zici că se pregătesc deja de facultate),nu ar fi avut de făcut mâzgăleli la desen (cine are talent face acasă,in timpul liber sau la școli de profil),muzica idem și religie.Sa-mi arătați și mie cum o sa vă aducă timpul asta pierdut copii la nivelul necesar pt a fi anaintea unui chinez,european,rus,american în orice domeniu(să câștige el postul și nu ailalti)…Va lăudați cu câteva vârfuri care oricum nu vor produce un $/€ pt tara lor !Cica trebuiesc auxiliare….Pai manualul ce dracu rol mai are ba ?Copilul meu il cara degeaba ca umbla la el rar.Probleme doar din culegeri….Pai ori e prost făcut și atunci colaborați sa fie ce trebuie ori cereți ca prostii auxiliare peste auxiliare care sa-l completeze bai părinți inepti ,că nu le cărați voi in ghiozdan dar voi le plătiți !
    Și legat de vacante de ce sa nu fie corelate cu turismul ?Voi nu știți că în alte țări se tine cont de asta și sunt decalate pe zone ale țării inclusiv pt a nu se aglomera șoselele ?De ce sa ne înghesuim toți în același timp la hoteluri și sa nu găsim locuri iar hotelurile sa sufoce stațiunile că au răsărit ca ciupercile după ploaie ca sa acopere cererea (eu stațiuni la munte ori la mare mai urâte ,anoste și înghesuite ca în România nu am mai văzut nicăieri).Nu mai e loc de un parc ,de parcări,o pajiște verde sa te întinzi pe o toala la picnic,un loc de făcut mișcare sau desfășurat un joc in aer liber,fara pic de intimitate(sa nu auzi cheful din vila vecina care e la max 10 m de tine),etc…
    O țară de prosti lipsiți de judecată și de bun gust !

  2. >> Aproape 43% dintre cei care au răspuns
    Si aproape 40% au spus pe dos.
    De notat cei 20% ignoranti sau pe care nu ii intereseaza.
    Oricum va fi cum vrea pacaliciul ala de la minister.

  3. Nu parintii sunt competenti cu privire la structurarea si impartirea planificarii materiei, nu parintii au studiat psihopedagogia copilului, nu parintii au cunostinte despre motivatia invatarii, curba de efort si evaluare sumativa. Daca parintii stiu mai bine toate acestea, atunci, bagati-ne in somaj tehnic si lasati-i pe ei sa ia decizii si sa predea. M-ar bucura mult sa vad cum se dau cu capul de toti peretii sa educe, subliniez educe 35 de elevi intr-o clasa, cand ei nu sunt in stare doar sa aiba grija de unul singur acasa.

    1. Având în vedere că sistemul de învățământ cam scoate pe bandă rulantă analfabeți funcționali (nu zic că scoate doar analfabeți funcționali, dar, statistic vorbind, situația se înrăutățește de la an la an), eu m-aș feri în locul tău să dau vina pe părinți. Chiar tu ai zis că nu au pregătirea psihopedagogică necesară. Nu te mai plânge de parcă îți sacrifici viața în tranșee pentru binele elevilor. Aaa, nu ești plătit destul? E cineva plătit destul în țara asta, cu câteva excepții? Excepții care au apărut tocmai din faptul că școala îi scoate pe porțile ei atât pe cei care sunt alegătorii ce votează aceleași partide de 30 de ani, cât și pe cei care sunt aleși de 30 de ani.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Proiectul prin care elevii primesc lapte și fructe în școli, din nou întârziat: a fost adoptat de Guvern cu 3 săptămâni înainte de începerea școlii, deși a fost pus în dezbatere în luna aprilie / Documentul prevede explicit că elevii primesc produsele din prima zi de școală, 9 septembrie

UPDATE Programul finanțat de Uniunea Europeană prin care copiii de grădiniță și elevii din clasele primare și gimnaziu primesc lapte, fructe și legume a fost aprobat de Guvern pe 21…
Vezi articolul
Ordinul privind organizarea cursurilor pe timp de pandemie

Scrisoare deschisă. Consiliul Elevilor și alte 9 organizații solicită reluarea dezbaterilor din cadrul grupului de lucru al Ministerului Educației pentru planurile-cadru. Cîmpeanu: Planurile vor fi gata la toamnă

Consiliul Național al Elevilor (CNE) împreună cu alte 9 asociații din societatea civilă solicită Ministerului Educației reluarea dezbaterilor din cadrul grupului de lucru pentru planurile-cadru astfel încât, până la finele…
Vezi articolul